با تور مجازی به معبد آکشاردام سفر کنید

منبع :  کجارو دسته بندی : گردشگری کد خبر : 491178 10 ماه قبل 261

آکشاردام یک معبد هندو در شهر دهلی و در حاشیه رود جمنا است. این سازه با نمایش فرهنگ هندوئیسم و مشخصه‌های دینی کشور هندوستان، به‌یکی از معابد شاخص این کشور تبدیل شده است. معبد مذکور، در سال ۲۰۰۵ میلادی به‌دست ابوبکر زین‌العابدین عبدالکلام، رئیس‌جمهوری وقت هندوستان افتتاح شد و امروزه مقصد بیش از ۷۰ درصد گردشگران کشور هند به‌حساب می‌آید. 

معبد آکشاردام نتیجه زحمات بیش از ۳,۰۰۰ کارگر ساختمانی و هفت هزار هنرمند است. این معبد که ساخت آن حدود پنج سال به‌طول انجامید، از جاذبه‌های توریستی جدید کشور هند به‌حساب می‌آید. معبدی باشکوه که با ۱۰۶ متر ارتفاع، هر جهانگردی را شگفت‌زده می‌کند. این پرستش‌گاه از ۲۳۴ ستون، ۹ گنبد و ۲۰ برج تشکیل شده است؛ علاوه بر این، معبد آکشاردام با بیش از ۲۰,۰۰۰ سنگ‌نوشته در جای‌جای بنا، گوشه‌های مختلف از اسطوره‌های فرهنگ هندو را نمایان می‌کند.

در آکشاردام دهلی مثل آکشاردام دیگری که در ایالت گجرات ساخته شده بود، گنبد اصلی، کانون معبد است و تالارهای مختلف در اطراف آن ایجاد شده‌اند. وجود یک عبادتگاه بودایی، یک فواره موزیکال، باغ‌های وسیع، یک موزه، نگارخانه‌ها و مراکز فرهنگی متنوع در این معبد، دیدنی‌های متعددی را به‌گردشگران پیش‌کش می‌کند. معبد آکشاردام در زمینی به‌مساحت ۱۲ هکتار بنا شده است. هزینه ساخت این معبد از کمک‌های مردمی حاصل شده و وسعت ۱۲ هکتاری معبد در کتاب رکوردهای گینس به‌ثبت رسیده است.

معبد آکشاردام از بالا

تصویر از Airpano

اکنون از طریق این تور مجازی می‌توانید به‌‌ معبد آکشاردام سفر کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مشاهده این خبر در سایت مرجع