با ویژگی‌‌های هوش مصنوعی iOS 18 آشنا شوید

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590216 1 هفته قبل 84

درمورد ادغام بالقوه هوش مصنوعی اپل با سری آتی آیفون 16 و iOS 18 ماه‌هاست که شایعات زیادی به گوش می‌رسد. به لطف افشای اطلاعات اپل اینسایدر، در این مطلب نگاهی گذرا به آنچه اپل ارائه می‌دهد، خواهیم داشت.

طبق اطلاعات فاش‌شده، برنامه‌های اصلی iOS اپل یعنی Safari، Spotlight Search، Siri، Mail و Messages همگی برای ارتقای هوش مصنوعی درنظر گرفته شده‌اند. به نظر می‌رسد که بخش مرکزی یک مدل زبان بزرگ روی دستگاه (LLM) با نام «آژاکس» باشد.

این سیستم قادر خواهد بود جملات کاملی را با سرعت بالا در پاسخ به ورودی کاربر تولید کند. گزارش شده است که آژاکس متن را تجزیه‌و‌تحلیل خواهد کرد و چندین پاسخ ممکن را ارائه می‌دهد و آنها را براساس دقت و ارتباط مرتب می‌کند.

علاوه بر این، گفته می‌شود LLM قادر به شناسایی کلمات کلیدی و عبارات برای تولید خلاصه در برنامه Safari و Messages است. در Safari 18، ویژگی «جستجوی هوشمند» به کاربران اجازه می‌دهد تا خلاصه‌ای از صفحات وب را دریافت کنند.

با ویژگی‌‌های هوش مصنوعی iOS 18 آشنا شوید

اپل همچنین ممکن است در iOS 18 مدل هوش مصنوعی خود را با دستگاه‌ها و برنامه‌ها ادغام کند. گزارش شده است که این مدل می‌تواند مخاطبین را در پیام‌های متنی شناسایی کند و اطلاعات مربوطه را از برنامه Calendar استخراج کند تا به شما در ارائه پاسخ‌های مناسب کمک کند.

البته سیری نیز از هوش مصنوعی بهره خواهد برد. این گزارش نشان می‌دهد که دستیار صوتی ممکن است خلاصه‌های ساده یا پاسخ‌هایی را بر اساس محتوای پیام ارائه دهد.

با ویژگی‌‌های هوش مصنوعی iOS 18 آشنا شوید

در حالی که این وظایف همه روی دستگاه خواهند بود، کارهای پیچیده‌تر مانند تولید متن خلاقانه یا تجزیه‌وتحلیل عمیق ممکن است همچنان به پردازش ابری متکی باشند. شایعاتی وجود دارد مبنی‌بر اینکه اپل درحال بررسی همکاری با OpenAI و گوگل برای چنین وظایفی است.

با این حال، اپل اینسایدر می‌گوید که غول فناوری مبتنی ‌ر کوپرتینو به شدت بر حریم خصوصی کاربران تمرکز کرده و به‌دنبال راه‌هایی برای به‌حداقل‌رساندن پردازش مبتنی‌بر ابر است. با نزدیک‌شدن به WWDC، احتمالا اپل این ویژگی های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را در طول کنفرانس به‌طور رسمی معرفی خواهد کرد.

  • بخش قابل‌توجهی از تیم هوش مصنوعی اپل قبلاً کارمند گوگل بودند
  • گوگل برای تبدیل‌شدن به موتور جستجوی سافاری، 20 میلیارد دلار به اپل پرداخت کرد
  • خبر بد برای طرفداران اپل: آیپد ایر 2024 با نمایشگر LCD عرضه می‌شود
  • شرکت TSMC از فرآیند 1.6 نانومتری پیشرفته برای تراشه‌ های 2026 رونمایی کرد
مشاهده این خبر در سایت مرجع