بانکی مرکزی شرایط احراز هویت الکترونیکی را اعلام کرد؛ احراز هویت صرافی‌های ارز دیجیتال تغییر می‌کند؟

منبع :  ارز دیجیتال دسته بندی : ارز دیجیتال و بلاک چین کد خبر : 247414 1 سال قبل 200

بانک مرکزی ایران به‌تازگی شرایط احراز هویت الکترونیکی را ویژه بانک‌ها و مؤسسات مالی اعلام کرده است؛ اما آیا ضوابط جدید احراز هویت در صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال را هم تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟

به گزارش ارزدیجیتال، بانک مرکزی اخیراً ضوابط اجرایی مربوط به ارائه خدمات غیرحضوری (آنلاین) و احراز هویت الکترونیکی را ویژه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، منتشر کرده است.

بانک مرکزی تأکید کرده این ضوا‌بط‌نامه برای توضیح چگونگی ارائه غیرحضوری خدمات پایه بانکی (مثل افتتاح حساب، صدور کارت بانکی، اعطای وام و…) بوده و تنها به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مربوط می‌شود؛ با این حال، این احتمال وجود دارد که در آینده برای احراز هویت صرافی‌های ارز دیجیتال هم، معیارهای جدیدی در نظر گرفته شود.

متن این ضوا‌بط‌نامه بیشتر به توضیح جزئیات فنی و قانونی مربوط به احراز هویت الکترونیکی و رویه‌های شناسایی غیرحضوری اشخاص اختصاص داده شده است؛ چیزی که مشابه آن از مدت‌ها قبل در نئوبانک‌ها و همچنین صرافی‌های ارز دیجیتال دیده شده است.

از آنجایی که تعدادی از دستگاه‌های دولتی، مجلس و همین طور بانک مرکزی، مدتی است با قانون‌گذاری صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال درگیر هستند و نگرانی خود را از نبود مقررات شفاف در این حوزه ابراز کرده‌اند، اگر قرار باشد در آینده رویه احراز هویت کاربران در پلتفرم‌های داخلی تغییر کند و سختگیرانه‌تر شود، ممکن است شرایطی مشابه ضوا‌بط‌نامه ارائه‌شده برای بانک‌ها و مؤسسات اعتباری داشته باشد.

متن کامل ضوابط‌نامه بانک مرکزی ویژه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را می‌توانید از این پیوند مطالعه کنید.

مشاهده این خبر در سایت مرجع