برخی مشخصات کلیدی شیائومی ۱۲T فاش شد

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 270553 1 سال قبل 224

شیائومی ظاهراً قرار است در سال جاری از دو گوشی ۱۲T و ۱۲T پرو به عنوان جانشینان سری ۱۱T رونمایی کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت هم اکنون در حال توسعه‌ی این گوشی‌های هوشمند است و انتظار می‌رود جانشینان سری ۱۱T در نیمه‌ی دوم امسال، و به طور دقیق‌تر، اواخر تابستان یا اوایل پاییز رونمایی شوند. در همین راستا، یک منبع آگاه مشخصات کلیدی گوشی شیائومی ۱۲T را فاش کرده است. این منبع ادعا می‌کند که گوشی هوشمند شیائومی ۱۲T با پردازنده‌ی کوالکام، نرخ رفرش ریت بالا، پشتیبانی از شارژ سریع و قابلیت‌های دیگر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این گوشی همچنین اخیراً در وب‌سایت صدور گواهینامه‌ی FCC ظاهر شده، بنابراین ممکن است به‌زودی شاهد رونمایی از آن باشیم.

  • منابع چینی عرضه‌ی گوشی ردمی K50 اولترا و تبلت شیائومی پد ۶ را تأیید کردند

از آن‌جایی که سری T از پرچم‌داران شیائومی، در واقع پرچم‌داران نیمه‌ی دوم هر سال به حساب می‌آیند، شرکت چینی در آن‌ها از جدیدترین و بهترین سخت‌افزار موجود بهره می‌برد. افشاگر مشهور حوزه‌ی فناوری یعنی «Mukul Sharma»، برخی از مشخصات منتسب به شیائومی ۱۲T را فاش کرده است. در جدیدترین پست منتشر شده این افشاگر، به این موضوع اشاره شده که شیائومی ۱۲T از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد.

این تراشه که اخیراً معرفی شده، نسخه‌ی بهبود‌ یافته‌ی تراشه‌ی پرچم‌دار این شرکت محسوب می‌شود. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود ۱۰ درصد سریع‌تر است و برای فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی هم با ۱۰ درصد افزایش روبرو می‌شویم. طبق اعلام این شرکت، به طور کلی پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه تا ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند و بخش هوش مصنوعی هم به ازای هر وات با کاهش مصرف ۲۰ درصدی روبرو شده است. بنابراین می‌توان گفت که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ از نظر پایداری عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

ظاهراً شیائومی این گوشی هوشمند را با سه پیکربندی ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی روانه بازار گوشی‌های هوشمند خواهد کرد. انتظار می‌رود صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند از نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی کند. همچنین به گفته‌ی این افشاگر، سیستم‌عامل اندروید ۱۲ روی این گوشی هوشمند به صورت پیش‌فرض نصب خواهد شد که رابط کاربری MIUI 13 را اجرا خواهد کرد.

ظرفیت باتری شیائومی ۱۲T مشخص نشده، اما گفته می‌شود که این گوشی با شارژر ۱۲۰ واتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این افشاگر همچنین اطلاعاتی در مورد سیستم دوربین این گوشی هوشمند فاش نکرده، اما معتقد است که این گوشی از فناوری NFC پشتیبانی خواهد کرد. همانطور که در ابتدای خبر به آن اشاره شد، شیائومی ۱۲T اخیراً با شماره مدل ۲۲۰۷۱۲۱۲AG در پایگاه صدور گواهینامه‌ی FCC ظاهر شده است. این مقوله همچنین به رونمایی قریب الوقوع این گوشی هوشمند در آینده‌ی نزدیک اشاره دارد.

  • شیائومی می‌خواهد در گوشی‌های میان‌رده از نمایشگرهای LTPO استفاده کند

طبق خبرهایی که پیش‌تر در مورد این گوشی هوشمند فاش شد، شیائومی ۱۲T در واقع نسخه‌ی ری‌برند شده‌ی ردمی K50S خواهد بود که به طور انحصاری در چین عرضه خواهد شد. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این دو گوشی جز طراحی و یکی دو مورد بسیار جزئی، کاملا شبیه به هم باشند. نسخه‌ی پروی این گوشی یعنی شیائومی ۱۲T پرو نیز به عنوان مدل تغییر برندیافته‌ی ردمی K50S پرو، در بازارهای جهانی عرضه می‌شود‌. دو نسل قبل این سری با قیمت بسیار مناسبی در بازار کشور ما هم در دسترس قرار گرفتند، بنابراین می‌توانیم امیدوار باشیم بار دیگر محصولاتی بسیار کیفیت با قیمت مناسب راهی بازار داخل شوند.

ظاهراً شیائومی نسخه‌ی پرو دیگری از این گوشی هوشمند تحت عنوان شیائومی ۱۲T پرو Hypercharge را نیز مد نظر دارد که  به احتمال بسیار زیاد در کشور چین عرضه نخواهد شد، چرا که گفته می‌شود منحصرا برای بازار ژاپن در نظر گرفته شده است. شماره مدل این محصول، ۲۲۰۸۱۲۱۲UG خواهد بود و همانطور هم که از نامش پیداست، باید شارژر بسیار سریعی (احتمالا ۱۲۰ واتی) داشته باشد. طبق شنیده‌ها، اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ نیز به عنوان مغز متفکر این گوشی هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

  • سری شیائومی ۱۳ پاییز امسال با قابلیت‌های جذاب رونمایی می‌شود

منبع: Gizmochina

نوشته برخی مشخصات کلیدی شیائومی ۱۲T فاش شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع