برد ده نفره مقابل شمس آذر ثابت کرد/ پرسپولیس دوباره علیه فرضیه‌های سمی!

منبع :  ورزش ۳ دسته بندی : ورزش کد خبر : 553388 4 ماه قبل 62

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در این فصل بعضا نیمه دوم‌های خوبی نداشت و کیفیت این تیم به وضوح افت می‌کرد. در هفته‌های اخیر که شرایط بحرانی شده و تیم از بردن فاصله گرفته بود، برخی منتقدان روی این نکته انگشت گذاشتند که پرسپولیس مشکل بدنی دارد. این ماجرا درست بعد از بازی برگشت با النصر بولد شد هر چند قبل از آن در برخی مسابقات لیگ برتر هم نشانه‌هایی از این افت در تیم بروز یافته بود.
پرسپولیس در ریاض مقابل حریفی که دقایقی طولانی ده نفره بود در نیمه دوم به وضوح افت کرد تا بحث مشکلات بدنی این تیم پیش کشیده شود. در عین حال این سوال مطرح شد که این تیم همان تیم فصل قبل است که در هفت بازی آخر فصل قبل و البته دو بازی جام حذفی از حیث ارائه فوتبال داینامیک و پویا عالی بود و با در نظر گرفتن اینکه مربی بدنساز تیم تغییر نکرده، ابهام‌ها درباره اینکه بالاخره گیر کار تیم یحیی کجاست برطرف نشد.

1971896

از سوی دیگر بحث بالا رفتن سن بازیکنان مطرح شد و بسیاری از منتقدان و حتی هواداران پرسپولیس به این نکته اشاره کردند که میانگین سنی تیم بالا رفته و با این بازیکنان که بیشترشان یا بالای 30 سال هستند یا در مرز 30 سالگی و حوالی آن بسر می‌برند نمی‌توان کیفیت بالایی بخصوص در نیمه دوم بازی‌های حساس و نزدیک لیگ برتر ارائه کرد.
در چنین شرایطی پرسپولیس مقابل شمس آذر قرار گرفت. تیمی تاکتیکی، دونده، سختکوش و قابل انعطاف در حمله و دفاع که در عین بی‌ستاره بودن به خاطر فرم فوتبالش خوفناک به نظر می‌رسید. شمس آذر از شروع بازی با پرس شدید روی خط دفاع پرسپولیس کارش را آغاز کرد و این پرس در نیمه دوم هم ادامه یافت. در عین حال این تیم به شکل عجیبی در فاز انتقال توپ از دفاع به حمله عالی کار می‌کرد و طوری باز می‌شد که بعضا سه چهار بازیکن این تیم با سه چهار بازیکن پرسپولیس در نیمه زمین قرمزها مواجه می‌شدند و هر لحظه می‌شد از این تیم منتظر یک خلق موقعیت روی دروازه بیرانوند بود.
فوتبال پرسپولیس - شمس آذر قطعا یکی از بهترین بازی‌های فصل لیگ برتر بود که به خاطر فرم بازی دو تیم و نکاتی که داشت می‌تواند بیشتر مورد تحلیل فنی قرار بگیرد و به خاطر فاصله کم مسابقات و مسائل حاشیه‌ای لیگ چندان به آن پرداخته نشد، اما در این بازی جذاب آنچه به چشم آمد رد فرضیه مشکلات بدنی تیم پرسپولیس و ناتوانی بازیکنان در نیمه دوم به خاطر سن و سال بالایشان بود.

1970676

پرسپولیس از دقیقه 63 این مسابقه با اخراج علی نعمتی ده نفره شد و با احتساب 7 دقیقه وقت‌های تلف‌شده 34 یا 35 دقیقه با یک بازیکن کمتر هم خوب دفاع کرد هم در حمله پرتوان و پرزور بود، هم به گل برتری رسید و هم توانست در دقایق بعد از گل حریف را کنترل کند و با کمترین موقعیت به تیم مقابل به یک برد شیرین دست یابد.
با کیفیتی که پرسپولیس در آن بازه زمانی ده نفره شدن ارائه کرد، فرضیه مشکل بدنسازی تا حدودی نقض و مشخص شد چنانچه بازیکنان کیفیت بالایی از خود ارائه دهند و روی موفقیت متمرکز باشند و البته کادر فنی در زمان مناسب تغییرات درستی انجام دهد، نه ریتم بازی پرسپولیس می‌افتد، نه کسی بازیکنان این تیم را به پیری و مستهلک شدن متهم می‌کند.
حالا پرسپولیس در فاصله‌ای کوتاه از آن مسابقه سخت و فشرده یک بازی سنگین دیگر مقابل تیمی که احتمالا نسبت به هفته‌های قبل جوان‌تر و دونده‌تر شده خواهد داشت و کیفیت نیمه دوم پرسپولیس در این بازی نشان خواهد داد که تیم گل‌محمدی در این چهار روز خوب ریکاوری شده یا نه و البته از نظر بدنی در چه سطحی است و می‌تواند انگ پیری بازیکنان و مشکل بدنی را کمرنگ و کمرنگ‌تر کند یا خیر.

مشاهده این خبر در سایت مرجع