بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر قصد خرید با میانجی‌گری بازاریابی دهان‌به‌دهان و نقش تعدیلگر همدلی(مورد مطالعه: گردشگران و نخبگان سلامت)

منبع :  انجمن علمی گردشگری ایران دسته بندی : گردشگری کد خبر : 289649 1 سال قبل 314
توریسم سلامت، صنعتی بسیار حساس است. با توجه به ظرفیتهای بالقوه‌ای که در حوزه گردشگری سلامت در ایران وجود دارد هنوز هم نیاز است به عوامل اصلی توسعه گردشگری سلامت توجه بیشتری معطوف شود و با برنامه‌ریزی مناسب گام‌هایی در این جهت برداشته شود. از این‌رو، هدف پژوهش حاضر استفاده از چارچوب استراتژی بازاریابی، جهت بررسی تأثیرات مهم کیفیت خدمات از طریق نقش میانجی بازاریابی دهان‌به‌دهان و تعدیل‌گر درک و شناخت (همدلی) مشتری بر قصد ‌‌خرید گردشگران سلامت می-باشد. این پژوهش از نوع پژوهش‌های کاربردی بوده و از نظر شیوه انجام پژوهش جزء پژوهش‌های توصیفی-‌ پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را گردشگران و نخبگان سلامت استان آ.ش تشکیل می‌دهد. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران برای جامعۀ نامعلوم استفاده شد. در این فرمول ابتدا پیش‌نمونه‌گیری به تعداد 30 نفر از جامعۀ آماری انجام شد. با توجه به انحراف معیار این پیش‌نمونه، حداقل حجم نمونه 108 نفر برآورد گردید. روش نمونه‌گیری در این تحقیق با استفاده از روش تصادفی ساده می‌باشد. داده‌های جمع‌آوری شده توسط پرسشنامه با استفاده از روش مدل-سازی معادلات ساختاری و نرم افزارهای PLS و SPSS تجزیه و تحلیل شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد که کیفیت‌ خدمات تأثیر مثبت و معناداری بر قصد ‌خرید نداشته و بازاریابی دهان‌به‌دهان رابطه بین کیفیت‌ خدمات و قصد‌ خرید را تقویت کرده و همدلی و درک شناخت مشتری رابطه بین کیفیت‌ خدمات و قصد خرید را تعدیل می‌کند.ه و همدلی و درک شناخت مشتری رابطه بین کیفیت‌ خدمات و قصد خرید را تعدیل می‌کند.
مشاهده این خبر در سایت مرجع