بررسی تاثیر تجربه‌ حسی، عاطفی، رفتاری و ذهنی برنیات رفتاری مشتریان در صنعت گردشگری در شهر تهران

منبع :  انجمن علمی گردشگری ایران دسته بندی : گردشگری کد خبر : 385023 1 سال قبل 197
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر تجربه حسی، عاطفی، رفتاری و ذهنی مشتری بر نیات مشتریانی که به صورت اینترنتی خرید انجام می دهند، با در نظر گرفتن نقش میانجی برای متغیر تعاملات مشتری در صنعت گردشگری در شهر تهران می باشد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری داده ها پیمایشی است. جامعه آماری مشتریان اینترنتی استفاده کننده از سایت های ارائه کننده خدمات گردشگری در شهر تهران می باشند. نمونه آماری 384 نفر از افراد استفاده کننده از سایت های اینترنتی برای تهیه بلیط یا خدمات اینترنتی سفر می باشد روش نمونه گیری به صورت غیر احتمالی در دسترس و ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه استاندارد می باشد. برای تحلیل داده ها مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزارهایsmart PLS 3 و SPSS مورد استفاده قرار گرفته است. یافته های پژوهش نشان داد که تجربیات مشتریان بر نیات رفتاری مشتریان در صنعت گردشگری تاثیر مثبت و معناداری دارد و در آینده از آن خدمات استفاده خواهند کرد و به دیگران توصیه می کنند، همچنین تجربیات مشتریان بر تعاملات شناختی مشتری نیز تاثیر مثبت و معناداری دارد. نتایج بدست آمده نشان می دهد که گسترش جوانب حسی، عاطفی، رفتاری و شناختی برندهای گردشگری باعث درک بهتر مشتری از برند شده که به نوبه خود بر رفتار آتی آنها تاثیر می گذارد.
مشاهده این خبر در سایت مرجع