بررسی پرینتر کانن مدل MG2540s؛ اقتصادی در عین حال کارآمد

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 378211 1 سال قبل 204

پرینتر مدل MG2540s، یکی از پرفروش‌ترین پرینترهای شرکت کانن در دیجی کالا به شمار می‌رود که از تکنولوژی چاپ رنگی جوهرافشان بهره می‌برد و سه کار پرینت، کپی و اسکن کردن را به خوبی انجام می‌دهد. این محصول به واسطه‌ی قابلیت‌های بسیار خوب و قیمت مناسبش مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است.  در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی این پرینتر سه‌کاره محبوب کانن بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با دیجی کالا مگ همراه باشید.

  • ۹ روش کاربردی برای کسب درآمد از پرینتر سه‌بعدی

این روزها کاربران به دنبال محصولات مقرون‌به‌صرفه و در عین حال باکیفیت می‌گردند و پرینتر کانن مدل MG2540s یکی از آن‌هاست. این چاپگر برای افرادی که به دنبال یک محصول سه‌کاره و با تأکید بر چاپ عکس برای استفاده‌های خانگی هستند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است و از طریق

خرید پرینتر کانن مدل MG2540s جوهرافشان

مشخصات پرینتر کانن مدل MG2540s

پیش از اینکه ببینیم آیا پرینتر MG2540s ساخت شرکت کانن ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این محصول داشته باشیم تا ببینیم وضعیت روی کاغذ چگونه است.

نام محصول  پرینتر PIXMA MG2540
وزن ۳.۵ کیلوگرم
رزولوشن اپتیکال اسکنر ۶۰۰ در ۱۲۰۰ dp
کیفیت ساخت پلاستیک باکیفیت
عمق اسکن رنگی ۴۸ رنگی – ۱۶ بیت سیاه‌ و سفید
سرعت اسکن کاغذ A۴ حدود ۱۴ ثانیه
سرعت کپی سیاه و سفید ۱.۶ صفحه در دقیقه
حداکثر تعداد کپی Multi Copy حداکثر ۲۱ برگ
نوع‌ اسکنر تخت CIS
نوع کارتریج PG-۴۴۵ – CL-۴۴۶
کارکرد کارتریج مشکی حداکثر ۱۸۰ برگ مقادیر فوق برای کارتریج‌های استاندارد است که به صورت جداگانه خریداری می‌شود. کارتریج‌های موجود در بسته از نوع استارتر بوده و میزان کمتری چاپ می‌کند.
کارکرد کارتریج رنگی حداکثر ۱۸۰ برگ مقادیر فوق برای کارتریج‌های استاندارد است که به صورت جداگانه خریداری می‌شود. کارتریج‌های موجود در بسته از نوع استارتر بوده و میزان کمتری چاپ می‌کند.
نوع چاپ رنگی
وزن کاغذ قابل استفاده کاغذ معمولی: ۶۴ تا ۱۰۵ g/m² کاغذ عکس کانن: تا ۲۷۵ g/m²  
سایز چاپ
نوع کاغذ کاغذ معمولی Envelope Photo Paper Plus Glossy II – PP-۲۰۱ Photo Paper Glossy Everyday Use – GP-۵۰۱
تکنولوژی چاپ چاپ جوهرافشان 
کاربری ۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی) 
ظرفیت ورودی کاغذ کاغذ معمولی ۶۰ برگ 
سرعت چاپ رنگی ۴ صفحه در دقیقه
سرعت چاپ سیاه و سفید ۸ صفحه در دقیقه
رزولوشن چاپ ۶۰۰ × ۴۸۰۰ dp

 

طراحی

پرینتر کانن مدل MG2540s

این پرینتر پرفروش کانن از پلاستیک بسیار باکیفیتی ساخته شده که در برابر ضربات مقاومت بسیار خوبی دارد. طراحی این محصول بسیار جمع‌وجور است و با ابعاد ۱۴۵ × ۳۰۶ × ۴۲۶ میلی‌متری می‌تواند یک گزینه‌ی ایده آل برای میزهای کار کوچک باشد. Pixma MG2540S دو مخزن سینی در بخش جلویی و بخش عقبی دارد که هنگام استفاده باید آن‌ها را باز کرد. سینی جلویی ظرفیت قرار گرفتن حدود ۶۰ برگه را دارد. وزن این پرینتر نیز حدود ۳.۵ کیلوگرم است که به راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد. در پشت این محصول نیز پورت‌ پاور و USB-B به چشم می‌خورد.

  • چگونه پرینتر سیمی و بی‌سیم را به ویندوز ۱۱ اضافه کنیم؟

قابلیت‌ها

پرینتر کانن مدل MG2540s

پرینتر چند کاره کانن مدل MG2540s، از دو کارتریج سیاه‌ و سفید و رنگی بهره می‌برد، بنابراین کاربران می‌توانند برای چاپ ۱۸۰ صفحه سیاه و سفید و ۱۸۰ صفحه رنگی از این محصول استفاده کنند. این چاپگر همانطور که اشاره شد، یک محصول سه کاره است و می‌تواند علاوه بر چاپ کردن، به اسکن و کپی کردن فایل‌ها نیز بپردازد. پرینتر کانن همچنین مجهز به سیستم کارتریج Fine برای چاپ باکیفیت عکس‌ها و اسناد نیز است.

کارتریج‌های Fine در مقایسه با کارتریج‌های معمولی صفحات بیشتری را با جوهر کمتر چاپ می‌کنند که این موضوع از لحاظ اقتصادی برای شما بهتر است و تا ۳۰ درصد در مصرف هر صفحه صرفه‌جویی خواهد شد. این محصول از تکنولوژی چاپ جوهر افشان برای چاپ صفحات مختلف بهره می‌برد؛ به همین دلیل برای چاپ اسناد با تصاویر زیاد و عکس‌هایی با کیفیت بالا گزینه‌ی خوبی به شمار می‌رود. همچنین باید اشاره کرد که این دسته از پرینترها توانایی بهتری در ادغام‌سازی رنگ‌ها و ارائه تنوع رنگی نسبت به پرینترهای لیزری دارند.

پرینتر کانن مدل MG2540s

پرینتر اقتصادی کانن مدل MG2540s، هیچ ویژگی اضافی یا روش اتصال دیگری به جز کابل USB ندارد. این دستگاه همچنین از فناوری اتصال به Wi-Fi پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌توان از قابلیت چاپ فضای ابری و چاپ از طریق گوشی هوشمند استفاده کرد. اگر این پرینتر مجهز به اتصال بی‌سیم بود، مسلماً می‌توانست نظر کاربران بسیاری بیشتری را به خود جلب کند. روی بدنه‌ی این محصول یک نمایشگر LED نیز تعبیه شده که وضعیت چاپ فایل‌ها و خطاهای احتمالی را به اطلاع کاربران می‌رساند.

 

سرعت و کیفیت چاپ

پرینتر کانن مدل MG2540s

پرینتر PIXMA MG2540 وضوح چاپ ۶۰۰ در ۴۸۰۰ dp را ارائه می‌دهد و این در حالی است که وضوح اسکن آن ۱۲۰۰ در ۶۰۰ dp است. یکی بزرگ‌ترین نقاط ضعف این محصول سرعت چاپ کند آن است که می‌تواند در یک دقیقه ۴ صفحه رنگی و ۸ صفحه‌ی سیاه و سفید را به چاپ برساند و همچنین توانایی چاپ بدون حاشیه و دو رو را نیز ندارد. mg2540s اگرچه سرعت چاپ کندی دارد، اما پیوسته و باکیفیت چاپ می‌کند و برگه‌های تک رنگ را با سرعتی در حدود ۶-۷ صفحه در دقیقه به چاپ می‌رساند که برای استفاده‌های خانگی و روزمره بسیار مناسب است. این دستگاه در هنگام چاپ  بسیار بی‌سروصدا به انجام فعالیت خود می‌پردازد و متون چاپ شده به خصوص از نظر ظاهری صاف و شفاف هستند.

چاپ رنگی نیز در این محصول بسیار کند صورت انجام می‌شود و حتی اگر در حال چاپ کردن عکس نباشید، این پرینتر بیشتر از دو صفحه را نمی‌تواند در یک دقیقه به شما تحویل دهد. اما به غیر از این موضوع، عکس‌ها و فایل‌های رنگی چاپ شده دقت بسیار بالا و جزئیات واضحی دارند. بازتولید رنگ دستگاه کپی و اسکنر این پرینتر کانن، بسیار نزدیک به نسخه اصلی و اسکنرهای سایر چاپگرهای ارزان‌قیمت است.

آیا خرید پرینتر کانن مدل MG2540s منطقی است؟

اگر به دنبال چاپگر، دستگاه کپی و اسکنر با عملکرد مناسب و قیمت مقرون‌به‌صرفه برای استفاده‌های روزمره خود هستید، پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل MG2540s یکی از بهترین گزینه‌های خرید به شمار می‌رود. طراحی کوچک و جمع‌وجور، بهره‌گیری از کارتریج‌های XL FINE، رزولوشن چاپ ۶۰۰ در ۴۸۰۰ dp و کیفیت بالای چاپ‌‌های رنگی و اسکن‌ها از جمله ویژگی‌هایی هستند که ارزش خرید این محصول را بالا برده‌اند.

نقاط قوت پرینتر کانن مدل MG2540s

  • کیفیت چاپ بسیار بالا
  • عملکرد بسیار خوب اسکنر
  • طراحی جمع‌وجور
  • قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه

نقاط ضعف پرینتر کانن مدل MG2540s

  • نداشتن کابل USB
  • نداشتن اتصال بی‌سیم
  • نداشتن اتصال NFC
  • عدم امکان چاپ از فضای ابری و گوشی هوشمند
  • ظرفیت چاپ کم کارتریج
  • سرعت کم چاپ

سخن پایانی

کانن

در این مطلب به نقد و بررسی یکی از پرفروش‌ترین پرینترهای موجود در فروشگاه دیجی کالا یعنی کانن مدل MG2540s پرداختیم و آن را در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک پرینتر باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه برای استفاده روزمره را دارید، این چاپگر محبوب کانن را از فروشگاه آنلاین دیجی کالا برای خرید خود در نظر بگیرید.

آیا شما هم خرید این پرینتر را به دیگران توصیه می‌کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه‌های بهتری هم نسبت به این محصول در بازار هست؟ بی‌صبرانه منتظر خواندن تجربیات شما در این رابطه هستیم.

  • راهنمای خرید پرینتر؛ انواع، ویژگی‌ها، نکات مهم و مدل‌های پرفروش
خرید پرینتر کانن مدل MG2540s جوهرافشان

نوشته بررسی پرینتر کانن مدل MG2540s؛ اقتصادی در عین حال کارآمد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع