بررسی پیشرانها و ستاده های اصالت برند مقصد: مطالعه کشور ایران به عنوان مقصد گردشگری
در پژوهش حاضر، پیشرانها و ستادههای اصالت برند مقصد مورد بررسی قرار میگیرند. بررسی پیشرانها از زاویه روانشناختی و هویت برند و بررسی ستادهها هم از زاویه احساسی و هم رفتاری در صنعت گردشگری پرداخته شده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روششناسی پژوهش، یک تحقیق توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه افراد خارجیای است که تاکنون به ایران سفر کردهاند و در این راستا 253 نفر به عنوان نمونه بررسی می شوند. به منظور جمعآوری اطلاعات، ابزار پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفته است. داده های گردآوری شده با استفاده از نرم افزارهای Smart PLS 3.0 و SPSS مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و تحلیلها با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری انجام میگردد. یافتهها نشان داد میراث برند مقصد، تجربه برند مقصد و خودتجانسی برند مقصد به عنوان عوامل پیشران بر اصالت برند موثر هستند که خودتجانسی برند بیشترین تاثیر را بر اصالت برند مقصد دارد. همچنین اصالت برند مقصد بر درگیری برند مقصد و عشق برند مقصد تاثیر معنادار و مثبتی دارد و بیشترین تاثیر را بر عشق برند داشته است.