برنامه جدید فرانسه برای حمایت از کی‌یف/شرکت‌های تسلیحاتی به خاک اوکراین می‌روند

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 580470 1 ماه قبل 57

سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه‌ای از اتحاد استراتژیک تولید صنعتی و نظامی با اوکراین خبر داد.

خبر مرتبط
فرانسه از جنگ با روسیه ترسید
فرانسه از جنگ با روسیه ترسید

استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ال.سه.ای عنوان کرد مسئله کمک‌های ارائه شده در خاک اوکراین در دیدار با متحدان، به‌ویژه آلمان‌ها مطرح شد.

به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، لوکورنو اعلام کرد: شرکت‌های فرانسوی برای تولید قطعات یدکی در خاک اوکراین با شرکت‌های اوکراینی همکاری خواهند کرد، شاید حتی فردا مهمات تولید کنند.

از جمله شرکت‌های فرانسوی که در خاک اوکراین برای حمایت از تولید این کشور شعبه خواهد زد، شرکت «دلر» Delair است.

خبر مرتبط
دفاع از پیشنهاد مکرون/ روسیه تهدیدی مستقیم و فوری علیه فرانسه است
دفاع از پیشنهاد مکرون/ روسیه تهدیدی مستقیم و فوری علیه فرانسه است

طبق گزارش راشا تودی، «گابریل اتل» نخست‌وزیر فرانسه در جریان سخنرانی در مجلس سنا این کشور ضمن آنکه مسکو را به «پخش اطلاعات غلط، ایجاد بی‌ثباتی و انجام حملات سایبری» متهم کرد، مدعی شد: از آغاز جنگ اوکراین، روسیه به تهدید مستقیمی علیه فرانسه بدل شده است.

چند روز پیش، وزیر دفاع فرانسه سفارش ۲۰۰۰ پهپاد Delair را اعلام کرده بود که بخشی از آن برای اوکراین در نظر گرفته شده است.

62953005

ساخت این سایت‌های صنعتی باید تابستان امسال آغاز شود. در میان آنها، دلر و همچنین Nexter-KNDS، سازنده توپ‌های سزار و گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری قرار دارند.

محل آنها البته محرمانه است و می‌توانند کارخانه‌های زیرزمینی غیرقابل‌دسترس در حین حملات باشند. این زیرساخت‌ها مستلزم اعزام سربازان به اوکراین و همچنین کارشناسان غیرنظامی شاغل در شرکت‌های تسلیحاتی است.

لوکورنو در این مصاحبه همچنین در باره گفته‌های امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره اعزام نیروی زمینی به اوکراین شفاف‌سازی کرد. وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد اینها واحدهای رزمی نیستند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع