برندگان لاتاری ۲۰۲۳ چه مراحلی را باید پشت سر بگذارند؟ + معرفی دفتر مهاجرتی برترمهاجر برای برندگان لاتاری

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 238239 2 سال قبل 318

به احتمال زیاد شما یکی از برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا هستید؛ در ابتدا به شما تبریک ویژه می‌گوییم. خوشحالیم که شما هم جزء یکی از برندگان خوش‌شانس لاتاری هستید. در سراسر دنیا افراد زیادی هستند که آرزوی زندگی در خاک آمریکا دارند ولی این فرصت نصیب هر کسی نمی‌شود. به شدت مراقب این فرصت طلایی باشید، هر گونه اشتباه باعث از دست دادن این فرصت برای همیشه می‌شود.

در این مقاله قصد داریم در مورد تکلیف برندگان لاتاری ۲۰۲۳، مراحل انجام امور لاتاری، قیمت فروش امتیاز لاتاری و تعداد برندگان لاتاری به طور خلاصه صحبت کنیم تا شما برای ادامه راه یک پس‌زمینه مناسب داشته باشید و بتوانید یک مهاجرت اصولی و بی دغدغه را تجربه کنید.

تکلیف برندگان لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا چیست؟

شاید بدانید چند سالی هست که مسیر لاتاری برای ایرانیان کمی سخت و پیچیده شده. از حدود سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ آقای ترامپ، رئیس جمهور اسبق آمریکا یک سری موانع برای کشورهای مسلمان نشین به ویژه ایران قرار داده بود. در این مدت برندگان لاتاری یک سری اقداماتی اضافه‌تر از سال‌ها قبل باید انجام می‌داند تا بتوانند به آمریکا مهاجرت کنند که یک سری‌ها نمی‌توانستند بعد از انجام تمامی اقدامات لازم ویزا دریافت کنند.

بعد از آقای ترامپ بحث کرونا پیش آمد که مرز کشورها تا حدودی بسته بودند و سفارت‌های آمریکا خود را تعطیل اعلام می‌کردند. همین موضوع باعث می‌شد که زمان پرونده افراد برنده گذشته و آن‌ها موفق به دریافت ویزای آمریکا نباشند.

حالا با گذشت زمان اکثر این مشکلات حل شده و تکلیف برندگان لاتاری ۲۰۲۳ تا حدودی مشخص است. برندگان سال ۲۰۲۳ با دردسر کمتری می‌توانند پرونده‌های خود را پیگیری کنند. البته مشخص نیست که تا چه زمانی این شرایط مناسب در سراسر دنیا حاکم باشد. معمولاً هر سال اتفاقاتی می‌افتد که یک سری اختلالات در روند تمامی مهاجرت‌ها ایجاد می‌شود.

به طور کلی تکلیف برندگان لاتاری ۲۰۲۳ نسبت به سال‌ها قبلی مشخص و واضح است و افراد می‌توانند بدون دغدغه پرونده مهاجرتی خود را پیگیری کنند و اقدامات لازم را برای مهاجرت به آمریکا انجام دهند. در ادامه در مورد این اقدامات برای شما خواهیم گفت.

برندگان لاتاری چه مراحلی را باید پشت سر بگذارند؟

برندگان لاتاری 2023 چه مراحلی را باید پشت سر بگذارند1

قبل از اینکه در مورد مراحل برندگان لاتاری صحبت کنیم به این هشدار توجه کنید:

اکثر افراد بر این باورند که با برنده شدنشان در لاتاری، مهاجرتشان به آمریکا تضمین شده و اقدامات بعد از برنده شدن در لاتاری را جدی نمی‌گیرند. این موضوع را بدانید شما تنها نیمه راه را طی کردید و برای نیمه دیگر راه باید جدیت داشته باشید و حتماً از یک فرد یا مجموعه خبر برای این موضوع استفاده کنید. شما تنها ۱۶ ماه فرصت دارید که به خاک آمریکا برسید؛ بعد از آن دیگر این فرصت طلایی را برای همیشه از دست می‌دهید.

مرحله اول: در این مرحله باید اطلاعات خود را برای سفارت آمریکا ارسال کنید. فرمی که به صورت آنلاین باید تکمیل کنید، فرم DS-260 نام دارد. این مرحله بسیار حساس است و در صورت اشتباه پر کردن این فرم احتمال ریجکت شدن شما را در سفارت آمریکا بالا خواهد برد.

مرحله دوم: این مرحله مربوط سلامت جسمی شما است. در این مرحله علاوه بر اینکه یک سری واکسن‌ها را باید تزریق کنید باید قبل مراجعه به سفارت تأییدیه مرکز مدیکال مورد نظر سفارت را دریافت کنید.

مرحله سوم: در این مرحله می‌توانید نتیجه اقدامات خود را دریافت کنید. یک وقت سفارت رزرو می‌کنید و برای یک مصاحبه بسیار ساده آماده می‌شوید. خیلی از افراد استرس زیادی برای این مصاحبه دارند و نمی‌دانند که چه سؤالاتی ممکن است از آن‌ها پرسید شود. یکی از عواملی که می‌تواند شما در مصاحبه رد کند، داشتن استرس است. به هیچ عنوان استرس نداشته باشید. سؤالاتی که از شما پرسیده می‌شود تماماً از زندگی شخصی شما است. در کل اگر می‌خواهید یک مصاحبه موفق باشید باید صداقت کامل را در کلام، مدارک و فرم DS-260 خود رعایت کنید.

بعد از انجام این مراحل باید منتظر جواب مصاحبه خود باشید. در صورتی که در این مصاحبه قبول شوید حدود ۸۰ درصد راه را پیش رفتید. به طور کلی چند روزی صبر می‌کنید تا جواب مصاحبه شما صادر شود. در صورتی که قبول شده باشید ویزای شما صادر شده و به پاسپورت شما چسبانده می‌شود. همچنین از سفارت آمریکا یک پاکت زرد پلمب شده دریافت خواهید کرد. به شدت مراقب این پاکت باشید تا آسیب نبیند و در آن را به هیچ عنوان باز نکنید. در این پاکت اطلاعات محرمانه‌ای است که آن را باید به دست افسر فرودگاه آمریکا برسانید.

مرحله چهارم: در این مرحله تکلیف برندگان لاتاری تا حدودی مشخص است. در اینجا باید آماده سفر به آمریکا شوید. شما می‌توانید به صورت مستقیم از قطر به آمریکا بروید که حدوداً ۱۵ ساعت پرواز است. اگر طاقت این همه ساعت پرواز را ندارید می‌توانید در چند مرحله پرواز خود را انجام دهید؛ اگر بخواهید چندین توقف داشته باشید هم زمان زیادی از شما گرفته می‌شود و هم هزینه بیشتر باید بپردازید.

به هر حالا از زمانی که به فرودگاه می‌رسید تا زمانی که گرین کارت خود را دریافت می‌کنید یک سری اقدامات را باید انجام دهید که در ادامه برای شما مطرح خواهیم کرد.

برندگان لاتاری در فرودگاه آمریکا

زمانی که به ایالات متحده آمریکا نزدیک می‌شوید یکی از مهماندارهای هواپیما به شما برگه آبی می‌دهد. این برگه مربوط به اطلاعات گمرک آمریکا است. در برگه باید اطلاعات شخصی، اطلاعات وسایل و مواد غذایی و میزان پولی که همراه خود را دارید را وارد بفرمایید. سعی کنید هنگام پر کردن این فرم صداقت کامل داشته باشید تا زمان شما در فرودگاه گرفته نشود.

مدارک برندگان لاتاری در فرودگاه ایالات متحده

اولین اقدامی که به محض ورود به سالن فرودگاه باید انجام دهید، بیرون آوردن پاکت زردی است که از سفارت آمریکا تحویل گرفتید. زمانی که این پاکت زرد را در دست داشته باشید مسئولان فرودگاه متوجه می‌شوند که شما برنده لاتاری هستید و شما را برای انجام اقدامات لازم راهنمایی خواهند کرد. به جز این پاکت زرد باید مدارکی مثل پاسپورتی که ویزا به آن چسبانده شده و برگه آبی که در هواپیما تکمیل کردید را باید آماده داشته باشید تا به افسر فرودگاه تحویل دهید.

در اینجا افسر فرودگاه بعد از اینکه مدارک شما را بررسی کرد روی پاسپورت شما مهری میزند که حکم گرین کارت موقت را برای شما دارد. مهلت اعتبار این فرم یک‌ساله است که شما می‌توانید با آن یک سری اقدامات اداری را در آمریکا را انجام دهید.

نکته: زمانی که افسر فرودگاه در حال بررسی مدارک شما است از شما سؤال می‌کند که آیا آدرسی که برای گرین کارت خود وارد کردید تغییر کرده؟ اگر آدرس تغییر کرده حتماً به افسر اعلام کنید؛ گرین کارت شما به آدرسی که اعلام می‌کنید ارسال خواهد شد.

وسایل ضروری برندگان لاتاری

سعی کنید وسیله اضافی همراه خود نداشته باشید. هر چه قدر وسایل بیشتری با خود داشته باشید بیشتر از شما سؤال خواهد شد و زمان کسل‌کننده‌تری را باید داخل فرودگاه باشید. داشتن مواد غذایی زیاد، داروهای گیاهی، وسایل آشپزخانه و … می‌تواند هم بار شما را سنگین و هم برای شما دردسر ساز باشد. خصوصاً داروهای گیاهی که گاهی اوقات برای اثبات مواد مخدر نبودن آن‌ها باید ساعت داخل فرودگاه وقت بگذارید.

نگران نباشید در آمریکا هم فروشگاه‌هایی مخصوص ایرانیان و مسلمانان وجود دارد که می‌توانید تمامی مواد غذایی مورد نیاز خود را در آن جا تهیه کنید و هم فروشگاه‌های تخفیفی هستند که می‌توانید تمامی وسایل خانه و آشپزخانه خود را با مناسب‌ترین قیمت‌ها آن‌ها را تهیه کنید.

سعی کنید موارد ضروری و کاربردی را با خود حمل کنید؛ این وسایل می‌تواند لوازم بهداشتی، چند دست لباس مناسب برای ایالت مقصد و یک یا دو جفت کفش باکیفیت باشد. (در آمریکا قیمت کفش بسیار گران است.)

تهیه مسکن برای برندگان لاتاری

اینجا شما دو حالت پیش رو دارید. یا دوست و فامیل در آمریکا دارید یا ندارید. اگر دوست یا آشنایی در آمریکا دارید می‌توانید از قبل با آن ها هماهنگ کنید تا یک مکان مناسب برای شما در آمریکا تهیه کنند یا اینکه خودتان بعد از اینکه به آمریکا رفتید ابتدا به خانه آن‌ها بروید و خود شخصاً برای تهیه مسکن اقدامات لازم را انجام دهید.

اگر هم کسی را در آمریکا ندارید می‌توانید از یک شرکت مهاجرتی معتبر در ایران کمک بگیرد و یک مکان مناسب برای خود پیدا کنید.

به طور کلی شما می‌توانید به صورت کاملاً مستقل از سایت Airbnb یک مکان مناسب به صورت موقت اجاره کنید تا به محض رسیدن به آمریکا جایی برای استراحت داشته باشید.

از اینجا به بعد نیاز هست که یک سری اقدامات را انجام دهید تا در ادامه در اقامت خود به مشکل برخورد نکنید. این اقدامات به شرح زیر است:

گرفتن سوشیال نامبر؛ در واقع سوشیال همانند کارت ملی شما در ایران است. برای دریافت سوشیال خود می‌توانی به نزدیک‌ترین دفتر سوشیال سکوریتی مراجعه کنید و اقدامات لازم را انجام دهید تا برای شما سوشیال نامبر صادر شود.

یادتان باشد تمامی کارهای اداری خود را در آمریکا از یک هفته بعد از رسیدن به خاک آمریکا شروع کنید تا تمامی اطلاعات شما در سیستم این کشور ثبت شود.

گرفتن گرین کارت آمریکا؛ برای دریافت گرین کارت آمریکا باید تقریباً ۲۲۰ دلار هزینه به صورت الکترونیکی پرداخت کنید. بعد از انجام اقدامات لازم برای گرین کارت آمریکا حدود ۳۰ روز بعد می‌توانید گرین کارت خود را دریافت کنید.

قیمت فروش امتیاز لاتاری

یک سری از عزیزان بعد از برنده شدن در لاتاری متوجه می‌شوند که شرایط رفتن به آمریکا را ندارند. این موضوع باعث می‌شود که به فکر فروش امتیاز لاتاری و قیمت آن باشند. باید بگوییم که موضوع فروش امتیاز لاتاری را کاملاً باید فراموش کنید؛ زیرا این کار کاملاً غیر قانونی است و از طرفی امکان تغییر اطلاعات فرد ثبت‌نام کننده در آن نیست.

تعداد برندگان لاتاری

تعداد برندگان لاتاری در سراسر جهان ۵۵.۰۰۰ هزار نفر در سال است. سهمیه ایران از این رقم حدود ۶.۰۰۰ نفر است. البته سمیه ایران قبلاً  ۴.۵۰۰ نفر بود که با حذف یکی از کشورهای آسیایی سمیه آن کشور به کشور ایران اضافه شد.

در این مقاله سعی شد یک نقشه راه کلی به شما بدهیم تا بدانید که به طور کلی چه اقداماتی باید انجام دهید. اگر علاقه‌مندید که یک مهاجرت اصولی و بی دغدغه را تجربه کنید حتماً از مشاوران خبره مجموعه برتر مهاجر در این زمینه کمک بگیرید تا اختلالی در پرونده لاتاری شما به وجود نیاید.

خدمات برتر مهاجر برای برندگان لاتاری آمریکا

مجموعه برتر مهاجر صفر تا صد مراحل گرفتن ویزای لاتاری برای برندگان را انجام میدهد و این خدمات شامل

  • پر کردن فرم DS260
  • مشاوره قبل از مصاحبه
  • گرفتن وقت مدیکال
  • رجیستری منطقه پستی برای گرفتن پاسپورت

پکیج های آموزشی برتر مهاجر برای برندگان لاتاری

  • پکیج راهنمای فرم DS-260
  • پکیج راهنمای صفر تا صد اخذ ویزای لاتاری مخصوص برندگان لاتاری

نوشته برندگان لاتاری ۲۰۲۳ چه مراحلی را باید پشت سر بگذارند؟ + معرفی دفتر مهاجرتی برترمهاجر برای برندگان لاتاری اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع