برودکام به دنبال خریداری VMware با مبلغ 61 میلیارد دلار

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 250706 1 سال قبل 215

درست پس از خرید اکتیویژن بلیزارد به ارزش 69 میلیارد دلار توسط مایکروسافت و خرید EMC دل به مبلغ 67 میلیارد دلار، برودکام نیز اعلام کرد که قصد دارد VMware را در یک معامله نقدی و سهامی به ارزش تقریبی 61 میلیارد دلار خریداری کند. البته در این معامله برودکام بدهی 8 میلیارد دلاری VMware را نیز در نظر گرفته است. به این ترتیب اگر این تراکنش انجام شود، Broadcom هم به باشگاه 60 میلیارد دلاری‌ها می‌پیوندد.

برودکام به دنبال گسترش بخش نرم افزاری توسط VMware

شرکت برودکام عمدتاً برای طراحی و تولید طیف گسترده‌ای از محصولات نیمه‌هادی از جمله تراشه‌های Wi-Fi، بلوتوث و GPS مورد استفاده در بسیاری از تلفن‌های هوشمند و روترها شناخته شده است.در مقابل VMware یک شرکت فناوری فعال در زمینه محاسبات ابری و مجازی سازی است. این شرکت در سال 1998 راه اندازی شد و در سال 2004 توسط EMC خریداری شد و در سال 2016 که سهم خود را از EMC خریداری کرد به شکل یک شرکت مستقل در آمد. اگر این معامله انجام شود، برادکام قصد دارد نام گروه نرم افزاری خود را به دست VMware بسپارد و زیرساخت‌های موجود و مجموعه نرم افزارهای امنیتی خود را به عنوان بخشی از VMware ترکیب کند.

موافقت‌های اولیه انجام شده است

مایکل دل که شخصاً بیش از 40 درصد از سهام شرکت دل را در اختیار دارد و شرکت سهامی خصوصی جهانی Silver Lake که مالک 10 درصد دیگر است، هر دو موافقت خود را با این معامله اعلام کرده اند. انتظار می‌رود این خرید در سال مالی 2023 شرکت برادکام، که از نوامبر 2022 آغاز می‌شود، بسته شود.

همچنین شایان ذکر است که برودکام چند سال پیش، حتی قبل از اینکه به فکر خریداری شرکت VMware باشد، تلاش کرد تا با قیمتی بیش از 100 میلیارد دلار، شرکت سازنده تراشه کوالکام، همکار خود را خریداری کند. اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی، خرید این شرکت را ممنوع کرد و در نتیجه این قرارداد به کلی لغو شد.

مطالب مرتبط:

  • استعفای مدیرعامل اینتل از هیئت مدیره VMware – تمرکز بر روی تیم آبی
  • کوالکام باز هم پیشنهاد خرید توسط برادکام را رد کرد
  • برودکام قرارداد جدید 15 میلیارد دلاری را با اپل برای تامین تراشه به امضا رساند
مشاهده این خبر در سایت مرجع