بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال بایننس به 4 ماه زندان محکوم شد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589891 2 هفته قبل 58

چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا، یعنی بایننس روز سه‌شنبه پس از اعتراف به اتهامات پولشویی در سال گذشته به چهار ماه زندان محکوم شد.

این حکم که در دادگاه فدرال ایالات متحده در سیاتل صادر شد، بسیار سبک‌تر از سه سالی است که دادستان‌ها برای او درنظر گرفته بودند.

قبل از جلسه دادگاه سه شنبه، چانگ‌پنگ ژائو ملقب‌به سی‌زی، به‌دلیل اشتباهاتی که به‌عنوان مدیرعامل بایننس، مرتکب شده بود، عذرخواهی کرد. سی‌زی صرافی رمزارز بایننس را در سال 2017 تأسیس کرده بود.

بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال بایننس به 4 ماه زندان محکوم شد

او در نامه‌ای به قاضی گفت: کلمات نمی‌توانند توضیح دهند که چقدر از انتخاب‌هایم که منجر به حضورم در دادگاه شد، پشیمان هستم. مطمئن باشید که هیچ‌کدام آنها هرگز تکرار نخواهد شد.

بایننس با پرداخت بیش از 4 میلیارد دلار جریمه و سایر جریمه‌ها به‌عنوان بخشی از توافق هماهنگ با دولت فدرال در پاییز گذشته موافقت کرد. این شرکت به نقض قوانین ضد پول‌شویی آمریکا، انتقال پول بدون مجوز و دورزدن تحریم‌ها اعتراف کرد.

به گفته بلومبرگ، ژائو که 47 سال سن دارد و دارای ثروت شخصی نزدیک به 40 میلیارد دلار است، کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی و پرداخت 200 میلیون دلار جریمه را پذیرفت.

پس از یک تحقیق چندساله، مقامات ایالات متحده در ماه نوامبر به این نتیجه رسیدند که بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال به هرکسی اجازه ورود به این پلتفرم را می‌دهد و تراکنش‌های مرتبط با سوء‌استفاده از کودکان، مواد مخدر و تامین مالی تروریسم را ممکن می‌کند.

علاوه بر این، بایننس هیچ پروتکلی برای علامت‌گذاری یا گزارش تراکنش‌ها برای خطرات پولشویی نداشت و کارمندان به خوبی می‌دانستند که چنین نظارتی مجرمان را به پلتفرم دعوت می‌کند.

محکومیت بنیانگذار بایننس بیش از یک ماه پس از آن صادر شد که رقیب سابقش، سام بنکمن-فرید، به دلیل نقش‌داشتن در یک کلاهبرداری چندین میلیارد دلاری از طریق FTX، که دومین صرافی بزرگ ارز دیجیتال قبل از سقوط ناگهانی در پاییز 2022 بود، به 25 سال زندان فدرال محکوم شد.

احکام پشت‌سرهم نشان‌دهنده موضع سخت‌تری است که وزارت دادگستری در قبال جرایم مالی به‌طور کلی و به ویژه ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده است.

سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارهای کریپتو مشتاق هستند که شهرت صنعت را به‌عنوان یک سیستم مالی برای مجرمان متزلزل کرده و به سمت جریان اصلی حرکت کنند.

  • سامسونگ گلکسی واچ FE را با قیمتی ارزان معرفی می‌کند
  • تلگرام دسترسی ایرانیان به کیف پول ارز دیجیتال خود را محدود کرد
  • محدودیت انتقال پول بین کارت‌های بانکی برای مبارزه با پولشویی
  • گوگل با تغییر نام بارد به Gemini چت‌بات ChatGPT را به مبارزه می‌طلبد
مشاهده این خبر در سایت مرجع