بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد با حال و هوای زندگی سنتی

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 239711 1 سال قبل 458

یزد یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است. یزد اولین شهر خشت خام در جهان است و نخستین شهر تاریخی ایران و بیست و دومین اثر تاریخی ایران در لیست میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. این شهر قطب فرهنگی و پزشکی ایران نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل همه ساله میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا بلیط هواپیما تهیه کرده و به این شهر دیدنی سفر می‌کنند.

شهر یزد به عنوان شهر شیرینی‌ها، شهر بادگیرها، دارالعلم، دارالعباده، دارالعمل، شهر دوچرخه‌ها، شهر قنات و قنوت، شهر آتش، قناعت و آفتاب نیز معروف است.

یکی از مهم‌ترین نکات سفر، رزرو هتل یزد یا اقامتگاه و محلی جهت سکونت چند روزه است. یزد هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی دارد. یکی از بهترین نوع این مکان‌ها اقامتگاه های بومگردی یزد است که حال و هوای زندگی سنتی را برای شما به وجود می‌آورد.

اگر تور یزد خریداری کرده‌اید و قصد دارید به این شهر دیدنی سفر کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی یزد با حال و هوای زندگی سنتی می‌پردازیم.

اقامتگاه بومگردی دوستانه

یکی از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی یزد، اقامتگاه دوستانه است که در بافت قدیمی و محله‌ای به نام فهادان واقع شده است. این محله در گذشته یکی از محله‌های اعیان نشین یزد بوده است. در این اقامتگاه یک حوض بزرگ و باصفا وجود دارد که اطراف آن با باغچه‌ها و گلدان‌های گل زیبا احاطه شده است.

یک چایخانه باشکوه در حیاط این اقامتگاه وجود دارد که به شکل کاملاً سنتی تزئین شده است. اتاق‌های این اقامتگاه آشپزخانه‌ای برای پخت و پز دارند اما مسافران می‌توانند از رستوران‌هایی که در نزدیکی این اقامتگاه وجود دارد غذا تهیه کنند. ظرفیت این اقامتگاه ۳۰ الی ۳۵ نفر است و داخل ساختمان آن ۱۰ اتاق وجود دارد که مجموع آن‌ها ۳۵ تخت دارد. این اقامتگاه امکاناتی نظیر اینترنت، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، آشپزخانه عمومی، سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و دیگر موارد دارد. این اقامتگاه در نزدیکی باغ دولت آباد واقع شده است و تا ایستگاه قطار ۴ کیلومتر فاصله دارد.

اقامتگاه سنتی شمعدونی

اقامتگاه سنتی شمعدونی در بافت قدیمی شهر و در خیابان امام خمینی واقع شده است. این عمارت ۲۰۰ سال قدمت دارد و در سال ۱۳۹۸ مرمت و بازسازی شده است. این اقامتگاه بومگردی به دوره قاجار مربوط می‌شود و ۱۰ اتاق خشتی و گلی دارد. در مجموع این اقامتگاه می‌تواند برای اسکان ۲۶ نفر مناسب باشد. تمامی اتاق‌های این اقامتگاه بومگردی دارای تلویزیون، یخچال، حمام اختصاصی، سرویس بهداشتی و دیگر موارد هستند.

اقامتگاه سنتی شمعدانی برای مسافران امکانات و خدماتی در نظر گرفته است. به عنوان مثال اینترنت، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، تورهای گردشگری، آشپزخانه عمومی، سیستم گرمایش و سرمایش مناسب، تهویه مطبوع و دیگر موارد از خدمات این اقامتگاه بومگردی است. این اقامتگاه ۱۴ کیلومتر با فرودگاه بین‌المللی یزد فاصله دارد. بنابراین اگر خرید آنلاین بلیط هواپیما انجام داده‌اید، باید تفریباً ۲۲ دقیقه قبل‌تراقدام به حرکت به سمت فرودگاه کنید.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد با حال و هوای زندگی سنتی1

کاروانسرای سنتی مشیر یزد

این اقامتگاه بومگردی در بلوار امامزاده جعفر و خیابان مصلی واقع شده است. این هتل یزد به دلیل این که به آستان مقدس امامزاده جعفر وابسته است، مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد. این اقامتگاه بافتی سنتی و قدیمی دارد و در سال ۱۳۸۵ مرمت و بازسازی شده است. این اقامتگاه در اواسط دوره قاجار، کاروانسرایی جهت اقامت و استراحت مسافران بوده است.

اقامتگاه مشیر یزد می‌تواند ۵۰ مسافر را اسکان دهد. این مجموعه ۱۹ واحد اقامتی که شامل ۱۶ اتاق و ۳ سوئیت می‌شود، دارد. تمامی این اتاق‌ها سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام اختصاصی دارند. از مزایای این مجموعه می‌توان به پارکینگ اختصاصی مجهز به دوربین مداربسته و نگهبان اشاره کرد. تمامی پرسنل این مجموعه به زبان انگلیسی مسلط هستند. این مجموعه از فرودگاه ۱۶ دقیقه و از ایستگاه قطار ۱۳ دقیقه فاصله دارد.

اقامتگاه بومگردی هفت خوان

هتل سنتی هفت خوان یکی از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی در شهر تاریخی و توریستی یزد است. این هتل دارای ۷ اتاق است و در مجموع ظرفیت ۳۰ مسافر دارد. این مجموعه دارای یک حیاط اختصاصی و زیبا است که در وسط آن حوض آبی رنگی زیبا قرار گرفته است. اتاق‌های این مجموعه تلویزیون، سرویس بهداشتی، حمام و تلویزیون و یخچال دارد.

قدمت این اقامتگاه به دوره قاجار برمی‌گردد. در ابتدای ورود به این هتل سنتی از یک هشتی بسیار زیبا عبور می‌کنید. پس از آن به یک رستوران می‌رسید که می‌توانید غذاهای محلی و غیرمحلی در آن نوش جان کنید.

چایخانه سنتی این مجموعه حال و هوای بسیار خوبی دارد. دیوارهای کاهگلی، شیشه‌های رنگی و معماری سنتی به زیبایی‌های این مجموعه افزوده است.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد با حال و هوای زندگی سنتی2

اقامتگاه سنتی سروش

این اقامتگاه سنتی در بلوار بسیج شهر یزد واقع شده است. این اقامتگاه یکی از زیباترین اقامتگاه‌های بومگردی استان یزد است که در ۲ طبقه ساخته شده است. این مجموعه ۹ باب اتاق و ۲۸ سرویس تخت خواب دارد. تمامی اتاق‌های این مجموعه دارای سیستم گرمایش و سرمایش، تهویه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، یخچال، تلویزیون و دیگر موارد هستند. همچنین تجهیزاتی همچون اتو، سشوار، تجهیزات حمام و صندوق امانات نیز در هر یک از این اتاق‌ها وجود دارد.

لازم به ذکر است که یک رستوران سنتی نیز در این اقامتگاه وجود دارد که می‌توانید انواع غذای محلی و غیرمحلی را در آن سفارش دهید. این مجموعه از فرودگاه ۱۸ دقیقه و از ایستگاه راه آهن ۱۰ دقیقه فاصله دارد.

اقامتگاه سنتی و بومگردی خانه خورشید

اقامتگاه خانه خورشید در لیست بهترین اقامتگاه‎‌های بوم گردی یزد با حال و هوای زندگی سنتی جای می‌گیرد. این اقامتگاه در بافت قدیمی و سنتی شهر یزد واقع شده است. این مجموعه به شکل خانه‌های کویری با حیاط مرکزی ساخته شده است. اتاق‌های اقامتگاه سنتی خانه خورشید دور تا دور حیاط واقع شده اند و حوضی مستطیل شکل و باصفا در مرکز حیاط این اقامتگاه قرار گرفته است.

این اقامتگاه بومگردی دارای ۲ باب اتاق در پشت بام است که چشم انداز بی‌نظیری دارد. همچنین ۵ اتاق در اطراف آن واقع شده است که همگی آن‌ها تمیز هستند و امکانات متعددی دارند. این خانه بومگردی به اینترنت مجهز شده است و پارکینگ، راهنمای تور، پرسنل مجرب، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه عمومی از امکانات این اقامتگاه هستند.

اگر بلیط یزد خریداری کرده‌اید، این مجموعه تا فرودگاه بین‌المللی یزد ۱۲ کیلومتر و تا ایستگاه راه آهن و قطار ۵ کیلومتر فاصله دارد.

اقامتگاه سنتی ترنج سبز

مجموعه ترنج سبز در خیابان امام خمینی و کوچه حسینی واقع شده است. این اقامتگاه سنتی ۱۳ باب اتاق دارد و در مجموع می‌تواند ۳۰ گردشگر را اسکان دهد. تمامی اتاق‌های این مجموعه امکانات و خدمات لازم را دارند. مسافران می‌توانند از سرویس بهداشتی ایرانی داخل محوطه به صورت اشتراکی استفاده کنند. این اقامتگاه بافت سنتی و قدیمی خود را حفط کرده است و در محیطی دنج و آرام واقع شده است.

رستوران اقامتگاه سنتی ترنج سبز بسیار باکیفیت است و انواع غذاهای محلی و سنتی در آن سرو می‌شود. در این رستوران می‌توانید غذاهایی نظیر آش آلو، شولی، قیمه، خورشت به آلو، آش نخود، قرمه، جوجه و قلیه کدو نوش جان کنید.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد با حال و هوای زندگی سنتی3

اقامتگاه سنتی خانه سه نیک

این اقامتگاه در لیست بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی یزد با حال و هوای زندگی سنتی جای می‌گیرد. بنای این مجموعه به خاندانی زرتشتی تعلق داشته است. به همین دلیل شعارهای زرتشتی یعنی گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک در جای جای این مجموعه به چشم می‌خورد. دلیل نامگذاری این اقامتگاه به نام سه نیک نیز همین موضوع است. این خانه قدمت زیادی دارد اما در سال ۱۳۸۳ بازسازی و مرمت شده است و میزبان گردشگران ایرانی و خارجی شده است.

این خانه می‌تواند ۳۳ گردشگر را در خود جای دهد و در سه طبقه ساخته شده است. هر یک از اتاق‌های این مجموعه نام‌های اصیل همچون اسفندیار، آناهیتا، داریوش، کوروش و دیگر موارد دارند. در اقامتگاه سنتی سه نیک خدمات و امکانات بسیار زیادی وجود دارد. همچنین این مجموعه در نزدیکی زندان اسکندر و آب انبار شش بادگیری واقع شده است.

نوشته بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد با حال و هوای زندگی سنتی اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع