بهترین رستوران های منطقه گلسار رشت

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 467093 1 سال قبل 244

چکیده : امّا هنگام سفر با این سوال‌ها رو به رو می‌شویم که از کجا دیدن کنیم؟ چه غذاهایی را امتحان کنیم؟ و اگر منطقه گلسار هدف سفر باشید باید بدانیم که بهترین رستوران گلسار رشت کدام است. هر چند که این مسئله بین افراد محلی نیز سوال برانگیز خواهد بود. به طبع غذاهای محلی خوشمزه هستند امّا گاهی هوس غذاهای فرنگی و فست فود را می‌کنیم. پس برای پاسخ به این سوالات، بهترین رستوران‌های این منطقه را برای شما گلچین کرده ایم.

 

بهترین رستوران گلسار رشت

با انتخاب شهر رشت به عنوان «شهر خلاق غذا» توسط یونسکو، توجه گردشگران خارجی بیش از پیش به سمت این شهر جلب شده است. در واقع شمال ایران از نظر فرهنگ طبیعت بسیار غنی است و باعث جذب مسافران داخلی و خارجی می‌شود. امّا هنگام سفر با این سوال‌ها رو به رو می‌شویم که از کجا دیدن کنیم؟ چه غذاهایی را امتحان کنیم؟ و اگر منطقه گلسار هدف سفر باشید باید بدانیم که بهترین رستوران گلسار رشت کدام است. هر چند که این مسئله بین افراد محلی نیز سوال برانگیز خواهد بود. به طبع غذاهای محلی خوشمزه هستند امّا گاهی هوس غذاهای فرنگی و فست فود را می‌کنیم. پس برای پاسخ به این سوالات، بهترین رستوران‌های این منطقه را برای شما گلچین کرده ایم.

 

رستوران رازقی

نوع طبخ: گیلانی، ایرانی، فرنگی

رستوران رازقی یکی از دنج‌ترین و دوست داشتنی‌ترین فضاهای داخلی دارد. فضای آن مدرن، شیک و بزرگ است و محیطی مناسب برای مهمانی و پذیرایی را فراهم می‌کند. از آنجا که طرفداران زیادی دارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما میز خود را رزرو کنید. امّا نگران نباشید، اگر می‌خواهید حتما طعم غذاهای تازه رستوران رازقی را بچشید، به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.

این رستوران از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را شروع کرد. فضای داخلی ترکیبی از مدرنیته و سنتی است. ترکیب چوب و شیشه، محیطی زیبا و دنج را فراهم کرده که موسیقی زنده پیانو آن را همراهی می‌کند و از نظر ارائه خدمات، می‌تواند بهترین رستوران گلسار رشت باشد.

امّا از ظاهر که بگذریم، منوی پر رنگ و لعابی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. علاوه بر غذاهای اصیل گیلانی و انواع غذاهای ایرانی، در منوی آن می‌توانید غذاهای فرنگی را نیز مشاهده کنید. ترکیب منو باعث شده تا هم خانواده‌ها و هم جوانان به سمت آن جذب شوند.

سه منوی اصلی شامل: منوی صبحانه، ناهار و شام می‌شود که در هر یک می‌توانید غذای مورد علاقه خود را پیدا کنید. همچنین، برای گیاهخوران گزینه‌های زیادی پیش رو خواهد بود.

منوی صبحانه: آش رشته، آش شعله قلم‌کار، حلیم، کله و پاچه (یک دست کامل، نیم دست کله پاچه، پاچه گوساله)، پک مخصوص صبحانه (با تنوع گسترده برای سفارشات بیرون‌بر)، لوبیا کباب، سوسیس بندری، تخم مرغ (آب‌پز و نیمرو به همراه دورچین)، کوکو سیب زمینی همراه مخلفات، سرویس پنیر و گردو، لوبیا، عدسی، انواع املت (املت گوجه، املت اسفناج، املت فرنگی) و…

سالاد: سالاد مخصوص شف، سالاد مدیترانه، سالاد سزار، سالاد تبوله، سالاد آروگولا، سالاد سزار، سالاد کاهو مخصوص، سالاد شیرازی و…

پلو: باقالی پلو (همراه با یکی از موارد: گوشت گردن، مرغ، ماهیچه) ، زرشک پلو، میگو پلو، سبزی پلو، ته چین مرغ و…

کباب‌ها: شامل کباب ترش، کباب برگ، شیشلیک، بال تندوری، کباب چنجه، جوجه ترش، اوزون برون، کباب دوش ماستی، کباب سلطانی و…

خورشت و خوراک: ترش تره، مرغ لونگی، فسنجان شیش انداز، فسنجان اناربیج، خورشت قرمه سبزی، گمج کباب، باقالی قاتوق با ماهی شور، شامی‌رودباری، ترش واش، خورشت قیمه بادمجان، مرغ ترش، اردک فسنجان و…

غذاهای دریایی: میگو باربیکیو، فیش اند چیپس، ماهی سوف، ماهی سفید مالاتا، ماهی قزل آلا مالاتا، کاهی کولی، سالمون تنوری و…

غذاهای فرنگی: پنه آلفردو مرغ، فارفاله، اسپاگتی بلونیایی با رویه پنیز، لازانیا گوشت، پنه پستو روسو گوشت، پاستا ناپولیتن، استیک و…

همچنین در ایام رمضان، در منوی افطار می‌توانید انواع آش و حلیم را مشاهده نمایید. دسرهای مخصوص افطار نیز شامل فرنی و شله زرد می‌شود.

در میان لیست بلند بالای این رستوران که نمی‌توانیم همه را در اینجا جای دهیم، شیشلیک بره، پلو کباب محلی، استیک، ماهی سفید، فیش اند چیپس و مرغ ترش آن محبوبیت زیادی دارند. امّا انتخاب غذا به سلیقه شما وابسته است که منوی این رستوران دست شما را باز خواهد گذاشت. داشتن چنین منوی متنوعی باعث شده تا آن را به عنوان بهترین رستوران گلسار رشت به شما معرفی کنیم. یکی از نکات مثبت رستوران داشتن وب سایت و اپلیکیشن مجزا است. به این ترتیب می‌توانید به تمامی منو‌ها و اطلاعات رستوران دسترسی داشته باشید.

این رستوران از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. قیمت رستوران از آنجا آنکه بهترین رستوران گلسار رشت به شمار می‌آید، به نسبت دیگر رستوران‌ها بیشتر است. رازقی اکسپرس مخصوص افرادی است که بخواهند غذای خود را بیرون بر دریافت کنند. همچنین، می‌توانید با سفارش از رازقی اکسپرس در محل مورد نظر خود غذا را دریافت نمایید. یکی از نکات مثبت رازقی توجه به پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در دوران کرونا بود. میز و تمامی وسایل ضد عفونی می‌شدند و وسایل یک بار مصرف در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود.

علاوه بر منطقه گلسار رشت، رستوران رازقی شعبه دیگری در لاهیجان دارد. پس اگر گذرتان به آن سمت افتاد، امتحان غذاهایش را فراموش نکنید.

آدرس رستوران: رشت گلسار، نبش خیابان ۱۲۳

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۷۲۳۳۲۲

رستوران شور کولی

نوع طبخ: گیلانی، ایرانی

وقتی صحبت از بهترین رستوران گلسار رشت می‌شود، حرف از رستوران شور کولی نیز به میان می‌آید. فضای زیبای آن خاطره انگیز است و نمی‌توان از منوی گیلانی گذشت. این رستوران در فضای یک خانه ویلایی در منطقه گلسار رشت، به مشتریان بومی و مسافران سرویس می‌دهد. علاوه بر فضای خانگی و محیط گرم و صمیمیش، غذاهایی با رنگ بوی غذای خانگی سرو می‌شود. چندین منو این رستوران دست شما را باز می‌گذارد تا آنچه دوست دارید انتخاب نمایید. منوها شامل: صبحانه، وگان، کباب ها، شام، خورشت‌ها، دریایی، دسر و مخلفات می‌شود که در ایام ماه رمضان، منوی افطار نیز به آن اضافه می‌گردد. منوی خورشت‌ها بیشتر بر غذاهای محلی گیلانی تمرکز دارد که باعث جلب نظر گردشگران و مسافران می‌شود. منوی دریایی نیز شامل انواع ماهی کبابی و پخت شده به سبک گیلانی است. در این رستوران غذاهای فرنگی جایی ندارند، امّا گردشگران فرنگی به آن علاقه دارند. اگر می‌خواهید طعم اصیل غذاهای گیلانی را امتحان کنید، این رستوران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ عصر و پس از آن از ۸ غروب تا ۱۲ شب به صورت حضوری سرویس می‌دهد.

آدرس: رشت، بلوار گلسار، ابتدای بلوار توحید

 

رستوران ارک تبریز

نوع طبخ: ترکی، ایرانی

در منطقه گلسار اگر هوس یک وعده غذای ترکی کرده باشید، حتما رستوران ارک تبریز را به شما معرفی می‌کنند. نمای آجر چینی شده رستوران نظر را به خود جلب می‌کند. دکوراسیون داخلی با کاشی‌های خوش رنگ و چوب‌های قشنگ همراه با تابلوهای زیبا به شما خوش آمد می‌گویند. بهترین رستوران گلسار رشت که می‌توانید غذاهای خوشمز ترکی را پیدا کنید، همین جا است. منوی آن شامل انواع خوراک و خورشت، دیزی، کباب، چلو کباب و کوفته تبریزی می‌شود. منوی دسر را حتما پس از غذای اصلی امتحان کنید. در میان غذاها کوفته تبریزی، خوراک ویژه ارک تبریز، چلوکباب بختیاری بیشتر به چشم می‌آیند. این رستوران سنتی نیز بیشتر بر غذاهای ایرانی تمرکز دارد و انواع کباب همراه با نان داغ برای مشتریان سرو می‌شود. محیط دنج و راحتش همراه با رفتار محترمانه پرسنل باعث شده تا افراد زیادی این رستوران را جهت تفریح با دوستان خود انتخاب کنند.

آدرس: رشت، بلوار گیلان، خیابان ۱۶۸

 

 

رستوران وحید

نوع طبخ: ایرانی، فرنگی

شاید بتوان گفت چشم انداز رستوران وحید در منطقه گلسار منحصر به فرد باشد. این رستوران مدرن در بخش پشت بام مرکز خرید تندیس واقع شده است و می‌توان با نشستن در بخش باز رستوران فضای اطراف منطقه را به خوبی مشاهده کرد. نزدیکی آن به خانه بازی و مرکز خرید باعث شده است تا مکانی برای استراحت خانواده‌ها باشد. این رستوران علاوه بر منوی غذاهای ایرانی، چندین غذای فرنگی و فست فود را نیز ارائه می‌دهد. منوی رستوران وحید شامل خوراک، کباب، خورشت، دریایی، برگر، پاستا، ساندویچ، سالاد و پیش غذا می‌شود. این رستوران نیز از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب باز خواهد بود. محیط آن برای تولد در فضای باز نیز مناسب است.

آدرس: رشت، بلوار گیلان، خیابان ۱۷۹، مجتمع تجاری تندیس، طبقه ششم

 

رستوران گرند

نوع طبخ: بین المللی

یکی از گران‌ترین رستوران‌های منطقه گلسار رشت، رستوران گرند است. فضای جذاب و شیک آن نظرها را به خود جلب می‌کند و باعث جذب افراد بومی و گردشگران شده است. برای کسانی که بخواهند هزینه را بپردازند تا غذاهایی بین المللی و خلاق را صرف نمایند، بهترین رستوران گلسار رشت، رستوران گرند خواهد بود. منوی اصلی رستوران شامل انواع برگر، برنج، پاستا، پیتزا، چاپنیز، خوراک محلی، خورشت محلی، سوشی، کباب، گریل، نان و دسر می‌شود. می‌توان گفت یکی از رستوران‌های معروف این منطقه است که علاوه بر غذاهای فرنگی و ایرانی، غذاهای شرقی را نیز با کیفیت مناسب سرو می‌کند. می‌توانید با نگاهی به منوی فیوژن در وب سایت گرند از ترکیب چند غذا لذت ببرید. ساعت ارائه به مشتریان از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب مشخص شده است؛ در نتیجه برای سحر خیزان انتخاب مناسبی برای صرف صبحانه نخواهد بود.

آدرس: رشت، گلسار، بلوار گیلان، نبش ۱۷۲

 

سعی کردیم تا بهترین رستوران گلسار رشت در نوع طبخ‌های متفاوت را به شما معرفی کنیم؛ انتخاب با شما خواهد بود. برای مسافران و گردشگران به طبع، هنگام سفر به گیلان، انتخاب غذای گیلانی اولویت بیشتری پیدا می‌کند؛ چرا که می‌خواهند تجربه سفر خود را به حداکثر برساند. در این میان، رستورانی که بتواند تنوع غذای بیشتری را برای خانواده‌ها ارائه دهد، بهتر خواهد بود تا تمام سنین در جمع خانواده، بتوانند از غذای دلخواه خود لذت ببرند.

نوشته بهترین رستوران های منطقه گلسار رشت اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع