بهترین روانشناس در تهران – ۰۹۹۰۱۲۲۲۳۲۹

منبع :  آقای روانشناس دسته بندی : توسعه فردی و کسب وکار کد خبر : 250975 1 سال قبل 246

بهترین روانشناس تهران چه کسی است؟  چگونه بهترین روانشناسان تهران را پیدا کنیم؟ همهٔ ما دوست داریم در هر زمینه‌ای بهترین نتیجه را بگیریم برای همین است که اگر دنبال یک روانشناس خوب باشیم می‌خواهیم که با بهترین مشاور ارتباط برقرار کنیم و از او کمک بخواهیم. این حق ماست که بخواهیم بهترین مشاور را کنارمان داشته باشیم تا ناچار به صحبت با روان‌شناسان گوناگون نشویم و در زمانی کوتاه‌تر بهترین نتیجه را بگیریم. البته می‌دانیم که بهترین بودن یک ملاک و معیار نسبی است پس ممکن است از نظر هر کسی این موضوع متفاوت باشد. من در این‌جا شما را با مواردی که برای انتخاب بهترین روانشناس در تهران به آن نیاز دارید آشنا خواهم کرد و روان‌شناس خوبی را به شما معرفی می‌کنم.

بهترین روانشناس در تهران چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

همان‌گونه که گفتم انتخاب بهترین روان‌شناس نیاز به معیارهای گوناگونی دارد. ما برای این‌که بگوییم یک روان‌شناس خوب است یا نه باید ببینیم که هر روان‌شناس حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • داشتن صلاحیت علمی
  • داشتن مهارت کافی برای مشاوره و درمان
  • امانتداری و ایجاد اعتماد
  • هزینه مشاوره مناسب
  • پیشنهاد خواندن: ویژگی‌های یک روان‌شناس خوب چیست؟

    داشتن صلاحیت علمی برای یک روانشناس مهم است

    اگر در اینستاگرام دیده باشید افراد زیادی خود را روانشناس معرفی می‌کنند و راهکارهایی ارائه می‌دهند که برخی از این راهکارها نه تنها نادرست بلکه آسیب‌زاست. یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای انتخاب بهترین روانشناس در تهران باید به آن توجه کنید این است که آن فرد باید دارای مدرک دانشگاهی در زمینهٔ روان‌شناسی باشد. کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی هستند می‌توانند به عنوان درمانگر به فعالیت حرفه‌ای بپردازند.

    مهارت داشتن برای درمان اختلال و مشاوره

    اصلی‌ترین ویژگی یک روان‌شناس ماهر این است که بتواند در جلسهٔ مصاحبه بالینی (جلسهٔ یکم) مشکل مراجع را به درستی تشخیص دهد تا فرآیند درمان دچار خطا نشود. اگر تشخیص روان‌شناس اشتباه باشد چه می‌شود؟ فرض کنیم شما پیش یک پزشک عمومی می‌روید و می‌گویید «من سر درد دارم» این پزشک اگر برای شما داروی سر درد تجویز کند بهبود پیدا می‌کنید اما اگر داروی قلب درد را برای شما تجویز کند چه می‌شود؟ در چنین شرایطی شما هم درگیر سر درد و هم تپش قلب خواهید بود! روان‌شناسی نیز همین است. اگر تشخیص به درستی انجام نشود نه تنها درمان صورت نمی‌گیرد بلکه در برخی شرایط ممکن است که شرایط شما حادتر شود. در کنار تشخیص دقیق باید بهترین روش را برای درمان اختلال استفاده کند. پس باید بداند از میان ده‌ها روش درمان کدام روش برای درمانجو موثرتر و کاربردی‌تر است تا در کنار درمان، احتمال بازگشت و عود اختلال را به حداقل ممکن رساند.

    امانتداری و ایجاد اعتماد

    اگر ما نتوانیم به روان‌شناسمان اعتماد کنیم فرآیند درمان به درستی انجام نمی‌شود. یکی از ویژگی‌های اساسی بهترین روانشناسان این است که به اصل رازداری پایبند هستند. شاید دیده باشید که برخی از کسانی که در اینستاگرام خودشان را روانشناس معرفی می‌کنند دربارهٔ جلساتشان با درمانجویان بدون رعایت رازداری با مخاطبان صحبت می‌کنند. اما حقیقت این است که رازداری اصلی مهم در فرآیند درمان است که باید رعایت شود. از سوی دیگر پرهیز از قضاوت و سرزنش نقش مهمی در ایجاد اعتماد درمانجو دارد. اگر درمانجو احساس کند که مورد قضاوت و سرزنش قرار می‌گیرد، فرآیند درمان با شکست روبرو می‌شود. پس روان‌شناسی را انتخاب کنید که شما را قضاوت نمی‌کند بلکه به دنبال یافتن راهکار مناسب برای شماست.

    هزینه مشاوره باید معقول باشد

    اگر نگاهی به هزینه‌های مشاوره بعضی از روانشناسان معروف بیاندازید با عدد و رقم‌های نجومی روبرو می‌شوید. این تعرفه‌ها معمولا از ۸۰۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان است ولی آیا این هزینه منطقی است؟ قطعاً نه! نمی‌توانیم بگوییم این روانشناس چون هزینهٔ جلسهٔ بیش‌تری از ما می‌گیرد پس عملکرد بهتری نسبت به دیگران دارد. روانشناسی که هزینه‌های گزاف را به مراجع خود تحمیل می‌کند دغدغهٔ درمان ندارد بلکه اولویت اول او پول است. این منطقی است که هر کسی برای انجام کار خود پول بگیرد اما این هزینه باید منطقی باشد. و به یاد داشته باشیم که برای بهترین روانشناس در تهران درمان مراجع اولویتی بیش‌تر از درآمد بالا دارد.

    بهترین روانشناس تهران سوشیانت زوارزاده استبهترین روانشناس تهران سوشیانت زوارزاده است

    پیدا کردن بهترین روانشناس در تهران کار آسانی است

    اکنون که دانستیم یک روانشناس حرفه‌ای و خوب چه ملاک‌هایی دارد باید ببینیم از کجا می‌توانیم بهترین روانشناس را پیدا کنیم. برای پیدا کردن یک روان‌شناس راهکارهای گوناگونی وجود دارد.

    • معرفی دوستان
    • بررسی سایت‌های روانشناسی
    • پیدا کردن در نقشه گوگل
    • تماس تلفنی با روان‌شناسان

    تجربهٔ دوستانتان را برای انتخاب روان‌شناس بدانید

    یکی از راه‌های پیدا کردن بهترین روان‌شناس این است که ببینیم دوستان و آشنایانمان از کدام روان‌شناس کمک گرفته‌اند. صحبت با آن‌ها و آگاه شدن از تجربه‌شان می‌تواند به ما در انتخاب بهترین روانشناس در تهران کمک کند. آیا روان‌شناس حامی بوده است؟ آیا هزینهٔ درمانی مناسبی داشته است؟ آیا توانسته مشکل او را به درستی شناسایی کند یا نه؟ درمان وی موثر بوده است یا نه؟ آیا درمان را با موفقیت به پایان رسانده یا ناچار شده است که با روانشناس دیگری جلسه بگیرد؟ این‌ها پرسش‌هایی است که می‌توانید از دوستانتان بپرسید و از تجربهٔ آن‌ها برای انتخاب روانشناس در تهران استفاده نمایید. اما این نکته را هم باید به یاد بسپاریم که افراد با مشکلات متفاوتی به روان‌شناس مراجعه می‌کنند. از سوی دیگر ملاک‌های افراد در انتخاب بهترین روانشناس ممکن است نادرست باشد. اما گرفتن پاسخ این پرسش‌ها راهکاری خوب برای اعتماد به گفته‌های آشنایان است.

    پیدا کردن در گوگل

    با جست‌و‌جو در گوگل می‌توانید سایت‌های روان‌شناسی برتر را بیابید. در این سایت‌ها اطلاعات روان‌شناسان، زمینه‌های کاری و نوشته‌های آن‌ها قابل مشاهده است. برخی از این سایت‌ها بخشی را به عنوان نظرات درمانجویان دارند که در آن کسانی که از خدمات روان‌شناسی استفاده نموده‌اند نظرشان را دربارهٔ روان‌شناس مورد نظر بیان می‌کنند. البته برخی از این نظرات قابل استناد نیست چون ممکن است این نظرات مصنوعی باشد. اما نگاه کردن به سایت‌های روان‌شناسی شما را در پیدا کردن بهترین روانشناس در تهران کمک می‌کند. می‌پرسید چه طور؟ فرض کنیم من دچار اختلال افسردگی هستم و می‌خواهم روان‌شناسی خوب را برای درمان این اختلال روانی پیدا کنم. نخست در گوگل دربارهٔ افسردگی و درمان آن به جست‌و‌جو می‌پردازم. با خواندن نوشته‌های روان‌شناسان در این زمینه می‌تواند تا حدودی توانمندی‌هایشان را ارزیابی نمایم که آیا این روان‌شناسان می‌توانند به من کمک کنند یا نه؟ 

    فهرست روانشناسان در گوگل مپ

    روانشناسانی که دارای کلینیک هستند یا در کلینیکی فعالیت می‌کنند را می‌توانید در نقشه گوگل هم پیدا کنید. پس از جست‌و‌جو می‌توانید با خواندن بازبینی‌هایی (Review) که درمانجویان نوشته‌اند در مورد توانمندی روان‌شناس اطلاع کسب کنید اما این موضوع همیشه نیز درست از آب در نمی‌آید. چون بعضی افراد با گرفتن پول دربارهٔ یک روان‌شناس نظرات منفی یا مثبتی می‌نویسند. پس اگر در نقشهٔ گوگل به دنبال بهترین روان‌شناس تهران هستید حتما به بخش پرسش و پاسخ نیز بروید و به پاسخ‌هایی که روان‌شناس به دیگران داده است توجه نمایید. هم‌چنین می‌توانید خودتان نیز دربارهٔ مشکلتان از وی بپرسید و منتظر باشید تا پاسخ را دریافت نمایید و سپس برای جلسه با روان‌شناس تصمیم بگیرید.

    با روان‌شناسان تماس تلفنی بگیرید

    شمارهٔ روان‌شناسان را می‌توانید از اینترنت و سایت‌هایشان پیدا کنید سپس با آن‌ها تماس بگیرید. هنگامی که با آن‌ها تماس گرفتید مشکلتان را به صورت خلاصه بیان کنید و از او بپرسید که آیا می‌تواند به شما کمک کند؟ هر پرسشی که در این زمینه از وی دارید بپرسید تا پاسخ شما را بدهد سپس برای مراجعه به وی اقدام نماییدو البته طبیعی است که برخی از روان‌شناسان وقت کافی برای پاسخگویی ندارند و این کار را به منشی‌های خود می‌سپارند. این چیزی نیست که بخواهیم بر آن اساس تصمیم بگیریم و بگوییم چون به صورت تلفنی با من صحبت نکرده نمی‌تواند روان‌شناس خوبی باشد. پس اگر با منشی صحبت کردید و کماکان خواستید با روانشناس هم صحبت کنید از وی بخواهید تا زمانی را معین کند تا بتوانید چند دقیقه با روان‌شناس گفت‌و‌گو کنید.

    تماشای برنامه‌های ویدیویی

    برخی از روان‌شناسان کانال یوتیوب یا پیج اینستاگرام دارند و در این صفحه‌ها دربارهٔ اختلالات روانی یا مهارت‌های زندگی صحبت می‌کنند. تماشای چند ویدیو از روان‌شناس و نظرات مردم دربارهٔ این ویدیوها نیز یکی از راهکارهایی است که برای انتخاب بهترین روانشناس در تهران به کار شما می‌آید. آیا آن‌چه در ویدیو مطرح می‌شود مبنای علمی دارد یا صرفاً نظر روان‌شناس است؟ این خیلی مهم است که آن‌چه در ویدیو می‌بینید مبنای علمی داشته باشد نه این‌که فرد دربارهٔ تجارب شخصی خود صحبت کند. برای این‌که متوجه شویم این گفته‌ها تا چه اندازه درست است هم می‌توانیم جست‌وجوی کوتاهی در گوگل داشته باشیم. برای نمونه اگر روان‌شناس دربارهٔ روش‌های درمان افسردگی صحبت می‌کند با جست‌و‌جو در گوگل می‌توانیم ببینیم آیا این روش‌ها درمانی برای این اختلال روانی هستند یا نه؟

    بهترین روانشناس تهران برای درمان اختلالات روانیبهترین روانشناس تهران برای درمان اختلالات روانی، با ما تماس بگیرید.

    بهترین روانشناس در تهران برای درمان انواع اختلال روانی کیست؟

    بهترین روانشناس تهران برای درمان افسردگی و دوقطبی

    بهترین روانشناس تهران برای درمان افسردگی کسی است که با نشانه‌ها و معیارهای اختلال افسردگی، انواع اختلالات خلقی، افسردگی و دوقطبی، روش‌های درمان این اختلال و اصول مدیریت جلسات آشنایی داشته باشد در این صورت می‌توانیم بگوییم این فرد بهترین روانشناس تهران برای درمان افسردگی است.

    بهترین روانشناس تهران برای درمان افسردگی سوشیانت زوارزاده استبرای درمان افسردگی با ما تماس بگیرید

    بهترین روانشناس تهران برای درمان استرس

    کسی را بهترین روانشناس تهران برای درمان استرس می‌نامیم که با اختلالات مرتبط با استرس و تروما آشنایی کافی داشته باشد. وی باید تفاوت استرس و اضطراب را به خوبی بداند و بتواند با قدرت کلام در درمانجو نفوذ داشته باشد. این فرد باید بتواند ریشه‌های استرس را به خوبی شناسایی نماید و اگر در زندگی خود تروما را تجربه کرده به وی کمک کند تا از این تروماها رها شود.

    بهترین روانشناس تهران برای درمان اضطراب

    یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از درمانجویان پیش می‌آید این است که روان‌شناس نمی‌تواند اختلال اضطراب را به درستی تشخیص دهد و گمان می‌کند فرد دچار اختلالی دیگر مانند افسردگی یا استرس است. شناخت اختلال اضطراب و توانایی ارزیابی درمانجو در این مورد بسیار مهم است. مشکل از آن‌جایی آغاز می‌شود که اختلالات روانی نشانه‌های یکسان یا نزدیک به هم دارند در نتیجه برخی از روان‌شناسان کم‌تجربه تشخیص اشتباهی در این زمینه می‌دهند. کسی را بهترین روانشناس تهران برای درمان اضطراب می‌نامیم که دربارهٔ انواع اضطراب، تفاوت اضطراب با استرس، نشانه‌های اختلالات اضطرابی و درمان این اختلال مهارت و تخصص داشته باشد. به یاد بسپارید اضطراب ریشهٔ بسیاری از اختلالات روانی است.

    بهترین روانشناس تهران برای درمان اضطراب سوشیانت زوارزاده استبرای درمان اضطراب با ما تماس بگیرید: 09901222329

    بهترین روانشناس تهران برای درمان وسواس

    برای آن‌که بهترین روانشناس تهران برای درمان وسواس را پیدا کنید بهتر است بپرسید که تاکنون چند مراجع وسواسی داشته و توانسته آن‌ها را درمان کند. فرآیند درمان اختلالات وسواسی اجباری کمی پیچیده است و نیاز به این دارد که روان‌شناس بتواند درمانجو را با خود همراه کند. ممکن است این فرآیند در کنار تکنیک‌های رفتاری به دارو درمانی هم نیاز داشته باشد که در این صورت روان‌شناس شما را پیش روان‌پزشک می‌فرستد تا دارو دریافت نمایید.

    بهترین روانشناس تهران برای درمان اختلال شخصیت

    اختلالات شخصیت را می‌توانیم پیچیده‌ترین اختلالات روان‌شناختی بدانیم چون با شالوده‌های ذهن و رفتار فرد در هم آمیخته می‌شود. بهترین روانشناس تهران برای درمان اختلال شخصیت از روش‌هایی مانند روانکاوی، روان‌شناسی تحلیلی و طرحواره درمانی استفاده می‌کند زیرا روش‌هایی مانند درمان شناختی رفتاری در این مورد موثر نیست. در نتیجه فرآیند درمان این اختلالات روان‌شناختی ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد. در این مسیر همکاری درمانجو بسیار موثر است و روان‌شناس باید بتواند درمانجو را به خوبی با خود همراه نماید. 

    بهترین مشاور خانواده در تهران

    نخستین چیزی که برای رسیدگی به مسائل خانوادگی و حل مشکلات مورد نیاز است این است که طرفین به دنبال حل موضوعاتشان باشند نه این‌که بخواهند کسی را به عنوان قاضی در کنارشان داشته باشند. روان‌شناس یک قاضی نیست و در جلسهٔ درمان کسی را سرزنش نمی‌کند. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین مشاور خانواده در تهران است. یک مشاور خانواده خوب علاوه بر شنوندهٔ فعال بودن تلاش می‌کند تا مشکلات در روابط میان‌فردی و چالش‌های خانوادگی را شناسایی نماید و سپس به کمک طرفین راهکاری برای این مشکلات بیابد. در این صورت می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مشکلات خانوادگی برطرف شوند.

    نوشتهٔ بهترین روانشناس در تهران – ۰۹۹۰۱۲۲۲۳۲۹ را در آقای روان‌شناس بخوانید.

    مشاهده این خبر در سایت مرجع