بهترین هتل ایران کجاست؟ | عکس، آدرس و امکانات

منبع :  کجارو دسته بندی : گردشگری کد خبر : 486219 11 ماه قبل 266

هتل‌های مدرن و سنتی متعددی در گوشه‌وکنار ایران وجود دارد که اغلب هنر و معماری منحصربه‌فرد این سرزمین را به رخ می‌کشند. برخی گردشگران هتل‌های مدرن را برای اقامت انتخاب می‌کنند و عده‌ای دیگر به‌سراغ هتل‌های سنتی می‌روند که اکثرا در خانه‌های تاریخی قرار دارند و حس‌وحال متفاوت و جذابی را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورند.

بهترین هتل‌ ایران کدام است؟

از میان تعداد زیادی هتل لوکس و مجلل در شهرهای مختلف برای دانستن اینکه بهترین هتل ایران کدام است، باید بهترین هتل هر شهر را نام برد. هتل اسپیناس پالاس و هتل پارسیان آزادی در تهران، هتل داریوش و ترنج در کیش، هتل داد و مشیرالممالک در یزد، هتل عباسی و خانه بخردی در اصفهان، هتل زندیه و هتل درب شازده در شیراز و سرای عامری‌ها در کاشان.

در این مقاله برخی از بهترین هتل های ایران را معرفی کرده‌ایم که از نظر گردشگران جزو برترین‌ها هستند.

بهترین هتل های ایران را بشناسید:

  • بهترین هتل های تهران
  • بهترین هتل های تبریز
  • بهترین هتل های مشهد
  • بهترین هتل های اصفهان
  • بهترین هتل های شیراز
  • بهترین هتل های یزد
  • بهترین هتل های کیش
  • بهترین هتل های کاشان

بهترین هتل های تهران

هتل اسپیناس پالاس

  • آدرس: سعادت‌آباد، میدان بهرود، خیابان عابدی، خیابان ۳۳، پلاک ۲۱ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۷۵۶۷۵ ۰۲۱
  • وب‌سایت: espinashotels.com
  • اینستاگرام: hotelespinas@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

نمای هتل اسپیناس پالاس

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: سبحان)

هتل اسپیناس پالاس در شمال تهران، یکی از هتل‌های لوکس ایران به حساب می‌آید که به‌واسطه معماری معاصر و اتاق‌های مجهز و استاندارد، نام پالاس (کاخ) روی آن گذاشته شده است. این هتل در ۱۹ کیلومتری فرودگاه مهرآباد و ۶۵ کیلومتری فرودگاه امام خمینی قرار دارد. ترانسفر فرودگاهی برای فرودگاه امام خمینی به‌صورت ۲۴ ساعته در دسترس است که هزینه آن را باید جداگانه بپردازید. همچنین در نظر داشته باشید که راه‌آهن در فاصله ۲۱ کیلومتری هتل واقع شده است.

پارک پرواز (۹۵۰ متر با خودرو)، پارک ژوراسیک (۶۵۰ متر پیاده‌روی)، مرکز خرید پالادیوم (هفت کیلومتر با خودرو) و کاخ سعدآباد (۱۰ کیلومتر با خودرو) از جاهای دیدنی تهران در نزدیکی هتل هستند. 

هتل اسپیناس پالاس دارای ۴۰۰ اتاق و سوئیت مجهز در ۲۱ طبقه است که می‌توانید در اتاق دبل استاندارد، خانوادگی رویال، سوئیت جونیور، سوئیت سیگنچر و سوئیت سیگنچر پالاس اقامتی به‌یادماندنی را تجربه کنید؛ علاوه بر این، سوئیت اسکای که در طبقه‌ای مستقل در مرتفع‌ترین نقطه هتل قرار دارد، گزینه‌ای عالی برای اقامتی لوکس و مجلل محسوب می‌شود.

در تمام اتاق‌های هتل پنج ستاره اسپیناس پالاس، تختخواب‌های نرم و راحت، حوله‌های نرم و پنبه‌ای، وسایل ضروری لوکس حمام، تلویزیون ال‌سی‌دی، چای‌ساز و صندوق امانات به چشم می‌خورد. از مزایای رزرو اتاق در این هتل می‌توان به اینترنت پرسرعت ۲۴ ساعته و نامحدود، استخر، سونا و جکوزی رایگان، پارکینگ و بوفه صبحانه رایگان اشاره کرد.

یکی از اتاق‌های هتل اسپیناس پالاس

منبع عکس: uk.trip.com (عکاس: ناشناس)

در صورت تمایل می‌توانید از مرکز سلامت با فضایی بزرگ و مجزا برای خانم‌ها و آقایان استفاده کنید که مجهز به تجهیزات کاردیو و بدن‌سازی حرفه‌ای، کمدهای همگانی و کمدهای شخصی، سونای بخار، سونای خشک و جکوزی و همین طور استخرهای استاندارد با دمای کنترل‌شده است. در این مرکز، خدمات زیبایی خانم‌ها و آقایان و خدمات حرفه‌ای ماساژ (با رزرو قبلی) ارائه می‌شود.

در کافه سان ست انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و گرم، میان‌وعده‌ها، مافین و شیرینی‌های خوشمزه را سفارش دهید. برای صرف ناهار و شام نیز به‌سراغ یکی از رستوران‌های هتل بروید که شامل رستوران لاتون (ایرانی و بین‌المللی)، رستوران دیبا (سنتی) و رستوران اسکای لانژ می‌شود.

روم سرویس ۲۴ ساعته، قهوه و چای رایگان، خدمات لباس‌شویی و خشک‌شویی، اتاق چمدان، بیزینس سنتر و غیره از دیگر امکاناتی هستند که در صورت اقامت در هتل اسپیناس پالاس امکان استفاده از آن‌ها را خواهید داشت.

بوتیک هتل حنا

  • آدرس: خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان لولاگر، پلاک دو (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۶۶۷۵۷۶۰۱ ۰۲۱
  • وب‌سایت: hannaboutiquehotel.com
  • اینستاگرام: hanna_boutique_hotel@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

نمای بوتیک هتل حنا

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: امیر امامی)

بوتیک هتل حنا در خانه‌ای ۹۰ ساله با معماری معاصر در کوچه لولاگر قرار گرفته است؛ کوچه‌ای که به‌خاطر معماری قرینه خانه‌هایش شهرت دارد. این خانه در مدت‌زمان دو سال بازسازی شد و با تلفیقی هنرمندانه از معماری معاصر و مدرن در سال ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرد. این مجموعه مجهز به هفت اتاق و فضاهای جانبی شامل رستوران، پلتفرم و بوتیک پاپ‌آپ است و کارکنان آن به‌صورت ۲۴ ساعته در تلاش هستند تا هرآنچه برای رفاه حال شما نیاز است، در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم کنند.

بوتیک هتل حنا که در مرکز شهر واقع شده است تا فرودگاه مهرآباد حدود ۱۰ کیلومتر و تا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ۵۶ کیلومتر فاصله دارد. برای دسترسی به راه‌آهن نیز باید مسافتی حدود هفت کیلومتر را رانندگی کنید. 

برای بازدید از موزه جواهرات ملی، موزه آبگینه و موزه ملی ایران فقط باید حدود ۱۵ دقیقه از هتل پیاده‌روی کنید. عمارت مسعودیه، کاخ گلستان‌ یا بازار تهران نیز گزینه‌های دیگر پیش روی شما برای تهرانگردی هستند که با حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی به‌راحتی به آن‌ها می‌رسید.

اتاق‌های هتل اعم از اتاق گل‌خانه، نور، همسایه، کمان،‌ کنج، اجاق و لولاگر دارای اینترنت پرسرعت، یخچال، چای‌ساز، توالت فرنگی، تلویزیون، کمد، لوازم بهداشتی، میز آرایش، صندوق امانات و... هستند. در طول اقامت در اتاق‌های دنج هتل از تماشای منظره حیاط قدیمی و باغچه‌های زیبای آن لذت خواهید برد.

یکی از اتاق‌های هتل حنا

منبع عکس: hannaboutiquehotel.com (عکاس: ناشناس)

کافه‌ بوتیک هتل حنا فضای بسیار زیبایی دارد که انگیزه اکثر مشتریان برای چشیدن طعم نوشیدنی‌ها و غذاهای آن به حساب می‌آید. علاوه بر این، می‌توانید در رستوران این مجموعه خود را به صرف غذاهای خوشمزه و لذیذ دعوت کنید.

از امکانات متعدد بوتیک هتل حنا باید به فضاهای پلتفرم و آب‌انبار برای برگزاری جلسه‌‏های کاری، سخنرانی‌ها، رویدادهای فرهنگی و هنری، کارگاه‌های آموزشی و غیره اشاره کرد. بوتیک هتل حنا فاقد پارکینگ اختصاصی است؛ اما مهمانان هتل می‌توانند از کوچه مجاور آن استفاده کنند که فضای کافی برای پارک خودرو دارد.

هتل پارسیان آزادی

  • آدرس: بزرگراه شهید چمران، تقاطع یادگار امام (ره) (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۲۹۱۱۲ ۰۲۱
  • وب‌سایت: azadihotel.com
  • اینستاگرام: parsian.azadi.hotel@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۳,۷۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

ورودی هتل پارسیان آزادی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Mobina Ch)

هتل پارسیان آزادی یکی از بهترین‌ هتل‌های تهران است که اغلب به‌عنوان محل اقامت چهره‌های سرشناس، سیاست‌مدارها و ورزشکاران استفاده می‌شود. دسترسی آسان به بزرگراه‌های اصلی شهر شلوغ تهران مزیت بزرگ این هتل است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

هتل پارسیان آزادی اغلب محل اقامت چهره‌های سرشناس داخلی و خارجی است

در طول اقامت در هتل می‌توانید در مدت‌زمانی کوتاه به نمایشگاه بین‌المللی، مجموعه تاریخی سعدآباد، مجموعه تفریحی توچال و پارک ژوراسیک بروید. پس از پایان سفرتان برای مراجعه به فرودگاه امام خمینی باید مسافتی بالغ بر ۶۸ کیلومتر و برای دسترسی به فرودگاه مهرآباد حدود ۱۸ کیلومتر را طی کنید. راه‌آهن در فاصله ۲۰ کیلومتری هتل واقع شده است.

هشت نوع اتاق مختلف در ۲۵ طبقه هتل پارسیان آزادی وجود دارد که از اتاق‌های سینگل و توئین تا دبل، اتاق ویژه توان‌یاب‌ها، سوئیت‌های جونیور، رویال دوبلکس و پرزیدنتال، اقامتی رویایی را برایتان رقم می‌زنند. ۴۷۵ واحد اقامتی لوکس این هتل، طراحی و دکوراسیون زیبایی دارند.

اتاقی در هتل پارسیان آزادی

منبع عکس: trip.com (عکاس: ناشناس)

هشت سالن چندمنظوره هتل پارسیان آزادی برای میزبانی از اجلاس‌های بین‌المللی، نشست‌های خبری، ضیافت‌های دیپلماتیک، عروسی‌های مجلل و غیره مناسب هستند.

رستوران پارسه، رستوران سرو، رستوران پارمین و رستوران ژاپنی کنزو، چهار رستوران فعال در هتل پارسیان آزادی محسوب می‌شوند که امکان انتخاب طیف وسیعی از غذاهای مختلف را برایتان فراهم می‌کنند. یکی از دنج‌ترین باشگاه‌های ورزشی تهران نیز در این هتل مستقر است که از بخش‌های مختلفی همچون استخر، سالن بدن‌سازی و بخش ماساژ، سونای خشک و بخار، جکوزی و حوضچه آب سرد تشکیل می‌شود.

تاکسی سرویس، کانسیرج، گالری طلا، بیزینس سنتر، پارکینگ، خشک‌شویی، خانه‌داری و آرایشگاه مردانه از دیگر خدمات و امکانات هتل پارسیان آزادی هستند.

هتل پرشین پلازا

  • آدرس: سهروردی شمالی، چهارراه کیهان، خیابان میرزایی زینالی شرقی، پلاک ۴۲ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۸۸۴۳۴۶۹۷ ۰۲۱
  • وب‌سایت: persianplazahotel.com
  • اینستاگرام: persianplazahotel@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

نمای هتل پرشین پلازا

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Wesly Brown)

هتل پنج ستاره پرشین پلازا واقع در منطقه عباس‌آباد، در سال ۱۳۹۸ در ۱۸ طبقه افتتاح شد. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در ۶۴ کیلومتری و فرودگاه مهرآباد در ۱۴ کیلومتری هتل قرار گرفته‌اند. برای دسترسی به راه‌آهن نیز باید مسافتی بالغ بر ۱۰ کیلومتر را طی کنید. 

از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به پرشین پلازا می‌توان به باغ موزه نگارستان در پنج کیلومتری، باغ موزه زندان قصر در دو کیلومتری، پل طبیعت و پارک طالقانی در پنج کیلومتری و مرکز خرید تیراژه دو در چهار کیلومتری آن اشاره کرد. 

اتاق دوتخته دبل، دوتخته دبل بالکنی، سینگل، دوتخته توئین بالکنی، تریپل، دوتخته توئین، سوئیت پرزیدنت و سوئیت دوخوابه ویژه، ۱۰۰ اتاق‌ پرشین پلازا هستند که اقامت خوشی را برایتان می‌سازند. صبحانه سلف‌سرویس رایگان، میز کار جادار، تلویزیون، مینی‌بار، وای‌فای پرسرعت از جمله امکانات و خدماتی محسوب می‌شوند که در طول اقامت در هتل پرشین پلازا امکان استفاده از آن‌ها را خواهید داشت. اقلامی چون بطری آب معدنی، چای و انواع دمنوش‌ها و نسکافه به‌صورت رایگان در تمامی اتاق‌ها شارژ می‌شود.

اتاقی در هتل پرشین پلازا

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مهدی یوسفی)

کافه رستوران رویال گلکسی از فضای باز و سرپوشیده تشکیل شده است و انتخابی عالی برای سفارش انواع نوشیدنی، پاستا و غذاهای ایتالیایی محسوب می‌شود.

ماکت هلی‌کوپتر یکی از جاذبه‌های هتل است که کمتر کسی پیدا می‌شود به هتل پرشین پلازا برود و مایل به گرفتن عکس سلفی از کنار ماکت واقع در روی بام با چشم‌انداز ۳۶۰ درجه از تهران نباشد.

صرافی، غرفه سوغات، آرایشگاه مردانه، سالن پذیرایی، اتاق جلسات، سالن آمفی‌تئاتر، گیم روم با دستگاه‌های به‌روز، بیلیارد و... سایر بخش‌های هتل پرشین پلازا را تشکیل می‌دهند. مجموعه ورزشی نیز در هتل مزبور وجود دارد که شامل سالن بدن‌سازی، حمام سنتی، ماساژ با اتاق‌های مجزا، سونای خشک و بخار و استخر می‌شود.

بهترین هتل های تبریز

هتل لاله پارک

  • آدرس: اتوبان پاسداران، میدان شهید فهمیده، جنب مرکز خرید لاله پارک (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۱۰۱ ۰۴۱
  • وب‌سایت: hotellalehpark.com
  • اینستاگرام: lalehparkhotelofficial@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای دو نفر: از ۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

نمای هتل لاله پارک تبریز

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: نیلوفر علی‌پور)

هتل لاله پارک یکی از هتل‌های بزرگ و پنج ستاره شمال غرب کشور است که می‌تواند انتخاب اول گردشگران در سفر به تبریز باشد. مرکز خرید لاله پارک در مجاورت هتل قرار دارد و بدون اینکه دغدغه ترافیک و شلوغی داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از آن خرید کنید. از آنجا که فرودگاه تبریز در ۱۶ کیلومتری هتل قرار دارد، با ۲۰ دقیقه رانندگی به‌ آن دسترسی خواهید داشت. راه‌آهن نیز در فاصله ۲۱ کیلومتری هتل واقع شده است. 

پارک ائل گلی در ۱۲ کیلومتری، شهربازی باغلارباغی در ۶ کیلومتری، بازار تبریز و مسجد کبود در ۹ کیلومتری هتل لاله پارک واقع شده‌اند که بازدید از این جاهای دیدنی تبریز اغلب در برنامه سفر گردشگران به چشم می‌خورد.

۲۲۰ اتاق در هتل لاله پارک وجود دارد که برای رزرو آن‌ها می‌توانید از میان اتاق‌های کانکت (دو اتاق مخصوص توان‌یاب‌ها)، اتاق‌های دلوکس، سوئیت‌های جونیور، سوئیت‌های اگسکتیو و سوئیت رویال دست به انتخاب بزنید. تمامی اتاق‌ها دارای طراحی داخلی مدرن هستند و از آن‌ها چشم‌انداز دیدنی کوهستان و شهر دیده می‌شود. سیستم اعلام حریق پیشرفته، وای‌فای رایگان، تلویزیون، صندوق امانات، میز کار و آرایش، سشوار، مینی‌بار و... از امکانات اتاق‌ها هستند.

اتاق بزرگی در هتل لاله پارک تبریز

منبع عکس: hotellalehpark.com (عکاس: ناشناس)

در طول اقامت در هتل پنج ستاره لاله پارک می‌توانید از مرکز اسپا استفاده کنید که اتاق‌های ماساژ، حمام ترک و ویتامین بار را در خود جای داده است؛ ضمن اینکه در این مرکز از سالن بدن‌سازی با تجهیزات مدرن تا سالن ایروبیک، یوگا و پیلاتس، استخر، سونا و جکوزی نیز برای رفاه حال شما در نظر گرفته شده است.

سایر بخش‌های هتل لاله پارک از هشت سالن کنفرانس و تالار مجلل و بزرگ تشکیل می‌شود. علاوه بر این، رستوران هتل با انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی انتخاب اکثر مهمانان برای صرف ناهار و شام است. کافی‌شاپ، لابی و کافه تراس نیز گزینه‌های بعدی شما برای سفارش نوشیدنی و میان‌وعده هستند.

بهترین هتل های مشهد

هتل بین‌‏ المللی قصر طلایی

  • آدرس: خیابان امام رضا (ع)، بین امام رضا ۳۴ و ۳۶ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۸۰۳۸ ۰۵۱
  • وب‌سایت: goldenpalacehotel.com
  • اینستاگرام: ghasrtalaeehotel@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

نمای هتل قصر طلایی مشهد در شب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Apex Predator)

هتل بین‌المللی قصر طلایی مشهد از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های مشهد و ایران به حساب می‌آید که فعالیت خود را در سال ۱۳۸۹ آغاز کرد. هتل قصر دسترسی مناسبی به حرم امام رضا (ع)، مسجد گوهرشاد، موزه آستان قدس و بازار رضا را برایتان فراهم می‌کند. این هتل پنج ستاره فقط به‌اندازه ۶ کیلومتر با فرودگاه فاصله دارد که طی این مسیر با استفاده از ترانسفر فرودگاهی رایگان امکان‌پذیر است. هتل قصر طلایی حدودا در هفت‌ کیلومتری راه‌آهن قرار دارد.

هتل قصر طلایی از لوکس‌ترین هتل های ایران است

هتل ۲۰ طبقه قصر طلایی، ۳۵۸ باب اتاق و سوئیت دارد که شامل سینگل اکونومی، سینگل لاکچری، دبل لاکچری، جونیور سوئیت، پرنسس سوئیت، آپارتمان رویال، پرزیدنت سوئیت، دبل لاکچری کانکت، سوئیت وسترن، سوئیت قاجاری و غیره می‌شود. این اتاق‌ها چشم‌انداز زیبای حرم مطهر و شهر مشهد را در مقابل دیدگان شما می‌گذارند.

بوفه صبحانه رایگان، اینترنت رایگان، مینی‌بار رایگان، تخت کودک (در صورت درخواست مهمان)، خدمات خانه‌داری، سیستم تهویه مطبوع، صندوق امانات، مجموعه لوازم بهداشتی، کتری برقی و غیره از جمله تجهیزات و امکاناتی هستند که در طول اقامت نصیبتان می‌شود.

اتاقی با دکوراسیون چوبی در هتل قصر طلایی

منبع عکس: goldenpalacehotel.com (عکاس: ناشناس)

انواع رستوران‌های سنتی و بین‌المللی هتل نظیر رستوران ضیافت، رستوران ایرانی ترنم، رستوران سنتی ترمه، رستوران پنج قاره زوشا، رستوران تابستانی بارگاه و کافه رستوران فرانسیسکو، غذاهای متنوعی را طبخ و ارائه می‌کنند تا رضایت ذائقه‌های مختلف را به دست آورند. کافی‌شاپ لانژ، کافی‌شاپ آتریوم مینوتا، کافی‌شاپ لابی و کافی‌شاپ اسپا نیز برای رفع خستگی و سفارش نوشیدنی‌های گوارا مناسب به نظر می‌رسند.

امکانات رفاهی و تفریحی متعددی مانند سونا، استخر، سالن بیلیارد و... در هتل قصر طلایی وجود دارد؛ ضمن اینکه کیدز روم هتل قصر طلایی مشهد، گزینه‌ای عالی برای تفریح کودکان محسوب می‌شود؛ به‌خصوص که به سبک شخصیت‌های والت دیزنی طراحی شده است. سالن‌های مجالس و همایش، کارواش، آتلیه عکاسی و خدمات زیبایی و آرایشی از دیگر بخش‌های این مجموعه محسوب می‌شوند.

هتل درویشی مشهد

  • آدرس:‌ خیابان امام رضا (ع)، بین امام رضا ۲۶ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۸۰۸۰ ۰۵۱
  • وب‌سایت: darvishihotel.com
  • اینستاگرام: darvishiroyalhotel@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۲,۸۴۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

ورودی هتل درویشی مشهد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مهدی نیازی‌منش)

هتل درویشی مشهد، از هتل‌های پنج ستاره مشهد است که با معماری و فضای داخلی خاص و مجلل خود، اقامتی به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. این هتل در خیابان امام رضا (ع) قرار گرفته است و از همین رو، فقط به‌اندازه ۱۰ دقیقه پیاده‌روی با حرم رضوی، موزه آستان قدس و بازار رضا فاصله دارد که از معروف‌ترین جاهای دیدنی مشهد به حساب می‌آیند.

پس از پایان سفر برای پرواز به شهر مقصد باید مسافت هفت کیلومتری تا فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد را طی کنید. ترانسفر فرودگاهی که پیش‌تر به مهمانان ارائه می‌شد، حذف شده است. ضمن اینکه فاصله هتل تا راه‌آهن به هفت کیلومتر می‌رسد.

هتل ۲۳ طبقه درویشی که از سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد، در ۲۲۳ اتاق و سوئیت خود از مهمانان داخلی و خارجی پذیرایی می‌کند. تنوع اتاق‌های هتل درویشی بسیار زیاد است و به‌طور کلی سه نوع اتاق لوکس به نام‌ اتاق‌های وی‌آی‌پی، ملل و رویال دارد.

اتاق‌های فصل که متناسب با هر فصل طراحی شده‌اند، در طبقات یک تا ۱۲ هتل قرار دارند و از اتاق‌های دوتخته، سه‌تخته، چهارتخته استاندارد و اکونومی تشکیل می‌شوند. طبقات ۱۲ تا ۲۳ هتل به سوییت‌ها، دوبلکس‌ها و پنت هاوس‌ها اختصاص دارد. تلویزیون، چای‌ساز، میز تحریر، یخچال، کمد لباس، سرویس بهداشتی فرنگی و سیستم تهویه مطبوع از جمله امکانات اتاق‌ها هستند.

فضای داخلی اتاقی در هتل درویشی مشهد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Hossein Khoshseyar)

برای صرف غذا نیازی نیست به بیرون از هتل بروید؛ چراکه رستوران فرنگی و دریایی روف گاردن با فضایی بی‌نظیر، رستوران آتریوم با غذاهای ایرانی و فست‌فود فیروزه هر سلیقه و ذائقه‌ای را پوشش می‌دهند. کافی‌شاپ‌های هتل نیز گزینه‌ای عالی برای استراحت و سفارش یک فنجان قهوه هستند.

مجموعه آبی هتل درویشی شامل خدمات تخصصی در زمینه اسپا و ماساژ، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، حمام ترکی، دوش‌های اختصاصی ماساژ و سالن بدن‌سازی می‌شود. بازارچه سوغات، سالن‌های پذیرایی، وای‌فای، پارکینگ، آژانس هواپیمایی، سالن بیلیارد، آتلیه عکاسی، آرایشگاه بانوان و آقایان، صرافی، تاکسی سرویس و... از دیگر امکانات این مجموعه به حساب می‌آیند.

هتل الماس ۲

  • آدرس: خیابان امام رضا (ع)، نبش امام رضا ۲۰ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۱۴۱۴ ۰۵۱
  • وب‌سایت: almas2.hotelalmas.com
  • اینستاگرام: hotelalmas2@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

نمای بیرونی هتل الماس ۲

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Apex Predator)

هتل الماس دو در فروردین ۱۳۹۶ در مشهد افتتاح شد و به‌عنوان یکی از هتل‌های پنج ستاره مشهد پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. حرم رضوی حدود دو کیلومتر با هتل فاصله دارد که با حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی به آن می‌رسید. فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد و راه‌آهن در هفت کیلومتری هتل قرار دارند و در نتیجه دسترسی به آن‌ها در مدت‌زمانی کوتاه به‌راحتی امکان‌پذیر است. ترانسفر فرودگاهی و راه‌آهن در این هتل ارائه می‌شود.

هتل الماس دو، ۲۱۶ اتاق در ۲۵ طبقه دارد که از سوئیت پرزیدنت، سوئیت امپریال، سوئیت یک‌خوابه، سوئیت ماه عسل، اتاق کانکت و اتاق دبل تشکیل می‌شود. اتاق‌ها بر اساس معماری خاص ملل مختلف نظیر سبک ایران باستان، سبک تمدن آفریقا، تمدن ایتالیا، تایلند، ترکیه، روسیه، عرب، هند و سبک تمدن صفویه طراحی شده‌اند. پذیرایی میوه و شیرینی به‌صورت روزانه در اتاق‌ها، چای‌ساز، یخچال، کمد لباس، آب رایگان، تهویه مطبوع و... در اتاق‌ها به چشم می‌خورد.

فضای داخلی اتاقی در هتل الماس ۲

منبع عکس: almas2.hotelalmas.com (عکاس: ناشناس)

امکانات مجموعه آبی و ورزشی هتل الماس دو شامل استخر، جکوزی، سونای خشک و بخار، استخر کودکان و اسپا (انواع ماساژ و مراقبت از بدن) می‌شود که امکان استفاده رایگان از آن‌ها برای مهمانان وجود دارد. پس از تفریح و مشهدگردی حتما سری به رستوران فیروزه، رستوران پانوراما در بام هتل، کافه رستوران روف گاردن، کافی‌شاپ یاقوت یا کافی‌شاپ اسپا بزنید و یک وعده غذا یا نوشیدنی گوارا سفارش دهید.

ترانسفر رایگان رفت به حرم رضوی، وای‌فای رایگان نامحدود در لابی، صبحانه در اتاق به‌صورت روم سرویس (هزینه مجزا)، فکس و فتوکپی، سالن‌های جلسات و همایش و بازارچه اختصاصی هتل از دیگر امکانات و خدمات هتل الماس دو محسوب می‌شوند. تمیزی اتاق‌ها، رفتار خوب و حرفه‌ای کارکنان و پاسخگویی سریع از جمله مزایایی هستند که اکثر مهمانان به آن اذعان داشته‌اند.

بهترین هتل های اصفهان

هتل عباسی

  • آدرس: چهارباغ عباسی، خیابان آمادگاه (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۲۲۶۰۱۰ ۰۳۱
  • وب‌سایت: abbasihotel.ir
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای دو نفر: از ۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

حیاط هتل عباسی اصفهان

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Thyron Ronkai)

هتل عباسی اصفهان در محل ساختمانی ۳۰۰ ساله قرار دارد که به‌دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد و در سال ۱۳۳۶ به‌عنوان هتلی تشریفاتی مورد استفاده قرار گرفت. این هتل در فاصله ۲۷ کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی اصفهان و ۱۴ کیلومتری راه‌آهن قرار دارد.

میدان نقش جهان (یک کیلومتر)، کاخ چهل ستون (دو کیلومتر)، کاخ هشت بهشت (۵۰۰ متر) و خیابان چهارباغ (۳۰۰ متر) از جاذبه‌های گردشگری اصفهان در نزدیکی هتل محسوب می‌شوند که بازدید از آن‌ها با پای پیاده امکان‌پذیر است.

در مهمانسرای عباسی امکان رزرو جا از میان ۲۲۵ اتاق، سوئیت و آپارتمان را خواهید داشت که از اتاق‌های یک‌تخته و دوتخته، سوئیت‌های قاجار، صفوی، آپارتمان دو و سه‌خوابه و... تشکیل شده‌اند. در برخی از سوئیت‌ها شاهد تزیینات و معماری دوره قاجار و صفوی خواهید بود و می‌توانید از چشم‌انداز زیبای باغ و گنبد فیروزه‌ای مدرسه چهارباغ لذت ببرید.

فضای داخلی یکی از اتاق‌های هتل عباسی اصفهان

منبع عکس: abbasihotel.ir (عکاس: ناشناس)

یکی از زیباترین بخش‌های هتل را باید باغ ایرانی و زیبای آن به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع دانست که به‌لطف گل‌ها و درختان و نهری که از وسط آن‌ها می‌گذرد، فضای آرامش‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و اهل ورزش هستید، مجموعه ورزشی هتل را از دست ندهید که در سانس صبح برای بانوان و سانس عصر برای آقایان فعالیت می‌کند. در این مجموعه می‌توانید از استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن بدن‌سازی و خدمات ماساژ استفاده کنید.

چندین رستوران فاخر در هتل عباسی فعالیت می‌کنند؛ ضمن اینکه امکان استفاده از سفره‌خانه سنتی و کافی‌شاپ را خواهید داشت؛ به‌ویژه که می‌توانید طیف وسیعی از غذاها و نوشیدنی‌ها را در محیطی منحصربه‌فرد میل کنید.

۱۱ تالار چندمنظوره برای برگزاری سمینارها و مهمانی‌ها در هتل عباسی وجود دارد که برای پذیرایی از ۲۰ تا ۵۵۰ نفر مناسب هستند. از دیگر بخش‌های هتل عباسی می‌توان به کافی‌نت در لابی، پارکینگ، گالری فرش، آرایشگاه مردانه، فروشگاه تابلوهای نقاشی و صنایع دستی، فروشگاه عطر و ادکلن، فروشگاه طلا، جواهر و زیورآلات و فروشگاه لباس زنانه اشاره کرد.

خانه بخردی

  • آدرس: خیابان ابن سینا، خیابان سنبلستان، میدان سنبلستان، پلاک ۵۶ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۴۷۱۹۰۳۷ ۰۳۱
  • وب‌سایت: bekhradi-house.com
  • اینستاگرام: bekhradihouse@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۱,۹۵۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

حیاط خانه تاریخی بخردی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Reza Sht)

خانه تاریخی بخردی در شمال شهر اصفهان واقع شده است و قدمت آن به اوایل دوره صفویه می‌رسد. مرتضی بخردی به‌مدت پنج سال به مرمت و بازسازی این خانه پرداخت و آن را به‌صورت اقامتگاهی سنتی‌ درآورد.

اگر از فرودگاه یا راه‌آهن عازم هتل بخردی هستید، باید مسافت ۲۴ کیلومتر را طی کنید. در طول مدت اقامت خود بازدید از جاذبه‌های گردشگری معروفی مانند میدان نقش جهان و کاخ چهل ستون در دو کیلومتری (مسافت پیاده‌روی)، سی و سه پل در سه کیلومتری، میدان امام علی (ع) (میدان کهنه، عتیق یا سبزه میدان) در یک کیلومتری هتل را از دست ندهید.

هتل بخردی در ۲۵ سوئیت و اتاق خود امکان پذیرایی از ۶۵ مهمان را دارد. چهار سوئیت سلطنتی به سبک صفوی در این خانه قرار گرفته است که همگی مجهز به تختخواب، حمام و سرویس بهداشتی داخلی، سیستم حرارت و برودت، تلویزیون و یخچال هستند. ۲۱ اتاق و سوئیت دیگر، معماری سبک قاجار دارند و نقاشی‌های دیواری، گچ‌بری و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی در آن‌ها به چشم می‌خورد. حمام اختصاصی، تهویه مطبوع، مینی‌بار و تخت‌ راحت در هر اتاق و سوئیت وجود دارد.

فضای داخلی یکی از اتاق‌های خانه بخردی

منبع عکس: bekhradi-house.com (عکاس: ناشناس)

برای جشن‌ها و مراسمی که حداکثر با حضور ۲۵ نفر برگزار می‌شود، می‌توانید خانه بخردی را انتخاب کنید. حیاط این خانه نیز به‌عنوان کافه‌تریای تابستانه استفاده می‌شود. این هتل فاقد رستوران، پارکینگ و استخر است.

رفتار صمیمانه و حرفه‌ای کارکنان، تمیزی و امکانات اتاق‌ها، سکوت و آرامش محیط و صبحانه‌های خوشمزه از نقاط قوت هتل بخردی هستند که اقامت در خانه‌ای تاریخی را به خاطره‌ای به‌یادماندنی تبدیل می‌کنند.

بوتیک هتل قصر منشی

  • آدرس: خیابان نشاط، کوی ۱۰ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۱۳۱۷۰۴۴ ۰۳۱
  • وب‌سایت: ghasrmonshihotel.com
  • اینستاگرام: ghasrmonshi@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

طبقات هتل قصر منشی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Erwin)

بوتیک هتل قصر منشی در دل بافت تاریخی شهر اصفهان از مهمانان پذیرایی می‌کند. ساختمان این هتل به دوره صفوی تعلق دارد؛ اما به‌دلیل بازسازی در دوره قاجار، رنگ‌وبوی قاجاری به خود گرفته است. این بنای تاریخی یک دهه مورد مرمت قرار گرفت و سرانجام به‌عنوان یک بوتیک هتل افتتاح شد.

هتل قصر منشی به جاذبه‌های تاریخی اصفهان نظیر بازار معروف اصفهان، کاخ هشت بهشت و میدان نقش جهان نزدیک است و به‌راحتی می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. همچنین این هتل در فاصله ۱۲۰۰ متری از زاینده‌رود قرار دارد. فرودگاه بین‌المللی و راه‌آهن نیز به‌ترتیب در ۲۶ و ۱۹ کیلومتری هتل قرار گرفته‌اند.

اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل در طبقات همکف، منفی یک و منفی دو هستند که شامل اتاق آینه (آینه‌کاری‌، گچ‌بری‌ و نگارگری‌)، سوئیت دلنشین (دارای حوض سنگی، مبلمان سنتی و میز ناهارخوری)، اتاق صفوی (آینه‌کاری و گچ‌بری)، اتاق افشاریه (آینه‌کاری و گچ‌بری مجلل)، اتاق قاجار (آینه‌کاری و نقاشی)، اتاق قیصریه (پنجره رو به باغچه)، اتاق زندیه (پنجره رو به باغچه) و اتاق دبل استاندارد (با سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی) می‌شود.

اتاق زندیه در بوتیک هتل قصر منشی

منبع عکس: ghasrmonshihotel.com (عکاس: ناشناس)

اقامت در هتل قصر منشی به‌معنای استفاده از حمام سنتی همراه با سونای خشک، جکوزی، ماساژ و دلاک‌خانه است که می‌تواند تجربه متفاوت و جذابی باشد. برای صرف غذا می‌توانید به کافه رستوران هتل بروید و یک وعده غذای لذیذ را در محیطی زیبا و دلنشین میل کنید. این هتل مجهز به پارکینگ روباز است.

بهترین هتل های شیراز

هتل زندیه

  • آدرس: خیابان هجرت، پشت ارگ کریم‌خان (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۲۳۴۲۳۴ ۰۷۱
  • وب‌سایت: hotelzandieh.ir
  • اینستاگرام: zandiyeh.hotel.shz@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۳,۲۷۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

نمای هتل زندیه با فواره های متعدد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Faezeh Kh)

هتل پنج ستاره زندیه در مرکز شیراز، یکی از بهترین هتل های ایران است. اکثر مهمانان این هتل را به‌دلیل کارکنان مجرب، امکانات پیشرفته و موقعیت مکانی مناسب، به‌عنوان اولین و بهترین گزینه در سفر به شیراز انتخاب می‌کنند. این هتل که در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد، در مجاورت سایر محوطه‌های مجموعه زندیه و همچنین ارگ کریم خان قرار دارد و بنابراین، دسترسی به آن‌ها با پای پیاده امکان‌پذیر است.

حرم شاهچراغ (ع) و نارنجستان قوام در دو کیلومتری (با خودرو) و موزه پارس در ۵۰۰ متری هتل از دیگر جاهای دیدنی شیراز هستند که در طول سفرتان باید از آن‌ها بازدید کنید. فرودگاه شیراز در ۱۱ کیلومتری و راه‌آهن در ۲۲ کیلومتری هتل واقع شده‌اند.

هتل زندیه با الهام از معماری اصیل و سنتی ایران، در هفت طبقه ساخته شده است و درمجموع ۷۵ واحد اقامتی در قالب اتاق و سوئیت دارد. اتاق‌ها مجهز به یخچال، تلویزیون، آنتن مرکزی، چای‌ساز، تلفن، مینی‌بار، وای‌فای و... هستند.

اتاق هتل زندیه

منبع عکس: hotelzandieh.ir (عکاس: ناشناس)

در طول اقامت در هتل زندیه می‌توانید از حمام سنتی ایرانی، سالن بدن‌سازی، استخر، سونا و جکوزی استفاده کنید. سپس برای صرف غذا یا نوشیدنی به رستوران سنتی، رستوران کلاسیک، لابی ‌لانژ، کافی شاپ یا ویتامین‌سرا بروید و انواع غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌ها را سفارش دهید. در ادامه در حیاط باغ قدم بزنید که با فضایی زیبا و آب‌نمای ایرانی، روزتان را کامل می‌کند.

سالن همایش، سالن چندمنظوره برای برگزاری جشن‌ها و مراسم مختلف، فروشگاه صنایع دستی و شرکت خدمات مسافرتی زندیه نیز در هتل زندیه وجود دارد. خانه‌داری ۲۴ ساعته، تاکسی سرویس، کافی‌نت، صندوق امانات، خشک‌شویی و پارکینگ از دیگر خدمات و امکاناتی هستند که اقامت در این هتل را فراموش‌نشدنی می‌کنند.

هتل بزرگ شیراز

  • آدرس: دروازه قرآن (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۳۶۶۰۰۰۰ ۰۷۱
  • وب‌سایت: shiraz-hotel.com
  • اینستاگرام: shiraz.hotel@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

ساختمان هتل بزرگ شیراز

منبع عکس: shiraz-hotel.com (عکاس: ناشناس)

هتل بزرگ شیراز بر فراز شهر شیراز قرار دارد و به‌دلیل دسترسی مناسب به فرودگاه و برخی از جاذبه‌های اصلی شهر، محلی ایدئال برای اقامت به حساب می‌آید.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری مانند دروازه قرآن در ۴۰۰ متری، حرم حضرت شاهچراغ (ع) در چهار کیلومتری، آرامگاه حافظ در سه کیلومتری و شهربازی لونا پارک در ۶۰۰ متری هتل (مسافت پیاده‌روی) قرار گرفته‌اند. فرودگاه نیز حدود ۱۳ کیلومتر با هتل فاصله دارد که برای پرواز به مقصد بعدی می‌توانید در زمانی کوتاه خود را به آن برسانید. برای دسترسی به راه‌آهن باید مسافتی حدود ۲۴ کیلومتر را طی کنید.

هتل پنج ستاره شیراز در سال ۱۳۹۲ در ۱۴ طبقه آغاز به کار کرد و ۱۵۸ اتاق با ظرفیت ۳۵۰ نفر دارد. برای رزرو اتاق می‌توانید اتاق سینگل، توئین یا سوئیت کانکت را در نظر بگیرید.

اتاقی بزرگی در هتل بزرگ شیراز

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: ادیب صدری)

دو رستوران ایرانی و ایتالیایی در طبقه چهارم قرار دارند؛ هرچند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هتل را باید رستوران گردان آن دانست که در طبقه پنجم پذیرایی گرمی از مهمانان به عمل می‌آورد. به این ترتیب، دستتان برای انتخاب طیف وسیعی از غذاهای لذیذ ایرانی و فرنگی متناسب با ذائقه‌تان باز خواهد بود.

چهار کافی‌شاپ شامل کافی‌شاپ لابی ورودی، کافی‌شاپ لابی اصلی، کافی شاپ مجموعه ورزشی بانوان و مجموعه ورزشی آقایان نیز گزینه‌های خوبی برای رفع خستگی و سفارش انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر و کیک هستند.

اگر مایل هستید که در طول سفر ورزش کنید، از مجموعه‌های ورزشی هتل شیراز نهایت بهره را ببرید که در دو بخش مجزای بانوان و آقایان شامل استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی، باشگاه بدن‌سازی و اتاق‌های مخصوص انواع ماساژ می‌شود.

پنج سالن همایش مجلل و باشکوه با ظرفیت ۲۲ تا ۷۰۰ نفر، چهار پارکینگ سرپوشیده طبقاتی با ظرفیت ۶۰۰ خودرو، مرکز تجاری با انواع برندهای ملی و بین‌المللی در زمینه کیف و کفش و پوشاک، آرایشگاه مردانه و زنانه سایر بخش‌های هتل بزرگ شیراز را تشکیل می‌دهند.

درب شازده

  • آدرس: خیابان کریم خان زند، خیابان تیموری، کوچه کشاورز ۳۰ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۲۴۸۳۰۴ ۰۷۱
  • وب‌سایت: darbeshazdeh.com
  • اینستاگرام: darbeshazdeh@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب اقامت مهمان ایرانی

حیاط هتل درب شازده

منبع عکس: darbeshazdeh.com (عکاس: ناشناس)

هتل درب شازده که در مرکز تاریخی شیراز واقع شده، یک بوتیک هتل معروف در فاصله چند قدمی بازار وکیل شیراز است. این هتل در ۱۰ کیلومتری فرودگاه، ۲۳ کیلومتری راه‌آهن، دو کیلومتری حافظیه، پنج کیلومتری سعدیه، یک کیلومتری مسجد نصیرالملک و نارنجستان قوام (مسافت پیاده‌روی) و چهار کیلومتری باغ ارم قرار دارد.

بوتیک هتل درب شازده که سبک قاجاری دارد، ۹ اتاق را در خود جای است که هرکدام از نظر طراحی و دکوراسیون متفاوت و مشرف به حیاط داخلی هستند. در این هتل نمی‌توانید انتظار امکانات رفاهی هتل‌های بزرگ را داشته باشید؛ اما موقعیت فوق‌العاده، مهمان‌نوازی بی‌نظیر و زیبایی باغ، این نقص را جبران می‌کند!

اتاق‌ها اعم از اتاق آینه، حوض‌خانه، شازده دبل بالاخانه، شازده دبل گاردن،‌ اتاق بالاخانه، شازده کوچیک، سوئیت ارسی، اتاق پهلوی، هفت دری و پنج دری مجهز به حمام و دوش اختصاصی هستند.

حوض‌خانه هتل درب شازده

منبع عکس: darbeshazdeh.com (عکاس: ناشناس)

در کافه شازده می‌توانید علاوه بر نوشیدنی‌های گرم و سرد، ازغذاهای سالم و سبک خانگی برای ناهار و همچنین بشقاب‌های غذاهای محلی در عصر و شب نهایت لذت را ببرید. خدمات خانه‌داری، پذیرش ۲۴ ساعته و کانسیرج در این هتل ارائه می‌شود.

بهترین هتل های یزد

هتل داد

  • آدرس: میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک ۲۱۴ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۶۲۲۹۴۰۰ ۰۳۵
  • وب‌سایت: dadhotel.com
  • اینستاگرام: dadhotel@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

حیاط هتل داد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: سحر باشی‌زاده)

هتل چهار ستاره داد که در بافت تاریخی شهر قرار دارد، در سال ۱۳۰۷ به‌عنوان بنگاه باربری ساخته شد و پس از مرمت و بازسازی، در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل در فاصله کمی از برخی جاهای دیدنی یزد نظیر مجموعه امیرچخماق، آتشکده زرتشتیان، مسجد جامع، موزه آب، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار و... واقع شده است.

برای دسترسی به فرودگاه شهید صدوقی یزد باید مسافتی حدود ۱۰ کیلومتر را طی کنید. ضمن اینکه راه‌آهن یزد در فاصله سه کیلومتری هتل قرار دارد.

۸۸ اتاق در هتل وجود دارد که از اتاق‌های یک‌تخته تا کانکت چهارتخته، ماه عسل و رویال سوئیت تشکیل می‌شود. کلیه اتاق‌ها دارای طراحی سنتی هستند و امکانات رفاهی مدرن دارند.

اتاقی در هتل داد یزد

منبع عکس: dadhotel.com (عکاس: ناشناس)

مجموعه آبی هتل شامل استخر، سونا، جکوزی و ماساژ می‌شود و انتخاب خوبی برای ورزش و همین طور رفع خستگی به حساب می‌آید. دو رستوران، کافی‌شاپ هتل و کافه گالری به شما این امکان را می‌دهند تا بدون خروج از هتل، غذای موردعلاقه‌تان را میل کنید.

وای‌فای رایگان، خدمات خشک‌شویی، تاکسی سرویس، فروشگاه هدیه، روم سرویس ۲۴ ساعته، فروشگاه صنایع دستی، آژانس مسافرتی، پارکینگ مسقف، سالن همایش و اجتماعات نیز برای رفاه بیشتر مهمانان در نظر گرفته شده است.

هتل مشیرالممالک

  • آدرس: خیابان انقلاب، بلوار مشیر (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۵۲۳۹۷۶۰ ۰۳۵
  • وب‌سایت: hotelgardenmoshir.com
  • اینستاگرام: moshir_al_mamalekgardenhotel@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۲,۷۵۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

حیاط بزرگ هتل  مشیرالممالک

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: سید علیرضا مرتضوی)

هتل مشیرالممالک اولین هتل باغ ایران با طراحی سنتی به حساب می‌آید که امکانات مدرن و تکنولوژی روز در آن به کار گرفته شده است. این هتل که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد، در اواخر دوره قاجار توسط میرزا فتح الله خان مشیرالممالک ساخته و در سال ۱۳۷۹ و به هتل تبدیل شد. سرانجام هتل مشیرالممالک در سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسید.

هتل مشیرالممالک اولین هتل باغ ایران است

جاذبه‌های گردشگری متعددی از جمله میدان امیر چخماق (چهار کیلومتر)، موزه آب (چهار کیلومتر)، باغ دولت آباد (سه کیلومتر) و بازار خان (چهار کیلومتر) در نزدیکی هتل مشیرالممالک هستند. فرودگاه در هشت کیلومتری و راه آهن در هفت کیلومتری هتل قرار گرفته‌اند.

برای رزرو اتاق در هتل باغ مشیرالممالک می‌توانید از میان اتاق‌های سینگل، دبل، توئین، تریپل و رویال سوئیت دست به انتخاب بزنید. ۱۰۶ اتاق‌ هتل همگی مجهز به یخچال، صندوق امانات، کتری برقی، سشوار، تلویزیون، وای‌فای، آب معدنی رایگان و... هستند.

یکی از اتاق‌های هتر مشیرالممالک

منبع عکس: hotelgardenmoshir.com (عکاس: ناشناس)

یکی از نکات برجسته هتل مشیرالممالک را باید باغ زیبای آن دانست که از بالکن اتاق‌ها و سوئیت‌ها قابل‌مشاهده است. می‌توانید ساعت‌ها در محوطه باغ دوست‌داشتنی هتل استراحت کنید و از تماشای فواره‌های دیدنی، درختان عظیم و کهنسال، برکه‌ها، نهرها و معماری تاریخی هتل لذت ببرید.

پس از گردش در باغ هتل به رستوران نقاشی در محوطه باغ بروید که با معماری سنتی و تزیینات یزدی‌بندی، کاربندی و نقاشی‌های دیواری، شما را شیفته خود می‌کند. رستوران باغ، گزینه بعدی پیش روی شما برای صرف ناهار و شام است که در محوطه باغ قرار دارد. کافی‌شاپ مشیرالممالک نیز محیطی آرام و دلنشین را برای رفع خستگی و استراحت در اختیارتان می‌گذارد.

سالن کنفرانس و تالار هرکدام با ظرفیت ۳۰۰ نفر و همین طور سالن بدن‌سازی با انواع تجهیزات و دستگاه‌های مدرن از دیگر بخش‌های این مجموعه محسوب می‌شوند.

هتل ارگ جدید یزد

  • آدرس: خیابان صفائیه، بلوار شهیدان اشرف، جنب بوستان مهرآوران، روبه‌روی دخمه زرتشتیان (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۳۸۲۸۵۰۰۰ ۰۳۵
  • وب‌سایت: yazdarghotel.com
  • اینستاگرام: hotelarg.yazd@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲برای اقامت دو نفر: از ۲,۳۵۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

نمای بیرونی هتل ارگ جدید یزد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Itz-artin)

هتل ارگ جدید یزد یکی از هتل‌های تازه‌تاسیس شهر دیدنی یزد محسوب می‌شود که در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شد. این هتل نمای آجری و کاهگل و معماری داخلی مدرن و زیبایی دارد و به‌صورت حیاط مرکزی طراحی شده است.

فاصله هتل ارگ جدید یزد تا فرودگاه به حدود ۲۰ کیلومتر و تا راه‌آهن به ۱۰ کیلومتر می‌رسد و از آنجا که در نزدیکی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی یزد یعنی دخمه زرتشتیان واقع شده است، به‌راحتی می‌توانید از آن بازدید کنید.

هتل ارگ کمی دورتر از مرکز شهر است و برای دیدن جاذبه‌هایی مانند میدان امیرچخماق باید ۱۴ کیلومتر، پارک کوهستان یزد هشت کیلومتر، باغ دولت آباد ۱۶ کیلومتر و موزه آب ۱۲ کیلومتر را طی کنید.

یکی از اتاق های هتل ارگ جدید یزد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Mojtaba M)

هتل ارگ جدید یزد در دو طبقه خود ۱۳۸ اتاق دوتخته و ۱۲ سوئیت وی‌آی‌پی را جای داده است. از اتاق‌های آرامش‌بخشی که دارای تهویه مطبوع هستند، لذت خواهید برد و می‌توانید در طول اقامت خود هر زمان که مایل بودید از وای‌فای رایگان استفاده کنید.

برای صرف غذا به‌سراغ رستوران هتل با انواع غذاهای ایرانی، دریایی و بین‌المللی بروید یا به کافی‌شاپ لابی و کافه کامفورت سر بزنید و نوشیدنی و میان‌وعده دلخواه خود را سفارش دهید. از دیگر بخش‌های این هتل چهار ستاره می‌توان به سالن جشن، سالن کنفرانس، فضای ورزشی و غرفه صنایع دستی و ترمه اشاره کرد.

روم سرویس ۲۴ ساعته، پارکینگ رایگان، امکانات تفریحی مانند بیلیارد و ماساژ نیز در هتل ارگ جدید ارائه می‌شود. اکثر مهمانان به‌دلیل رفتار خوب کارکنان، تنوع غذاها، مدیریت باتجربه و تمیزی اتاق‌ها،‌ از اقامت در هتل ارگ جدید یزد رضایت دارند.

بهترین هتل های کیش

هتل ترنج کیش

  • آدرس: میدان جاسک (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۴۹۶۶۰۰ ۰۷۶
  • وب‌سایت: toranj-hotel.com
  • اینستاگرام: toranj_marine_hotel@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

عکس هوایی از هتل ترنج کیش

منبع عکس: toranj-hotel.com (عکاس: ناشناس)

هتل ترنج کیش در شمال غربی جزیره کیش قرار دارد و فاز اول آن به‌صورت کلبه‌های چوبی روی آب‌های دریای خلیج فارس ساخته شده است که از بالا تصویر یک بته جقه را نشان می‌دهد. فاز دوم که به هتل طبقاتی ساحلی اختصاص دارد، در حال احداث است. موقعیت جغرافیایی هتل باعث می‌شود که در زمان حضورتان در هتل ترنج شاهد چشم‌انداز زیبای طلوع و غروب خورشید، امواج دریا و ساحل باشید.

هتل ترنج کیش در سوئیت‌های کف شیشه‌ای و روی آب‌های خلیج فارس از مهمانان استقبال می‌کند

هتل ترنج در فاصله ۱۰ کیلومتری فرودگاه بین‌المللی کیش واقع شده است؛ ضمن اینکه جاذبه‌‌های گردشگری معروفی مانند کشتی یونانی در ۹ کیلومتری، شهر زیرزمینی کاریز در ۶ کیلومتری، مرکز خرید دامون در ۹ کیلومتری و شهر حریره در هفت کیلومتری هتل قرار گرفته‌اند.

۱۰۰ سوئیت هتل ترنج که روی دریا ساخته شده‌اند، کف شیشه‌ای و بالکن اختصاصی دارند و به‌صورت سوئیت فلت، یک‌خوابه رویال و وی‌آی‌پی دوخوابه هستند. برای دسترسی آسان مهمانان به اسکله از خودروهای گلف استفاده می‌شود. یخچال، چای‌ساز، بطری آب رایگان، صندوق امانات، کمد لباس و سیستم تهویه مطبوع در سوئیت‌ها وجود دارد.

اتاقی در هتل ترنج کیش

منبع عکس: toranj-hotel.com (عکاس: ناشناس)

رستوران خورشید روی دریا، رستوران ساحلی (ناهار و شام بوفه)، رستوران تاج ترنج، کافه گلف (کافی‌شاپ باغذاهای فرنگی)، کافی شاپ ساحلی (با انواع دمنوش و آب‌میوه و پیتزا) و لمکده سنتی ساحلی، گزینه‌های متنوع غذاخوری در هتل پنج ستاره ترنج هستند که هر ذائقه‌ای را راضی نگه می‌دارند.

در طول اقامت در هتل ترنج می‌توانید از سالن اسپا استفاده کنید که شامل اتاق‌های ماساژ با کف شیشه‌ای می‌شود. ترانسفر رفت‌وبرگشت فرودگاهی، صبحانه بوفه، مینی‌بار، وای‌فای، سرویس روزانه به مراکز خرید، سالن ورزشی روی آب و خانه بازی کودک از جمله امکاناتی به شمار می‌آیند که به رایگان در اختیار مهمانان قرار می‌گیرند؛ همچنین در صورت تمایل می‌توانید از سالن بازی ساحلی (بیلیارد، فوتبال‌دستی، ایرهاکی) استفاده کنید.

روم سرویس، سالن کنفرانس، آتلیه عکاسی، اجاره خودرو، خدمات لاندری، کانتر گردشگری، استخر، سونای بخار و جکوزی نیز در هتل ترنج کیش ارائه می‌شود.

هتل داریوش کیش

  • آدرس: میدان داریوش (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۴۴۴۹۰۰ ۰۷۶
  • وب‌سایت: dariushgrandhotel.com
  • اینستاگرام: dariushgrandhotel@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

ورودی هتل داریوش کیش

منبع عکس: dariushgrandhotel.com (عکاس: ناشناس)

هتل داریوش یکی از بهترین هتل‌های کیش محسوب می‌شود که همه بخش‌های آن از تندیس و ستون تا سنگ‌نگاره‌های محوطه و داخل عمارت با الهام از کاخ‌های آپادانا و تچر در تخت جمشید ساخته شده و از همین رو نام داریوش بر آن گذاشته شده است.

برای بازدید از جاهای دیدنی کیش مانند کشتی یونانی باید ۱۶ کیلومتر، مرکز خرید پردیس دو حدود دو کیلومتر، مرکز خرید کوروش یک کیلومتر، شهر کاریز ۱۲ کیلومتر و باغ پرندگان پنج کیلومتر را طی کنید. فرودگاه نیز در هشت کیلومتری هتل واقع شده است.

هتل پنج ستاره داریوش دارای ۱۸۴ اتاق، سوئیت و کاباناهای مجلل با چشم‌انداز دریا و باغ است که مینی‌بار، سرویس چای، حمام با وان در اتاق‌های استاندارد و سوئیت کاباناها ارائه می‌شود. حمام با جکوزی نیز در سوئیت‌ها و اتاق‌های لوکس در نظر گرفته شده است. وجود سیستم آی‌پی‌تی‌وی برای مشاهده کانال‌های تلویزیون ایران و کانال‌های بین‌المللی از مزایای عالی اتاق‌های هتل داریوش هستند.

اتاق هتل داریوش کیش

منبع عکس: dariushgrandhotel.com (عکاس: ناشناس)

از غذاخوری‌های هتل داریوش می‌توان به رستوران آپادانا و رستوران پاسارگاد اشاره کرد؛ همچنین کافی‌شاپ لابی، کافی‌شاپ استخر و کافه لانج پذیرایی گرمی از مهمانان به عمل می‌آورند.

ترانسفر فرودگاهی، صبحانه بوفه، پارکینگ و وای‌فای در اتاق‌ها و لابی هتل به‌عنوان خدمات رایگان هتل داریوش شناخته می‌شوند. امکانات و خدمات متنوع دیگری همچون استخر روباز، سالن بیلیارد با قابلیت ایت بال و اسنوکر، پینت بال، زمین تنیس، سالن بدن‌سازی، ماساژ تایلندی، غواصی و گشت در آب‌های نیلگون خلیج فارس و آتلیه برای مهمانان هتل فراهم است.

بهترین هتل های کاشان

هتل عامری ها

  • آدرس:‌ محله علوی، خیابان علوی، بن‌بست باستان هفتم، پلاک صفر (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۵۵۲۴۰۲۲۰ ۰۳۱
  • وب‌سایت: sarayeameriha.com
  • اینستاگرام: sarayeameriha@
  • محدوده قیمت در سال ۱۴۰۲ برای اقامت دو نفر: از ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان به بالا برای یک شب

حیاط هتل عامری ها در شب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: شهین)

خانه‌ عامری‌ها یکی از زیباترین و بهترین هتل‌های کاشان و بزرگ‌ترین خانه‌ سنتی این شهر است که یادگاری از دوره زندیه به حساب می‌آید. مرمت این خانه در سال ۱۳۷۸ آغاز شد و در سال ۱۳۹۳ به پایان رسید. در نهایت، این هتل پنج ستاره در سال ۱۳۹۳ کار خود را شروع کرد.

راه‌آهن در چهار کیلومتری، باغ فین در سه کیلومتری، بازار کاشان در یک کیلومتری، خانه تاریخی طباطبایی‌ها در ۳۵۰ متری، خانه تاریخی بروجردی‌ها در ۲۵۰ متری و مسجد و مدرسه آقابزرگ کاشان در ۷۰۰ متری هتل واقع شده‌اند و در نتیجه دسترسی به برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کاشان به‌راحتی برای شما میسر است.

ساختمان هتل از دو خانه مجزا با دو حیاط مرکزی، سرداب، ایوان‌های تابستانی و زمستانی و دو برج بلند بادگیر تشکیل شده است که معماری باشکوه ایران را به رخ می‌کشند. هتل‌سرای عامری‌ها ۳۸ اتاق دارد که شامل اتاق شاه‌نشین، اشرافی، درباری، اعیانی، دیوانی و بارگاه می‌شود. چای‌ساز، تلویزیون، یخچال مینی‌بار، سشوار، وای‌فای، صندوق امانات و تلفن در همه اتاق‌ها وجود دارد.

اتاق دوبلکس در هتل عامری ها

منبع عکس: sarayeameriha.com (عکاس: ناشناس)

روز خود را در صبحانه‌خوری مظفری آغاز کنید. در سایر ساعات روز به کافی‌شاپ آوگون یا فست فود و کافه عامریانو بروید که به شما حق انتخاب انواع شربت عرقیجات، دم‌نوش، بستنی، میان‌وعده‌های ایرانی و فرنگی را می‌دهد. برای ناهار و شام نیز رستوران تالار آینه را انتخاب کنید که منویی از غذاهای اصیل شهر کاشان و سایر غذاهای سنتی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای استراحت و آرامش ذهنتان حتما سری به اتاق نمک بزنید که مجهز به تخت شن داغ و تخت روغن داغ است که همراه با ماساژ، لحظاتی فراموش‌نشدنی را برایتان به ارمغان می‌آورد. سپس می‌توانید از تونل تاریخ در حدفاصل حیاط اصلی و حیاط انجیر بازدید کنید و با خاندان عامری و وقایع مهم و مرتبط با آن‌ها آشنا شوید.

بدون اینکه از هتل خارج شوید، امکان خرید سوغاتی‌های کاشان از سفال و فرش تا زیلو، گلاب و عرقیات را خواهید داشت که در غرفه صنایع دستی به فروش می‌رسند. سالن همایش‌ با ظرفیت ۹۰ نفر و غرفه‌های تجاری نیز در این هتل وجود دارد. در صورت تمایل می‌توانید از خدمات تاکسی و تور هتل عامری‌ها استفاده کنید.

یکی از اتاق های هتل عامری ها در کاشان

خانه عامری‌ها، منبع عکس: sarayeameriha.com (عکاس: ناشناس)

تاکنون در کدام‌یک از هتل‌های نام‌برده در این مقاله اقامت داشته‌اید؟ هتل دیگری را می‌شناسید که از نظر شما در فهرست بهترین هتل ایران جای بگیرد؟ حتما از تجربه و نظر خود به کاربران کجارو بگویید.

پرسش‌های متداول

بهترین هتل ایران کجاست؟

هتل اسپیناس پالاس و هتل پارسیان آزادی در تهران، هتل داریوش و ترنج در کیش، هتل داد و مشیرالممالک در یزد، هتل عباسی و خانه بخردی در اصفهان، هتل زندیه و هتل درب شازده در شیراز و هتل عامری‌ها در کاشان.

بهترین هتل های ایران در کدام شهرها هستند؟

تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، یزد، کیش، کاشان و...

منبع عکس کاور: darbeshazdeh.com (عکاس: ناشناس)، هتل درب شازده شیراز

مشاهده این خبر در سایت مرجع