بورل خواستار اصلاحات در ساختار سازمان ملل متحد شد

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 590773 1 هفته قبل 70

بورل در نوشتاری که یک نسخه آن امروز (پنجشنبه) به مناسبت روز اروپا منتشر شد، خواستار اصلاحات در ساختار سازمان ملل متحد شد و افزود: نشست سران سازمان ملل در سپتامبر آینده باید اولین مرحله در این بازنگری ضروری باشد.

خبر مرتبط
اعتراف مهم بورل درباره جنگ اوکراین و روسیه
اعتراف مهم بورل درباره جنگ اوکراین و روسیه

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

وی سپس به بحران انسانی در غزه اشاره کرد و خواستار غلبه اعضای اتحادیه اروپا بر اختلافات داخلی برای کمک به ایجاد صلح پایدار در منطقه شد. بورل گفت: ما به‌ عنوان اتحادیه اروپا می‌توانیم ابزاری داشته باشیم تا به بازیگران این جنگ فشار وارد کنیم؛ اما آنقدر اختلاف داریم که نمی‌توانیم تأثیر گذار باشیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: زمان آن رسیده است که بر این اختلافات غلبه کنیم و قاطعانه برای پایان دادن به خصومت‌ها، آزادی گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) و آغاز روند سیاسی برای اجرای نهایی راه حل دو دولتی که تنها راه ایجاد صلح پایدار در منطقه است، اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: این امر (پایان جنگ) نه تنها برای حفظ جان انسان‌ها، صلح در منطقه و اجتناب از پیامدهای بالقوه فاجعه بار گسترش درگیری‌ها ضروری است، بلکه برای مبارزه با اتهام «استانداردهای دوگانه» اتحادیه اروپا هم حائز اهمیت است.

بورل هشدار داد: اگر نتوانیم به ایجاد صلح در خاورمیانه کمک کنیم، با خطر از دست دادن حمایت جهانی به ویژه در مورد اوکراین مواجه خواهیم بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به جنگ در اوکراین هم اشاره کرد و با تکرار مواضع خصمانه علیه روسیه، گفت: اگر او (ولادیمیر پوتین) موفق شود استقلال اوکراین را نابود و یک رژیم دست نشانده در کی‌یف مستقر کند، به همین جا بسنده نخواهد کرد و صلح جهانی را تهدید می‌کند.

وی با نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی روسیه درباره گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای این کشور ادعا کرد که پیروزی پوتین «به کشورهای قدرتمندتر در همه جا این پیام را مخابره می‌کند که آنها نیز می‌توانند اراده خود را بر همسایگان ضعیف تر خود تحمیل کنند؛ و این پایان یک نظام بین المللی مبتنی بر قانون خواهد بود.»

مشاهده این خبر در سایت مرجع