بیانیه قطر علیه رژیم صهیونیستی

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 486667 11 ماه قبل 151

وزارت امورخارجه قطر دوشنبه شب در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی برای بازگشت شهرکنشینان صهیونیست به شهرک تخلیه شده حومش در حد فاصل جنین و نابلس را محکوم کرد.

اولین واکنش اسرائیل به مانور حزب‌الله لبنان

تارنمای وزارت امورخارجه قطر گزارش داد، در این بیانیه این اقدام ارتش رژیم صهیونیستی نقض آشکار حقوق ملت فلسطین اعلام شده است.

وزارت امورخارجه قطر همچنین اعلام کرد که این سیاست که سالهاست نیروهای اشغالگر اسرائیلی دنبال می کنند و موجب سلب حقوق فلسطینی‌ها شده، موجب نگرانی دوحه است.

این بیانیه همچنین اعلام کرده است که این اقدام تلاش‌های بین المللی برای اجرای تشکیل دو کشور مستقل را تضعیف می کند.

قطر از جامعه جهانی خواست که اسرائیل را ملزم کند که سیاست شهرکسازی در اراضی اشغالی فلسطین را متوقف کند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه رسما با بازگشت شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به شهرک تخلیه شده حومش در حدفاصل جنین و نابلس موافقت کرد.

"یهودا فاکس" فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی با صدور حکمی رسما با بازگشت صهیونیست ها به این شهرک که سال‌هاست تخلیه شده، موافقت کرده است.

لفاظی جدید وزیر جنگ اسراییل علیه ایران

ارتش رژیم صهیونیستی سال ۲۰۰۵ در چارچوب طرح عقب نشینی آریل شارون از نوار غزه سال ها پس از انتفاضه الاقصی، شهرک حومش را تخلیه کرد.

به موجب حکم صادر شده، شهرک نشینان صهیونیست اجازه دارند به شهرک تخلیه شده حومش که در نزدیکی روستاهای برقه، سیله الظهر و سبسطیه واقع شده، بازگردند.

شهرک نشینان اشغالگر صهیونیستی چند ماه پیش پس از بازگشت به این شهرک تحت حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، چندین روستای فلسطینی را در این منطقه مورد حمله قرار دادند.

پس از بازگشت نتانیاهو به قدرت و تشکیل دولت جدید با ائتلاف با احزاب تندرو دینی، قرار بر این شد که رسما اجازه بازگشت صهیونیست ها به شهرک های پراکنده و غیرقانونی در کرانه باختری داده شود.

مشاهده این خبر در سایت مرجع