تاثیر شخصیت تاب آور کارآفرین بر نوآوری در کسب و کار صنعت گردشگری (مورد مطالعه: استان همدان)

منبع :  انجمن علمی گردشگری ایران دسته بندی : گردشگری کد خبر : 221646 2 سال قبل 200
حضور در محیط متلاطم و بازار رقابتی و الزام به نوآوری، کارآفرینان را به سمت و سوی تاب آوری سوق می دهد. الزام کارآفرینان صنعت گردشگری به پیشرانی در نوآوری باعث شده است که این پژوهش با هدف بررسی تاثیر شخصیت تاب‌آور کارآفرین بر نوآوری در کسب وکار آن ها در صنعت گردشگری انجام شود. روش انجام پژوهش از نظر هدف، کاربردی و بر مبنای طرح پژوهش پیمایشی و مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری شامل مدیران کارآفرین فعال صنعت گردشگری استان همدان که تعداد آن ها 150 نفر برآورد شده است و از این بین تعداد 108 نفر (مطابق با جدول تعیین حجم مورگان) بصورت تصادفی ساده انتخاب شده است. ابزار گردآوری داده های این پژوهش، پرسشنامه بوده است. روایی مدل بر اساس روایی همگرا و واگرا انجام شد و پایایی مدل بر اساس آزمون های آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد بررسی و تایید قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که شخصیت تاب‌آور کارآفرین بر نوآوری در کسب وکار تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین بین ابعاد تصور از شایستگی فردی، اعتماد به غرایز فردی، پذیرش مثبت تغییر،کنترل وتأثیرات معنوی بر نوآوری در کسب وکار تاثیر مثبت و معناداری مشاهده شده است. بنابر این، کارآفرین تاب آور، در صحنه عمل، پیشران نوآوری در کسب وکار می باشد.
مشاهده این خبر در سایت مرجع