تحلیل قیمت اتریوم: خطر سقوط ۵۰درصدی قیمت در شروع سال ۲۰۲۳

منبع :  ارز دیجیتال دسته بندی : ارز دیجیتال و بلاک چین کد خبر : 377573 1 سال قبل 168

اتریوم در یک ماه گذشته در محدوده ۱٬۲۰۰ دلاری در نوسان بوده است. اکنون، در حالی که یک تحلیلگر تکنیکال با استناد به الگوهای فراکتال پیش‌بینی می‌کند که به‌زودی شاهد یک جهش صعودی قیمت خواهیم بود، تحلیلگر دیگری با اشاره به تله‌های گاوی پیشین، عقیده دارد که قیمت اتریوم در اوایل سال ۲۰۲۳ سقوط دیگری را تجربه خواهد کرد.

به گزارش کوین تلگراف، کریپتو ولف (IamCryptoWolf)، تحلیلگر مستقل بازار، در یک پست توییتری روند نزولی چندماهه اتریوم را بین ماه مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) و مارچ ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) با اصلاح کوچک‌تر اما مشابه قیمت پس از ژوئیه (تیر ۱۴۰۱) مقایسه کرده است.

به گفته این تحلیلگر، همان طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، اگر قرار باشد این الگو تکرار شود، به این معنا خواهد بود که قیمت اتریوم در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱)‌ به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

 خطر سقوط ۵۰درصدی قیمت در شروع سال ۲۰۲۳مقایسه عملکرد قیمتی اتریوم در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ و سال ۲۰۲۲.

کریپتو ولف، الگوی سقوط قیمت اتریوم را در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) ترسیم کرده که به‌د‌لیل همه‌گیری کرونا در سراسر جهان ایجاد شده است. مشابه این سقوط در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱)‌ رخ داده است که در آن فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX زمینه‌ساز سقوط قیمت اتریوم شد.

با این حال، قیمت اتریوم کمی پس از سقوط در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) به‌شدت افزایش یافت؛ زیرا کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، پول بیشتری را به اقتصاد تزریق کرد که بخشی از آن به بازار ارزهای دیجیتال سرازیر شد.

درست مشابه نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۳۹۸) که قیمت اتریوم پس از ورشکستگی FTX و هم‌زمان با انتظارات روبه‌رشد فدرال رزرو در مورد کندکردن روند افزایش نرخ بهره افزایش یافت. در نتیجه، اتریوم شانس خوبی برای تکرار الگوی فراکتال مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) و رسیدن به اوج قیمتی ماهانه جدید دارد.

علاوه بر این، یک تحلیلگر مستقل بازار به نام کُلد بِلاد شیلر (Cold Blood Shiller)، به یک بریک پوینت آشکار در نمودار روزانه قیمت اتریوم اشاره کرده است؛ به‌طور مشخص در نوسانگر مهیب (Awesome Oscillator) و شاخص قدرت نسبی (RSI). همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، به‌نظر می‌رسد که هر دو اندیکاتور اخیراً صعودی بوده‌اند.

 خطر سقوط ۵۰درصدی قیمت در شروع سال ۲۰۲۳اندیکاتورهای نوسانگر مهیب و RSI بر روی نمودار روزانه قیمت اتریوم.

خرس‌ها سقوط ۵۰درصدی قیمت اتریوم را پیش‌بینی می‌کنند

در حال حاضر، ارزش اتریوم ۷۵درصد از اوج تاریخی خود در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) کمتر است و از آن زمان تاکنون بازار شاهد چندین تله گاوی بوده است.

آدیتیا سیدارتا روی (Aditya Siddhartha Roy)،‌ یک تحلیلگر دیگر، به احتمال شکل‌گیری یک تله گاوی مشابه در روند کوچک صعودی کنونی اشاره کرده است. او استدلال می‌کند که خطر خستگی (گاوها) در یک خط روند نزولی مقاومتی چند ماهه وجود دارد.

 خطر سقوط ۵۰درصدی قیمت در شروع سال ۲۰۲۳خط روند مورد نظر روی نمودار روزانه قیمت اتریوم.

روی توضیح می‌دهد که یک اصلاح قیمت بازگشتی (پول‌بک) قاطع از خط روند نزولی، قیمت اتریوم را تا محدود ۷۰۰ دلاری کاهش خواهد داد که ممکن است کف احتمالی قیمت باشد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تحلیل روی با رسم الگوی مثلث متقارن بر روی نمودار سه روزه قیمت اتریوم مطابقت دارد که هدف تکنیکال نزولی آن حدود ۶۷۵ دلار است.

 خطر سقوط ۵۰درصدی قیمت در شروع سال ۲۰۲۳الگوی مثلث بر روی نمودار سه روز قیمت اتریوم

به عبارت دیگر، جفت اتریوم/ دلار همچنان در خطر یک سقوط ۵۰درصدی دیگر در اوایل سال ۲۰۲۳ قرار دارد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع