تحلیل محتوا نظرات گردشگران درباره رستوران های ایرانی در وب سایت تریپ ادوایزر

منبع :  انجمن علمی گردشگری ایران دسته بندی : گردشگری کد خبر : 330323 1 سال قبل 244
تریپ ادوایزر یکی از وب سایت های مشهور حوزه گردشگری است که گردشگران داوطلبانه نظرات خود را در این وب سایت با دیگران به اشتراک می گذارند. تحلیل و بررسی این نظرات راهکاری نوین برای مدیران کسب و کار ها و بازاریابان جهت افزایش کیفیت و بهبود خدمات به گردشگران می باشد. هدف از انجام این پژوهش تحلیل نظرات گردشگران درباره رستوران های ایرانی با بررسی نظرات ثبت شده گردشگران در سایت تریپ ادوایزر می باشد. این تحقیق برحسب دستاورد یا نتیجه کاربردی، با توجه به هدف از نوع اکتشافی و به لحاظ نوع داده های مورد استفاده، کیفی می باشد. برای جمع آوری نظرات گردشگران از این سایت، رستوران هایی که بیشترین امتیاز را از جانب گردشگران کسب کرده اند از هر شهر اصفهان، شیراز، کرمان، تبریز و رشت در نظر گرفته شد. روش مورد استفاده این تحقیق برای جمع آوری و بررسی داده ها تحلیل محتوا می باشد. نتایج تحلیل محتوا 200 داده جمع آوری شده منجر به شناسایی هفت مقوله (جاذبه های رستوران، جاذبه های غذایی، کیفیت ادراک شده، زمان انتظار ادراک شده، ، ادراکات ذهنی، هویت یابی با مقصد و آوازه برند) از هجده مفهوم (جاذبه های محیطی، جاذبه های احساسی، جاذبه های قیمتی، خلق تجربه ای منحصر به فرد، تضمین سلامتی، طعم و کیفیت مطلوب، کیفیت روابط نیروی انسانی، کیفیت ارائه خدمات، کیفیت مشتری مداری، زمان انتظار در صف، زمان انتظار حین و قبل دریافت غذا، نگرش گردشگران، تصویر غذایی مقصد، نمادگرایی فرهنگی، اعتبار اجتماعی کسب شده، شهرت رستوران، شهرت غذا و مشاهیر) شد.
مشاهده این خبر در سایت مرجع