تحلیل گذشته و تصویرسازی آینده بازاریابی تجربی در گردشگری : رویکرد علم سنجی

منبع :  انجمن علمی گردشگری ایران دسته بندی : گردشگری کد خبر : 480938 11 ماه قبل 342
یکی از حوزه های مهم در بازاریابی ،که در توسعه گردشگری نقش ویژه ای می تواند داشته باشد، بازاریابی تجربی است. هدف این پژوهش شناسایی تحول و پیشرفت های صورت گرفته در حوزه کاربرد بازاریابی تجربی در گردشگری است. برای دست‌یابی به این امر مقالات موجود در پایگاه وب او ساینس در یک بازه 28 ساله (1994 تا 2022) بازیابی شد و با روشهای علم سنجی و با استفاده از نرم افزار سایت اسپیس مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد که در نگاه پژوهشگران در بین سال‌های جدید تغییر رخ‌داده است به طوریکه که در بازه 2016 به بعد ما با واژگان جدید برخورد می کنیم که جهت گیری اصلی تحقیقات را به نوعی نشان می دهند مانند وفاداری، هم آفرینی، تجربه گردشگری خاطره انگیز و تعاملات اجتماعی،. این نتایج به پژوهشگران کمک خواهد کرد تا مرز پژوهش‌های صورت گرفته در کاربرد بازاریابی تجربی در گردشگری را درک کرده و اطلاعات علمی ارزشمندی را به دست آورند که از طریق آن می‌توانند روند توسعه پژوهش‌های آینده خود را مشخص نمایند.
مشاهده این خبر در سایت مرجع