تصمیم مهم در ایتالیا: سری آ 18 تیمی می‌شود!

منبع :  ورزش ۳ دسته بندی : ورزش کد خبر : 558154 3 ماه قبل 132

به گزارش "ورزش سه"، در چند هفته اخیر صحبت‌هایی درباره این که چند باشگاه بزرگ ایتالیایی خواهان کاهش تعداد تیم‌های حاضر در سری A شده‌اند به گوش رسیده بود. 

حالا گاتزتا دلو اسپورت خبر داده که چند باشگاه حاضر در این رقابت‌ها و همچنین لورنزو کاسینی، رییس سری A، مذاکرات غیر رسمی درباره احتمال کاهش تعداد تیم‌های حاضر در این مسابقات را از روز دوشنبه این هفته آغاز کرده‌اند. 

این مذاکرات درباره تغییر ساختار این رقابت هنوز جدی نیست و به همین دلیل است که گفت‌وگوها در مراحل ابتدایی است اما بحث در این باره در طول چند هفته آتی ادامه خواهد داشت و احتمالا از 26 ژانویه که قرار است گابریله گراوینا، رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا، در جلسه این لیگ حاضر شود رسمی خواهد شد. 

1878122

در این خبر همچنین تاکید شده است که باشگاه‌های بزرگ ایتالیایی موافق هستند که سری A هجده تیمی شود، چون برنامه مسابقات قرار است در سال‌های پیش رو با فرمت جدید لیگ قهرمانان و جام جهانی باشگاه‌ها حتی از این هم فشرده‌تر شود و به این ترتیب تعداد دیدارهای آنها حداقل در لیگ کمتر خواهد شد. 

این باشگاه‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند که فرمت لیگ یک فرانسه و بوندسلیگا هم در حال حاضر به همین شکل است اما باشگاه‌های معمولی و کوچک‌تر نگران هستند که این اتفاق شرایط را برای آنها بیش از پیش دشوار کند و تاثیر منفی روی درآمدهای آنها و خصوصا حق پخش تلویزیونی بگذارد.  

مشاهده این خبر در سایت مرجع