تمام برندهایی که جیمز باند مشهور به تن کرد؛ از کت و شلوار تام فورد تا ساعت امگا

منبع :  چی بپوشم دسته بندی : فرهنگ و هنر کد خبر : 416324 1 سال قبل 217

وقتی صحبت از استایل‌های سینمایی می‌شود، یک اسم همیشه نُقل زبان است: جیمزباند. این مأمور اطلاعاتِ خیالی همیشه به لباس‌های رسمیِ تند و تیز خود و نیز تیپ‌های کژوآل‌اش معروف بوده است. اسم او هم‌ردیف کراوات سیاه، ساعت‌های مرغوب و خوش قامتی است و طرز پوشش راه خود را سال‌هاست که به عنوان یک الگوی کلیدی به پوشاک مردانه باز کرده‌است.

لینک پیشنهادی
این فیلم‌های سینمای ایران خطرناک هستند، نبینید
هوس‌بازترین مردان سینمای ایران شناسایی شدند

برندهای جیمز باند

برندهای جیمز باند

برای هر‌ مرد، حداقل یک دوره از فیلم‌های جیمز باند هست که لباس‌های مأمور ۰۰۷ او را حسابی مجذوب خود کرده باشد، از راجر مور گرفته تا کت و شلوار‌های کلاسیک شان کانری. اما برای ما که در این دهه زندگی می‌کنیم، جیمز‌ باندِ دنیل کریگ حرف اول و آخر را می‌زند. تیپ‌های او در عین‌حال که مدرن هستند، اصلاً قدیمی نمی‌شوند و تا کنون میزبان بسیاری از برند‌های صاحب‌نام دنیای مُد بوده‌ است.اما این برند‌های صاحب‌نام کدام‌اند؟ در این مقاله، ما وارد کمد لباس مشهور‌ترین مأمور مخفی تاریخ خواهیم شد و پرده از راز خوش‌تیپی او بر‌می‌داریم.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عیددمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید
دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

دریافت مشاوره رایگان

 Tom Ford

اگر یک برند باشد که به عنوان نماد این دوره از فیلم‌های جیمز باند بتوان از آن یاد کرد بی‌شک این برند Tom Ford  خواهد بود. کت و شلوار های شقّ و رق و مدرن این طراح آمریکایی در کنار عینک‌های آفتابی خفن و لباس‌های کژوآل معرکه‌ی او تبدیل به نشان تجاری جیمز باندِ کریگ شده است. فیلم No Time To Die  چهارمین فیلم متوالی‌ای خواهد بود که در آن دنیل کریگ لباس‌های Tom Ford  را به تن خواهد کرد. طراحِ پر افتخار این برند در همکاری‌ای نزدیک با طراح لباس فیلم، تمام لباس‌ها را به طور سفارشی برای دنیل کریگ تهیه کرده است.

Danner

بوت‌های Danner  تاکنون تنها یکبار بر پای جیمز باند دیده شده اند اما قرار است بار دیگر در فیلم No Time To Die   دنیل کریگ آن‌ها را به پا کند. در صحنه‌هایی از فیلم SPECTRE  بود که کریگ در کوه‌های پر از برف آلپ اتریش مدل  کوهنوردی Mountain Light II   را استفاده کرد. برای فیلم جدید هم قرار است از یک جفت بوت سیاه‌رنگِ تاکتیکال Danner  استفاده کند. حدود صد سال است که این برند تعدادی از برترین بوت های کاری، کوهنوردی و نظامی دنیا را تولید کرده است. پس کاملاً متوجه خواهیم شد چرا ۰۰۷ این برند را برای خود انتخاب کرده است.

Barbour

جیمزباند در فیلم Skyfall  در صحنه های تیراندازی گرفته شده در اسکاتلند ژاکت مدل Beacon Heritage Sports  این برند بریتانیایی را به تن کرده بود که تخصص‌اش هم تولید همین‌دست لباس‌های بیرونی است. در فیلم هنوز اکران نشدۀ No Time To Die  هم  کریگ  ژاکت مدل Graham را به تن خواهد داشت. ژاکتی که طراحی آن حاصل همکاری شعبه‌ی نیوکاسل Barbour  و Engineered Garments  است.

حتما بخوانید...
این شما و این «جیمز باند» سینمای ایران؛ چنین خوشتیپ چرایی آقای جدیدی؟
اگر موتورسواری را دوست دارید، این مطلب مخصوص شماست!

Sunspel

وقتی صحبت از بیس لباس می‌شود، برند بریتانیایی Sunspel  انتخاب جیمز باندِ کریگ خواهد بود. اگر در فیلم‌های او تی شرت پولو یا آستین بلند دیدید بدانید به احتمال زیاد لباس مورد نظر محصول این برند است.

Crockett & Jones

بیشتر کفش‌های رسمی جیمز باند توسط این برند ساخته شده است. البته غیر از یک مورد کفش کلیسای فیلم Quantum of Solace . هروقت کفش رسمی نیاز شده، جیمز باند‌های مختلفِ سینما کفش‌های کلاسیک Northamptonshire را انتخاب کرده اند و کریگ هم کاملاً به این سنّت پایبند بوده. فیلم No Time To Die  هم از این قائده مستثنی نیست. Crockett & Jones تعدادی از بهترین کفش‌های خود را آماده کرده تا کریگ آن‌ها را در صحنه‌های فیلم‌برداری به پا کند. از جمله کفش Highbury Derby  که قبلاً هم از آن در فیلم Skyfall  استفاده شده بود.

N.Peal

بافتنی مورد علاقه‌ی باند، در همه‌ی فیلم‌های او John Smeldley  بود تا اینکه N.Peal  تبدیل شد به نقطه ضعف کریگ. این برند بریتانیایی کشمیری در همه فیلم‌ها بر تن او دیده می‌شود جز یک مورد و آن همه یک قسمت کوتاه از Skyfall  بود که بافتنی یقه هفت Smeldley  را بر تن داشت. البته N.Peal در فیلم‌های قدیمی‌تر جیمز باند مثل From Russia With Love  هم دیده شده بود اما کریگ آن را به شکلی انحصاری برای خود در آورد.

Globe-Trotter

از چمدان گرفته تا ساک مخصوص تعطیلی آخر هفته، اگر کیفی دست جیمز باندِ کریگ دیدید بدانید Globe-Trotter  است. این برند از سال ۱۸۰۰ تا‌کنون به طور جدی تمرکز خود را معطوف به ساخت کیف‌های سفری کرده و طبق معمول قرار است جیمز باند را در جدیدترین ماجراجویی خود یعنی No Time To Die با گزیده‌ای از کیف‌های خود تجهیز کند.

Omega

کریگ همچنان در فیلم‌های جیمز باندی خود از ساعت‌های Omega استفاده می‌کند که سابقه‌ی طولانی‌ای درهمکاری با این برند دارد. ۰۰۷ از سال ۱۹۹۵ در همه‌ی فیلم‌ها یکی از مدل‌های سری Seamaster  برند را در دست داشته است. از بین تمام ساعت‌هایی که کریگ به دست کرده، می‌توان به Seamaster Special Edition  و NATO  اشاره کرد که به ترتیب در فیلم‌های SPECTRE و Skyfall استفاده شده بودند.

Turnbull & Asser

برای مدتی طولانی Turnbull & Asser پیراهن‌ها و کراوات‌های مأمور مخفی محبوب ما را تأمین کرده بود. از پیراهن مشهور شان کانری در فیلم Dr.No  بگیرید تا این جدیدتر ها با دنیل کریگ. اما متأسفانه از بعد فیلم Casino Royal  باند برای آخرین باز از این برند استفاده کرد و به همکاری طولانی مدت خود با آن پایان داد. با این حال، هنوز هم بخش بزرگی از تاریخ فرانچایز را Turnbull & Asser تشکیل داده و محبوبیت آن غیر قابل انکار است.

منبع: مد و مد

مشاهده این خبر در سایت مرجع