تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 248860 1 سال قبل 219
تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد و سراسری به صورت همزمان برگزار می شوند اما پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبانی که قصد دارند در دانشگاه آزاد به تحصیل ادامه دهند، لازم است انتخاب رشته خود را از طریق سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد به انجام برسانند. پس از این که سازمان سنجش کارنامه اولیه شرکت کنندگان را که شامل رتبه و نمرات آن ها می باشد، از طریق سایت خود منتشر کرد، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می بایست در موعد مقرر به سایت مربوطه مراجعه کرده و فرآیند انتخاب رشته خود را آغاز نمایند. مهلتی که برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نظر گرفته می شود، معمولا هر ساله یک بار تمدید می گردد تا جاماندگان از انتخاب رشته نیز بتوانند نسبت به انجام امور مربوطه اقدام نمایند.

مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 هنوز مشخص نشده اما طبق روند سال قبل احتمال می رود در اواخر شهریور ماه به انجام برسد.

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

با اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، نوبت به مرحله حساس و سرنوشت ساز انتخاب رشته می رسد. با آغاز انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز آغاز می گردد و داوطلبان می بایست با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه خود، به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و کد رشته های مورد نظر خود را به ثبت برسانند. پس از پایان مهلت اولیه انتخاب رشته متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه در تاریخ مقرر، فرصت مجددی جهت انجام این فرآیند دارند. تاکنون زمان  تمدید مهلت 1401 مشخص نشده اما با توجه به روند سال قبل می توان پیش بینی کرد که در شهریور ماه به انجام می رسد.

توجه داشته باشید که علاوه بر امکان ثبت کد رشته محل های جدید توسط جاماندگان این فرآیند، امکان ویرایش فرم انتخاب رشته در بازه زمانی مذکور نیز از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد فراهم می باشد.

راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

آن دسته از داوطلبانی که قصد انتخاب کد رشته های مربوط به دانشگاه آزاد را دارند، می بایست در مدت زمان مقرر به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور ارشد آزاد 1401، به تکمیل مراحل انتخاب رشته خود بپردازند. توجه داشته باشید برای ورود به سامانه انتخاب رشته به کد دسترسی مندرج در کارنامه خود که از سایت سازمان سنجش دریافت کرده اید، نیاز خواهید داشت. 

پیش از هر اقدامی لازم است دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 1401 را از سایت این دانشگاه دریافت کنید و به منظور آگاهی از شرایط و ضوابط مربوطه، آن را مورد بررسی قرار داده و با دقت مطالعه نمایید. پس از مطالعه دفترچه و یادداشت نمودن کد رشته های مورد نظر، می توانید مطابق با راهنمای زیر، انتخاب رشته خود را به انجام برسانید.

  • ابتدا وارد سایت azmoon.iau.ac.ir شوید و گزینه “انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد 1401” را انتخاب کنید.تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1
  • در این مرحله، صفحه ای مطابق تصویر زیر باز خواهد شد. با کلیک روی کادر “دریافت دفترچه راهنما انتخاب رشته” می توانید دفترچه انتخاب رشته کنکور آزاد ارشد 1401 را دانلود کنید. پس از آن می بایست کادر اول موجود در صفحه را با استفاده از “کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی” که در کارنامه اولیه آزمون ذکر شده، و کادر دوم را نیز با استفاده از “کد ملی یا کد 13 رقمی اتباع خارجی” تکمیل نمایید و سپس گزینه “ورود” را بفشارید.
    تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 2
  • در صفحه پیش رو، اطلاعات و “مشخصات فردی” شما ذکر شده است. در قسمت پایین صفحه مبلغ قابل پرداخت جهت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد، نشان داده می شود که برای ادامه فرآیند انتخاب رشته می بایست گزینه “پرداخت” را انتخاب نمایید.تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 3
  • در این مرحله بایستی هزینه انتخاب رشته را با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب بپردازید. بدین منظور ابتدا اطلاعات کارت بانکی خود را در بخش های مربوطه وارد کرده و سپس روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید. (دقت کنید که در بخش پایین صفحه “مبلغ قابل پرداخت” نشان داده می شود). در صورتی که واریز وجه با موفقیت انجام شود، سامانه یک شناسه و یک رمز در اختیار شما قرار می دهد که لازم است آن ها را یادداشت کرده و نزد خود نگه دارید.
    تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 4
  • مجددا به لینک انتخاب رشته بازگشته و کادرهای مربوط به “کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی” و “کد ملی یا کد 13 رقمی اتباع خارجی” را تکمیل کنید و گزینه ورود را انتخاب نمایید. حال می توانید حداکثر 100 کد رشته را به ترتیب علاقه و اولویت بندی خود در سامانه وارد نمایید و در نهایت دکمه “ثبت نهایی” را بفشارید.
    تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 5

پس از اتمام مراحل فوق، یک کد دریافت می کنید که لازم است آن را تا زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نزد خود نگه دارید. توجه داشته باشید امکان ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1401 تا پایان زمان تمدید مهلت انتخاب رشته فراهم می باشد. از همین رو، داوطلبانی که در مهلت زمان تعیین شده، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کرده بودند نیز می توانند با مراجعه به صفحه انتخاب رشته و انتخاب گزینه “ویرایش انتخاب رشته”، رشته های ثبت شده خود را حذف، جابه جا کرده یا کد رشته ای را به لیست خود اضافه نمایند.

ممکن است بسیاری از داوطلبان پس از انتخاب رشته دانشگاه آزاد، موفق به پذیرش در هیچ یک از انتخاب های خود نشوند. این دسته از متقاضیان می توانند مجددا شانس خود را در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 امتحان نمایند. شایان ذکر است این مرحله هر ساله به صورت مرتب برگزار نمی شود، چرا که ظرفیت دانشگاه ها و صندلی های خالی باقی مانده برای هر رشته در سال های مختلف متفاوت است. همچنین شما می توانید برای آگاهی از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، روی لینک مرتبط با آن کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- آیا امکان تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سال 1401 وجود دارد؟

بله، تا کنون تاریخ دقیق برای این فرآیند وجود ندارد اما با توجه به سال قبل می توان پیش بینی کرد که در شهریورماه می باشد.

2- انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 از طریق چه سایتی انجام می شود؟

انجام مراحل انتخاب رشته متقاضیان از طریق سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی azmoon.org صورت می پذیرد.

3- آیا در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 امکان ویرایش رشته محل های انتخابی داوطلب وجود دارد؟

بله، امکان ویرایش رشته محل های انتخابی علاوه بر مهلت اولیه، در بازه زمانی تمدید شده نیز در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع