تمدید مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 267954 1 سال قبل 341
تمدید مهلت نام نویسی آزمون نظام مهندسی 1401تمدید مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

وزارت راه و شهرسازی با هدف اعطای پروانه اشتغال به فارغ التحصیلان هفت رشته مهندسی اقدام به برگزاری آزمون نظام مهندسی می نماید. معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه که مجری ثبت نام و برگزاری این آزمون می باشد، معمولا برای افرادی که از نام نویسی در زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی جا مانده اند فرصت جدید چند روزه ای تحت عنوان تمدید مهلت به آن ها ارائه می کند. بنابراین افراد متقاضی در صورتی می توانند مجددا برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند که تمدید مهلت برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی وجود داشته باشد.

آزمون نظام مهندسی هر ساله در دو نوبت برگزار می گردد و معمولا مهلت ثبت نام آن در هر دوره تمدید می شود.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

آزمون نظام مهندسی در فواصل زمانی شش ماهه برگزار می گردد و متقاضیان می توانند در مهلت مقرر اقدامات لازم را در راستای ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 انجام دهند. همواره پس از اتمام زمان نام نویسی، با داوطلبانی مواجه می شویم که به دلایل مختلف موفق به طی مراحل ثبت نام خود نشده اند و امیدوار به تمدید مهلت آن هستند. وزارت راه و شهرسازی نیز هر ساله بنا به درخواست مکرر متقاضیان، اقدام به تمدید مهلت ثبت نام در دو دوره می نماید.

نام نویسی دوره اول

ثبت نام آزمون نظام مهندسی دوره اول 1401 ، از 10اردیبهشت ماه آغاز شد و داوطلبان تا 20 اردیبهشت ماه فرصت داشتند تا با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی، فرآیند نام نویسی خود را تکمیل کنند. با توجه به روند هرساله می توان پیش بینی کرد که در سال 1401 نیز مهلت مجددی برای نام نویسی متقاضیان در نظر گرفته شود. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار پیرامون آزمون نظام مهندسی در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره عضو شوید.

نام نویسی دوره دوم

بسیاری از داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارند ممکن است بنا بر دلایل مختلف از جمله عدم آگاهی از آغاز زمان ثبت نام، موفق به نام نویسی در مهلت اولیه نشوند. وزارت راه و شهرسازی نیز طبق روال هر ساله با در نظر گرفتن این مسئله، اقدام به تمدید زمان ثبت نام می نماید. تا به این لحظه اطلاعات دقیقی در رابطه با زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی سال 1401 در دست نیست و باید منتظر اطلاعیه سازمان مربوطه و انتشار دفترچه ثبت نام نظام مهندسی 1401 باشیم. شما کاربران گرامی می توانید جهت کسب آگاهی از جدیدترین اخبار آزمون نظام مهندسی در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی همراه ما باشید.

راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

دانش آموختگان رشته های مورد نیاز آزمون نظام مهندسی که متقاضی شرکت در آزمون و اخذ پروانه اشتغال به کار خود می باشند، می بایست در مدت زمان مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. نام نویسی داوطلبان به صورت اینترنتی و از طریق سایت inbr.ir انجام می شود. توجه داشته باشید که پیش از آغاز فرآیند ثبت نام خود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی را از سایت فوق دریافت نموده و با دقت مورد بررسی و مطالعه قرار دهید. پس از آشنایی با جزئیات آزمون و کسب اطمینان از احراز شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 لازم است از یک قطعه عکس پرسنلی خود اسکن تهیه نموده و سپس به ترتیب زیر عمل نمایید.

  • ورود به سایت inbr.ir و انتخاب گزینه “سامانه آزمون های ورود به حرفه مهندسان”
  • کلیک روی لینک فعال “ثبت نام آزمون مهر ماه 1401 / اسفند ماه 1401” به منظور دسترسی به صفحه اصلی
  • پرداخت هزینه ثبت نام نظام مهندسی 1401 از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سامانه
  • بارگذاری عکس پرسنلی داوطلب
  • دریافت فرم ثبت نام و درج اطلاعات مورد نیاز

فراموش نکنید که حتما از فرم ثبت نام خود پرینت تهیه کرده و آن را نزد خود نگه دارید. در صورتی که تمامی مراحل فوق با موفقیت انجام شوند، سامانه یک کد پیگیری 16 رقمی در اختیارتان قرار می دهد که لازم است آن را برای انجام اموری همچون دریافت کارت ورود به جلسه نظام مهندسی و مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی یادداشت نموده و نزد خود حفظ کنید.

پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی 1401 به داوطلبانی که موفق به کسب حداقل 50 درصد از نمره آزمون کتبی شوند، پروانه اشتغال به کار پایه سه اعطا می گردد. البته آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی در سه پایه یک، دو و سه برگزار شده و حدنصاب قبولی در هر یک از آن ها به ترتیب 60، 55 و 50 درصد می باشد. پذیرفته شدگان این آزمون می توانند با توجه به شرایط ارتقا پایه نظام مهندسی و پس از کسب تجربه در حوزه کاری خود، نسبت به ارتقا پایه اقدام نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مبحث فوق می توانید روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

سوالات متداول

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع