توسعه تراشه های M2 Ultra و M2 Extreme اپل برای انواع مک

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 270564 1 سال قبل 267

طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، توسعه تراشه های M2 Ultra و M2 Extreme اپل برای انواع مدل‌های مک مانند پرو و مینی در حال انجام است. برای اطلاع از جزییات تکمیلی این خبر در ادامه با ما همراه باشید.

  • پردازنده M1 Ultra اپل معرفی شد – سریع‌تر از 12900K و 3090 با 100 و 200 وات مصرف انرژی کمتر!
  • اپل در حال کار بروی iMac با تراشه M3 برای سال آینده
  • عرضه زودهنگام مک بوک پرو 13 اینچی جدید اپل با تراشه M2

تراشه جدید M2 اپل

توسعه تراشه های M2 Ultra و M2 Extreme اپل

احتمالا در جریان هستید که اپل تراشه جدید M2 خود را در رویداد WWDC در اوایل ماه جاری معرفی کرد که این تراشه‌های جدید بهبودهایی را برای پردازنده مرکزی و همچنین قابلیت‌های پردازنده گرافیکی به ارمغان می‌آورند. «مک بوک ایر» (MacBook Air) و «مک بوک پرو» (MacBook Pro) اولین مک‌هایی هستند که این تراشه را به کار می‌برند و اپل برنامه‌هایی برای عرضه انواع مختلف تراشه در آینده دارد. طبق یک گزارش جدید، این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای معرفی تراشه‌های M2 Pro، M2 Max، M2 Ultra و M2 Extreme در مدل‌های «مک مینی» (Mac mini)، «مک بوک پرو» (MacBook Pro) و «مک پرو» (Mac Pro) است.

«مارک گورمن» (Mark Gurman) از «بلومبرگ» (Bloomberg) در آخرین خبرنامه Power On خود به اشتراک گذاشت که در واقع اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه مک پرو با تراشه‌های M2 Ultra و M2 Extreme، مک مینی با پشتیبانی از M2 Pro است. این مدل جدید از مک مینی با تراشه‌های M2 و M2 Pro مدتی است که شایعه شده و بازه زمانی عرضه آن در حال حاضر مشخص نیست. اگر این خبر صحت داشته باشد، اپل دو گزینه پیکربندی تراشه را با مک مینی ارائه خواهد کرد.

تراشه های M2 Ultra و M2 Extreme اپل

علاوه بر این، اپل همچنین قصد دارد مدل‌های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی را با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max ارتقا دهد. این شرکت اخیرا مک بوک پرو 13.3 اینچی سطح پایه را عرضه کرده که از تراشه M2 استفاده می‌کند. همچنین به زودی مدل‌های 14 اینچی و 16 اینچی با قطعات داخلی ارتقاء یافته معرفی خواهند شد تا خط تولید یکپارچه‌ای ایجاد کنند. با این حال، هنوز بازه زمانی انتشار مشخص نیست.

  • M2 Mac mini, M2 Pro Mac mini
  • M2 Pro و M2 Max صفحه نمایش 14 اینچ و MacBook Pro صفحه نمایش 16 اینچ
  • M2 Ultra و M2 Extreme Mac Pro

توسعه تراشه های M2 Ultra و M2 Extreme اپل

تراشه‌های اپل

در نهایت، گورمن معتقد است که اپل در حال برنامه‌ریزی برای معرفی تراشه‌های M2 Ultra و M2 Extreme است. در اوایل سال جاری نیز این شرکت اعلام کرد که مک پرو جدید ممکن است به زودی عرضه شود؛ اما، جزییات بیشتری درباره این موضوع ارائه نداد. اگر اپل یک مک پرو جدید عرضه کند، بدون شک به تراشه‌های M2 Ultra و M2 Extreme مجهز خواهد شد. با این حال، گرومن هیچ جزییاتی در مورد iMac 24 اینچی به اشتراک نگذاشت.

البته باید اشاره کنیم که قبلا پیشنهاد شده بود اپل از تراشه M2 به نفع تراشه M3 برای iMac صرف نظر کند که اخیرا طرح مفهومی جدید M2 iMac با رنگ‌های تیره‌تر و حاشیه‌های مشکی به اشتراک گذاشته شده است. برای ما بگویید که انتظارات شما از توسعه تراشه های M2 Ultra و M2 Extreme اپل و مک پرو چیست؟ ما را از نقطه نظرات خود در این زمینه آگاه کنید.

  • بررسی تغییرات مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی جدید با تراشه M2
  • معرفی مک بوک ایر 2022 اپل با تراشه M2 در رویداد WWDC
  • مک بوک پروهای جدید با تراشه M2 اوایل تابستان معرفی می‌شوند
مشاهده این خبر در سایت مرجع