تولد یک قطب تازه در فوتبال تهران؟/ این تیم یقه لیگ برتری‌ها را می‌گیرد

منبع :  ورزش ۳ دسته بندی : ورزش کد خبر : 542538 7 ماه قبل 111

به گزارش "ورزش سه"، کویرمقوا که نام کمی عجیب خود را از کارخانه بزرگ مالک خود در شهر اردستان استان اصفهان گرفته، نزدیک به یک سال قبل با خرید امتیاز در لیگ دسته سوم، در فوتبال ایران و تهران متولد شد.

این تیم با سرمربی نام آشنای خود در میان اهالی فوتبال، پا به فوتبال ایران گذاشت. رضا مرتضی‌زاده که پیش از این به عنوان یک مربی بازیکن‌ساز و موفق در فوتبال پایه تهران شناخته می‌شد و بازیکنان زیادی مانند سیامک نعمتی، ارسلان مطهری، شهریار مغانلو، محمد نادری، مهرداد محمدی و پیام نیازمند در میان استعدادهای کشف شده توسط او به شمار می‌رفتند، حضورش در لیگ برتر را با ۳ فصل دستیاری مجید جلالی در پیکان آغاز کرد. سرمربی سابقش در وحدت که اعتقاد ویژه‌ای به توانایی‌های او‌ داشت، مرتضی‌زاده را به عنوان یکی از اعضای مهم کادر فنی‌اش با خود به نساجی و‌ گل‌گهر سیرجان هم برد. پس از جلالی، این بار محمد ربیعی بود که از مرتضی‌زاده در دو فصل پایانی و موفقیت‌آمیز حضور خود در مس رفسنجان استفاده کرد. 

1930444

این مربی پس از پایان فصل گذشته و جدایی از مس رفسنجان، این بار در قامت سرمربی هدایت کویری‌ها را برعهده گرفت و این تیم را مقتدرانه به لیگ دسته دوم رساند.
تیم او که در فصل نقل و انتقالات با جذب ستاره‌های لیگ برتری مانند مهدی مومنی، میثم نقی‌زاده، روح‌الله سیف‌اللهی و محمدرضا پورمحمد خبرساز شده بود، حالا در تقابل دوستانه با دو تیم لیگ برتری به نتایج جالب و دور از انتظاری دست یافته است.

1930445

کویر هفته گذشته در تهران به مصاف فولاد خوزستان با تمام ستاره‌هایش رفت و در حالی که فرصت پیروزی در این مسابقه را داشت، مقابل تیم خوان ایگناسیو مارتینز به تساوی یک-یک دست یافت.
این تیم دو روز قبل به قزوین رفت تا در دومین تقابل لیگ برتری خود این بار مقابل تیم جوان و بسیار خوب شمس آذر قزوین به میدان برود.

1930446

تیم سعید دقیقی هم در این مسابقه با تمام بازیکنان اصلی خود به میدان رفت اما مثل فولاد مقابل حریف دسته دومی خود به چالش سختی خورد و در نهایت با نتیجه ۲-۱ مقابل شاگردان مرتضی‌زاده تن به شکست داد!

با این شرایط به نظر می‌رسد کویرمقوا که از شانزدهم مهرماه مسابقات خود در لیگ دسته دوم را با بازی مقابل شهرداری همدان آغاز خواهد کرد، به دنبا اهداف بزرگ‌تری در فوتبال ایران خواهد بود. آنها یک مدعی جدی برای صعود به لیگ دسته اول هستند و احتمالا تلاش خواهند کرد با تیم‌داری اصولی و سرمایه‌گذاری مناسب در پایان یک برنامه سه ساله، تبدیل به اولین تیم فوتبال ایران شوند که ظرف سه سال از لیگ سه به بالاترین سطح فوتبال ایران برسند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع