تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 298965 1 سال قبل 326
زمان تکمیل ظرفیت بدون آزمون پیام نور 1401تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

 دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از دانشگاه های سراسری در برخی از رشته محل ها اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور  در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه می نماید. داوطلبانی که فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را در نیمسال اول انجام داده اند ولی در کد رشته محل های مورد علاقه خود پذیرفته نشده اند، معمولا یک بار دیگر این فرصت به آن ها داده می شود که شانس خود را برای پذیرش در رشته تحصیلی مورد نظر بیازمایند. این فرصت با عنوان “تکمیل ظرفیت” در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که با استفاده از سوابق تحصیلی  خود  در زمان مقرر نسبت به ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه سراسری  از جمله دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

داوطلبان جهت آگاهی از لیست رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور، می توانند در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

پس از اعلام نتایج نهایی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیمسال مهر ماه 1401، معمولا بخشی از ظرفیت برخی از رشته محل های آن خالی می مانند و این دانشگاه، برای جذب دانشجو در کد رشته محل هایی که ظرفیت آن ها با انتخاب رشته اولیه پر نشده است، فرصتی به نام تکمیل ظرفیت در نظر می گیرد.

همچنین افرادی که در کنکور پذیرفته نشده اند و یا از رشته محلی که در آن پذیرفته شده اند راضی نیستند، می توانند از مهلت تعیین شده برای ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور نیمسال بهمن ماه دانشگاه پیام نور که معمولا در بازه زمانی آذر ماه می باشد، استفاده کنند. پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از جدید ترین اخبار در این زمینه، علی الخصوص زمان دقیق فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور، مطلع گردید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

داوطلبانی که قصد ثبت نام در تکمیل ظرفیت بدون آزمون دانشگاه پیام نور را دارند، می بایست در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند و پس از مطالعه اطلاعیه های مربوطه و لیست رشته های دارای ظرفیت نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته مورد علاقه خود به واحد دانشگاهی ارائه دهنده آن مراجعه نمایند. همچنین مراحل ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 نیز به شرح زیر است.

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و گزینه “سراسری” را از منوی سمت راست سایت انتخاب کنید.
ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری مرحله اولثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مرحله اول
  • سپس در این صفحه بر روی لینک فعال ” ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفآ براساس سوابق تحصیلی سراسری – بهمن ماه سال 1401 ” کلیک کنید تا وارد سیستم نام نویسی اینترنتی شوید.
ثبت نام بدون کنکور سراسری مرحله دومثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مرحله دوم
  • قبل از شروع ثبت نام، می بایست با کلیک بر روی عبارت “خرید کارت” در سمت راست جهت پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری اقدام نمایید.
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه مرحله سومثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مرحله سوم
  • در مرحله بعد گزینه مربوط به خرید سریال ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را فعال کرده و سپس دکمه “تایید و ادامه” را بفشارید.
ثبت نام بدون کنکور سراسری مرحله چهارمثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مرحله چهارم
  • نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه و همچنین پست الکترونیک را درج و بعد از انتخاب درگاه پرداخت در صفحه بعدی، بر روی عبارت “تایید و ادامه” کلیک کنید.
ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری مرحله پنجمثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مرحله پنجم
  • کد پیگیری پرداختی که سایت صادر نموده را یادداشت کرده و بعد از مطالعه قوانین و فعال کردن تیک مربوطه، گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب نمایید.
ثبت نام بدون کنکور سراسری مرحله ششمثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مرحله ششم
  • در این بخش، اطلاعات کارت بانکی خود را در کادر های مربوطه درج کنید و گزینه “پرداخت” را بفشارید.
ثبت نام بدون کنکور سراسری مرحله هفتمثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مرحله هفتم
  • سپس به صفحه اول ثبت نام بازگردید و بعد از بررسی مندرجات و قوانین داخل صفحه، بر روی “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک نمایید.
ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری مرحله هشتمثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مرحله هشتم
  • در نهایت سریال ثبت نام و عبارت امنیتی تعیین شده را جهت آغاز فرآیند نام نویسی در بخش های مربوطه وارد کنید و در آخر کلید تایید را بفشارید. 
ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری مرحله نهمثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مرحله نهم

شرایط و نکات ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور1401

  • پذیرش در تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور صرفا بر اساس سوابق تحصیلی افراد است و در این پذیرش معدل کل یا کتبی داوطلب مورد بررسی قرار می گیرد.
  • محدودیتی برای رشته دبیرستان افراد وجود ندارد و داوطلبان نظام جدید با داشتن مدرک دیپلم و داوطلبان نظام قدیم صرفا با داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی می توانند در ثبت نام تکمیل ظرفیت شرکت کنند.
  • هر داوطلب می تواند حداکثر 100 کد رشته محل را انتخاب نماید.
  • همه رشته های دانشگاه پیام نور به صورت کارشناسی پیوسته ارائه می شوند.
  • کلیه داوطلبان آقا برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور نباید از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل داشته باشند.
  • آن دسته از داوطلبانی که جزو پذیرفته شدگان نهایی کنکور سراسری هستند، در صورت ثبت نام و قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور، قبولی قبلی آن ها لغو خواهد شد. بنابراین لازم است تا داوطلبان توجه لازم را در این مورد داشته باشند.
  • فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش، جهت ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور، باید دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی تایید شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.
  • داوطلبان با معدل بالاتر، شانس بیشتری برای پذیرش در رشته های بدون کنکور و پرمتقاضی خواهند داشت.
  • متقاضیانی که فارغ التحصیل از رشته های علوم پزشکی مقطع کاردانی می باشند و قصد ثبت نام بدون آزمون، در این دانشگاه ها را دارند، باید دوره تعهد خدمتشان به پایان رسیده باشد.
  • دانشجویان دوره های غیر روزانه که از معافیت تحصیلی نیز بهره نمی برند، می توانند بدون انصراف از دانشگاه، به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های پیام نور بپردازند و در صورت قبولی، انصراف خود را قطعی نمایند.

شما داوطلبان عزیز در صورتی که هنوز برای دریافت اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور اقدام نکرده اید، می توانید با کلیک بر روی لینک زمان اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور از زمان و نحوه اعلام نتایج مطلع شوید.

 

سوالات متداول

1- زمان تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 به چه صورت است؟

بازه زمانی مربوط به این فرآیند هنوز به طور دقیق اعلام نشده است اما پیش بینی می شود، در آذر ماه سال جاری باشد.

2- از چه طریقی می توان در تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 ثبت نام نمود؟

این فرآیند به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد.

3- داوطلبان در تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 مجاز به انتخاب چند کد رشته محل هستند؟

هر داوطلب می تواند حداکثر در 100 کد رشته ثبت نام نماید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع