تیم کوک تأیید کرد: اپل روی هوش مصنوعی مولد کار می‌کند

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 545020 7 ماه قبل 538

هوش مصنوعی یکی از داغ‌ترین موضوعات دنیای فناوری است و شرکت‌های مختلفی روی آن کار می‌کنند. حالا مدیرعامل اپل، تیم کوک، در صحبت با یک رسانه بریتانیایی اعلام کرده که این شرکت برای کار روی هوش مصنوعی درحال استخدام نیرو است و درباره هوش مصنوعی مولد تحقیق می‌کند.

هوش مصنوعی مولد در بسیاری از ابزارهای محبوب ازجمله ChatGPT مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین شاید اپل هم مشغول کار روی یک چت‌بات جدید باشد یا اینکه بخواهد با هوش مصنوعی، عملکرد دستیار هوشمند سیری را به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

اپل در زمینه هوش مصنوعی نیرو استخدام می‌کند

به گزارش London's Evening Standard، رسانه PA درباره هوش مصنوعی و استخدام نیرو در بریتانیا از تیم کوک سؤال می‌پرسد که وی استخدام نیرو در چنین بخشی را تأیید می‌کند:

«ما درحال استخدام نیرو در این زمینه هستیم، بله، و انتظار دارم که جذب نیرو در این بخش افزایش یابد. امروزه در تمام محصولات ما از هوش مصنوعی استفاده می‌شود. هوش مصنوعی پشت فناوری تشخیص سقوط اپل واچ، تشخیص تصادف، ECG و پشت پیش‌بینی تایپ در آیفون است.»

اپل هوش مصنوعیتیم کوک، مدیرعامل اپل

در ادامه تیم کوک شایعات درباره تحقیق‌کردن روی سرویسی مشابه ChatGPT را تأیید می‌کند:

«هوش مصنوعی به‌معنای واقعی کلمه در همه محصولات ما وجود دارد. و البته ما درحال تحقیق درباره هوش مصنوعی مولد هستیم، بنابراین کارهای زیادی برای انجام‌دادن داریم.»

تیم کوک در زمان بازدید از مقر جدید اپل در بریتانیا علاوه بر اعلام خبر استخدام نیرو در زمینه هوش مصنوعی، از اهمیت این کشور برای اپل گفت:

«بریتانیا از نظر کشوری سومین جمعیت بزرگ کارمندان ما را در سراسر جهان دارد. این کشور همچنین دارای جامعه توسعه‌دهندگان پیشرو در اروپا و مانند همیشه پویا و پرجنب‌وجوش است. ما عاشق سرویس‌دهی در بازار بریتانیا هستیم. ما 40 سال است که اینجا هستیم، بنابراین حضور در بازار بریتانیا با ما عجین شده است.»

با توجه به گفته‌های تیم کوک، این احتمال وجود دارد که اپل در آینده از یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی مشابه ChatGPT یا بارد رونمایی کند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع