ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 269907 1 سال قبل 280
نحوه نام نویسی آزمون عملی هنر 1401ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1401

برخلاف تصور بسیاری از داوطلبان، قبولی در رشته های کنکور هنر کار چندان آسانی نیست، چرا که برخی از رشته های پرطرفدار این گروه آزمایشی از جمله عکاسی، طراحی لباس، سینما، کارگردانی و… دارای آزمون عملی می باشند. در واقع برای پذیرفته شدن باید علاوه بر کسب نمره حدنصاب لازم در کنکور سراسری هنر، در مرحله مصاحبه یا آزمون عملی نیز نمره قابل قبول را کسب کرد.

نام نویسی در آزمون عملی کنکور هنر در بازه زمانی مشخصی به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود که فرآیند آن ملزم به پرداخت هزینه می باشد. همچنین داوطلبان برای ثبت نام خود در این آزمون نیازمند شماره پرونده هستند که در ادامه مراحل مربوطه برای شما ذکر شده است.

پذیرش تنها در برخی از رشته های کنکور سراسری هنر نیازمند شرکت در آزمون عملی می باشد.

زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1401

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری در رشته های دارای آزمون عملی گروه آزمایشی هنر پذیرفته شده اند، بایستی در آزمون مذکور شرکت کرده و نمره قابل قبول آن را کسب کنند تا بتوانند در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش شوند. همچنین شرکت در آزمون عملی زیرگروه های کنکور هنر نیازمند خرید کارت اعتباری ثبت نام و اعلام علاقه مندی نسبت به رشته مورد نظر می باشد. بنابراین داوطلبان می بایست در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و اقدامات لازم در این راستا را به انجام برسانند. متقاضیان علاقه مند به شرکت در آزمون عملی رشته هنر می توانند در بازه زمانی 5 تا 11 تیر ماه جهت انجام فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1401

در صورتی که واجد شرایط ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر می باشید، بایستی سریال نام نویسی آن را خریداری کنید. از آن جایی که خرید کارت اعتباری این آزمون به صورت اینترنتی می باشد، داوطلبان باید با مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری هزینه تعیین شده را با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب خود پرداخت نمایند. بدیهی است که عدم اعلام علاقه مندی نسبت به شرکت در آزمون عملی در مهلت مقرر، به منزله انصراف از پذیرش در رشته مورد نظر تلقی می شود. در ادامه متن مقاله نیز مراحل ثبت نام این آزمون به صورت تصویری ذکر شده است.

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org وارد شده و در منوی سمت راست گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

مرحله یک ثبت نام آزمون عملی هنر

 

  •  بر روی عبارت “اعلام علاقه مندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر و علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی (آزمون سراسری 1401)” کلیک نمایید.

مرحله شش ثبت نام آزمون عملی هنر

  • به 3 روش می توانید به صفحه مورد نظر هدایت شوید و ثبت نام خود را تکمیل کنید.

روش اول: وارد کردن شماره پرونده، شماره داوطلبی و شماره شناسنامه

روش دوم: درج شماره پرونده و رسید ثبت نام

روش سوم: تکمیل کادرهای مشخص شده با شماره پرونده و رسید علاقه مندی رشته های خاص

مرحله هفت ثبت نام آزمون عملی هنربعد از وارد شدن به این صفحه، اطلاعات ثبت نامی شما قابل رویت است که در قسمت پایین آن می توانید علاقه مندی خود را نسبت به آزمون عملی رشته های هنر اعلام کنید.

چه رشته هایی از گروه آزمایشی هنر آزمون عملی دارند؟

در کنکور گروه هنر 15 رشته دارای آزمون عملی می باشند که شرط پذیرش در آن ها پس از قبولی در آزمون کتبی، کسب نمره حدنصاب در این مرحله است. مجموعه رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص گروه آزمایشی هنر در جدول زیر معرفی شده اند. همچنین شما می توانید جهت اطلاع از ضریب محاسبه نمره هر کدام از این رشته ها به دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر مراجعه کنید.

لیست رشته های دارای آزمون عملی کنکور سراسری هنر 1401
عنوان رشته عنوان رشته
عکاسی طراحی صنعتی
آهنگسازی مجسمه سازی
نوازندگی موسیقی ایرانی نقاشی
نوازندگی موسیقی جهانی کتابت و نگارگری
ادبیات نمایشی طراحی پارچه
بازیگری ارتباط تصویری و آموزش ارتباط تصویری
نمایش عروسکی طراحی لباس
طراحی صحنه

داوطلبان می توانند حداکثر دو مجموعه از رشته های تعریف شده در آژمون عملی را پرداخت نمایند. بد نیست بدانید، در صورت ثبت نام در دو رشته که دارای آزمون عملی هستند، تنها یک کارت ورود به جلسه آزمون برای شما صادر خواهد شد. لازم به ذکر است که بر روی این کارت مشخصات هویتی داوطلب و همچنین محل و زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر درج می گردد.

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1401 چه زمانی انجام می گیرد؟

تا به حال هیچ تاریخی برای انجام این فرآیند اعلام نشده است ولی بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور 1401 مشخص می شود.

2- از چه طریقی می توان نسبت به ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1401 اقدام کرد؟

نام نویسی در آزمون این مرحله از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد.

3- آیا آزمون عملی کنکور هنر دارای هزینه می باشد؟

بله، جهت ثبت نام در این آزمون می بایست کارت اعتباری مربوطه را خریداری کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع