ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان سیستان و بلوچستان 1402 – 1403

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 447461 1 سال قبل 241
زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان استان سیستان و بلوچستان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان سیستان و بلوچستان 1402 – 1403

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که وظیفه نظارت بر فعالیت مدارس تیزهوشان را بر عهده دارد، هر ساله جهت کشف استعدادهای برتر از میان دانش آموزان اقدام به برگزاری آزمون می نماید. چنانچه قصد ادامه تحصیل در مدارس سمپاد را دارید، می بایست در زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان که به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان به اطلاع داوطلبان می رسد، اقدامات لازم جهت تکمیل فرآیند نام نویسی خود را به انجام برسانید. در ادامه مقاله قصد داریم به شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان و سایر جزئیات مربوط به آن، بپردازیم.

دانش آموزان جهت ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان می توانند حداکثر 3 مدرسه بر اساس اولویت بندی خود انتخاب نمایند.

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان سیستان و بلوچستان 1402 – 1403

بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، زمان در نظر گرفته جهت نام نویسی، از تاریخ از روز سه شنبه مورخ 15 لغایت جمعه 25 فروردین ماه ۱۴۰۲ می باشد. به این ترتیب داوطلبان باید حتما در بازه مذکور، به سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان مراجعه نموده و نام نویسی خود را به صورت اینترنتی تکمیل نمایند.

معمولا در سال های گذشته، علاوه بر زمان ثبت نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان، بازه زمانی کوتاه تری نیز برای ثبت نام افراد بازمانده از نام نویسی در نظر گرفته می شد. البته در حال حاضر مهلت مجددی برای سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تعیین نشده است و چنانچه اخباری در این زمینه منتشر گردد، می توانید اطلاعیه مربوطه را در کانال تلگرام تیزهوشان ایران مشاوره ملاحظه نمایید.

نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان سیستان و بلوچستان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

امسال نیز مانند سنوات گذشته، نام نویسی مدارس تیزهوشان به شیوه اینترنتی صورت می گیرد؛ اما تفاوت مهم نحوه نام نویسی سال 1402، در تغییر سامانه ثبت نامی می باشد. به این ترتیب تمامی داوطلبان جهت انجام فرآیند ثبت نام خود، باید به آدرس اینترنتی my.medu.ir مراجعه نموده و با توجه به مراحل زیر، نام نویسی را انجام دهند:

  • در مرحله اول وارد سایت مدارس تیزهوشان به نشانی my.medu.ir شده و اطلاعات مورد نیاز را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.
  • در گام بعدی با انتخاب نوع آزمون و پایه تحصیلی، هزینه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان را پرداخت نمایید.
  • فرم اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی و اطلاعات هویتی را تکمیل نموده و عکس خود را بارگذاری نمایید.
  • سپس با دقت کامل اقدام به اولویت بندی نمایید؛ زیرا امکان تغییر و یا جا به جایی وجود نخواهد داشت.
  • در نهایت کد پیگیری صادر شده را ذخیره و یا یادداشت نمایید.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان سیستان و بلوچستان 1402 – 1403

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان را دارند، می بایست قبل از اقدام به نام نویسی در سایت مربوطه به مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام تیزهوشان ششم و نهم بپردازند تا از تمامی جزئیات مربوط به شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1401 – 1402 مطلع شوند. مطابق با دفترچه مذکور، شرایط لازم جهت شرکت در این آزمون به شرح زیر است.

شرایط ثبت نام ششم به هفتم

  • داوطلب دارای تابعیت ایرانی باشد.
  • دانش آموز در تمامی دروس در نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیـلی 1400 – 1401 موفق به کسب مقیاس خیلی خوب شده باشد.
  • شرکت کننده در تمامی دروس در نوبت دوم پایه ششم در سال تحصیلی 1401 – 1402 مقیاس خیلی خوب گرفته باشد.
  • توجه: درصورتیکه دانش آموز در مجموع دو سال تحصیلی پایه پنجم و ششم، حداقل در یک عنوان درسی مقیاس “خوب” کسب کرده باشد، ثبت نام وی بدون مانع خواهد بود.

    شرایط ثبت نام نهم به دهم

  • داوطلب دارای تابعیت ایرانی باشد.
  • معدل کل سالانه پایه هشتم دانش آموز در خرداد ماه سال تحصیلی 1400 – 1401، 19 به بالا باشد.
  • نکته: دانش آموزان دوره اول متوسطه که هم اکنون در حال تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان می باشند، در صورتی که شرایط لازم برای تحصیل در دوره دوم متوسطه این مدارس را داشته باشند، نیازی به شرکت در آزمون ورودی مدارس یاد شده ندارند و انتخاب مدارس این دسته از دانش آموزان نیز بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

    دانلود دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان سیستان و بلوچستان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

    دانش آمورانی که قصد نام نویسی در آزمون مدارس سمپاد را دارند، پیش از هر اقدامی لازم است که به مطالعه دفترچه ثبت نام این آزمون بپردازند تا اطلاعات لازم را در خصوص ضوابط و شرایط شرکت در آزمون ورودی مدارس مذکور را کسب نمایند. توجه داشته باشید که این دفترچه در قالب فایل pdf از طریق سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان منتشر می گردد. همچنین برای دسترسی آسان تر فایل مذکور در لینک فعال موجود در جدول زیر قرار داده شده است.

    دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

    تاریخ انتشار :

    22 اسفند ماه 1401

    از آن جایی که تمام مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود، مسئولیت اطلاعات وارد شده در تقاضانامه نام نویسی بر عهده دانش آموز است و چنانچه هر گونه تناقضی در اطلاعات وارد شده وجود داشته باشد، قبولی داوطلب لغو خواهد شد. همچنین در صورتی که دانش آموزی شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در رشته تحصیلی مورد تقاضا را نداشته باشد، طبق ضوابط هدایت تحصیلی، قبولی وی باطل خواهد شد.

    توجه داشته باشید که معمولا لینک پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان 15 روز قبل برگزاری آزمون فعال می شود. کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان معمولا 3 الی 4 روز قبل از برگزاری آزمون قابل دریافت می باشد. اگر قصد شرکت در آزمون تیزهوشان دارید باید بدانید که سوالات آزمون ششم به هفتم بر پایهاستعداد تحلیلی و سوالات هوش بوده و این در حالی است که سوالات آزمون نهم به دهم به دو بخش استعداد تحصیلی و تحصیلی تقسیم می شوند.

     

    سوالات متداول

    1- ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان استان سیستان و بلوچستان 1402 - 1403 از چه زمانی آغاز می شود؟

    این فرآیند از روز سه شنبه مورخ 15 لغایت جمعه 25 فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

    2- از چه طریقی می توان در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان 1402 - 1403 استان سیستان و بلوچستان ثبت نام کرد؟

    این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سایت my.medu.ir انجام می پذیرد.

    3- برای ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان 1402 - 1403 چه اطلاعاتی لازم می باشد؟

    برای نام نویسی در آزمون ورودی این مدارس به کد ملی و رمز ورود همگام نیاز خواهید داشت.

    سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

    مشاهده این خبر در سایت مرجع