ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان بوشهر 1402 – 1403

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 447381 1 سال قبل 226
سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1401 – 1402

 دانش آموزانی که تمایل دارند در مدارس نمونه دولتی به تحصیل بپردازند می بایست حتما دارای شرایط ثبت نام نمونه دولتی، باشند تا بتوانند در زمان مقرر نسبت به ثبت نام خود در سایت مربوطه اقدام نمایند.

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی در پایه نهم به دهم به صورت استانی انجام می گیرد و دانش آموزان متقاضی ثبت نام در مدارس نمونه دولتی پایه هفتم می بایست ثبت نام خود را به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه مورد نظر خود در زمان ثبت نام، به انجام برسانند.

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم استان بوشهر به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.buedu.ir انجام می شود.

زمان ثبت نام در آزمون نمونه دولتی استان بوشهر 1402 – 1403

در سنوات گذشته، تمامی دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس نمونه دولتی، می بایست با شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی، شایستگی علمی خود را جهت ورود به مدرسه مورد نظر، اثبات می کرده اند. اما در سال های اخیر، پذیرش دانش آموزان پایه ششم به هفتم، صرفا از طریق سوابق تحصیلی صورت گرفته است. البته لازم به ذکر است که آزمون ورودی نمونه دولتی مقطع نهم به دهم،  همچنان پابرجاست.

دانش آموزان واجد شرایط پذیرش در این نوع مدارس، باید در بازه زمانی در نظر گرفته شده و از طریق سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، اقدام به نام نویسی در آزمون نمایند. توجه داشته باشید که زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی تمامی استان ها،  از روز سه شنبه مورخ 15 فروردین الی جمعه 25 فروردین 1402 تعیین شده است. البته ممکن است تاریخ یاد شده تمدید شود که در صورت انتشار اخباری در این زمینه، مقاله به روز خواهد شد.

راهنمای ثبت نام در آزمون نمونه دولتی استان بوشهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی دانش آموزان پایه های هفتم و دهم در مدارس نمونه دولتی، با یکدیگر تفاوت هایی دارد. به این ترتیب ممکن با توجه به حذف آزمون ورودی برای دانش آموزان پایه هفتم، برای بسیاری از افراد درباره چگونگی پذیرش در مدارس نمونه دولتی سوالاتی پیش بیاید که در ادامه، روند نام نویسی هر دو مقطع هفتم و دهم را شرح خواهیم داد.

ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم  1402 – 1403

داوطلبان پایه هفتم، می توانند از طریق سوابق تحصیلی و بدون شرکت در آزمون، به مدارس نمونه دولتی راه یابند. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط آموزش و پرورش، علاقه مندان واجد شرایط نام نویسی، می توانند به نزدیک ترین مدرسه نمونه دولتی محل زندگی خود مراجعه نمایند و با ارائه مدارک تحصیلی دانش آموز، اقدام به ثبت نام وی نمایند.

طبیعتا با این شیوه نام نویسی، دانش آموزانی که دارای معدل و سوابق بهتر و رتبه علمی فرهنگی ویژه ای باشند، شانس بالاتری در بین رقبای خود خواهند داشت.

ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام نمونه دولتی مقطع نهم به دهم سال 1402 نیز به صورت استانی انجام می پذیرد. بنابراین لازم است متقاضیان برای انجام فرآیند ثبت نام، به سامانه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان بوشهر به نشانی sanjesh.buedu.ir مراجعه نمایند.

مراحل ثبت نام آزمون ورودی این مدارس، پس از ورود به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، به شرح زیر می باشد.

  • وارد کردن کد ملی و رمز ورود همگام در قسمت های مربوطه (رمز ورود همگام باید از مدرسه دریافت شود.)
  • واریز هزینه ثبت نام
  • بارگذاری عکس دانش آموز (عکس داوطلبان باید یک سری ویژگی ها را داشته باشد که در دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی شرح داده شده است.)
  • تکمیل فرم ثبت نام با اطلاعات و مدارک خواسته شده
  • کلیک بر روی گزینه تایید نهایی پس از تکمیل فرم نام نویسی و دریافت شماره پیگیری ثبت نام
  • شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی استان بوشهر 1402 – 1403

    شرکت در آزمون ورودی و همچنین پذیرش در مدارس نمونه دولتی مشروط به داشتن شرایط مختص خود می باشد. بنابراین تنها دانش آموزانی که از شرایط تعیین شده برخوردار هستند می توانند شانس خود را برای تحصیل در این مدارس امتحان کنند.

    نکته مهم: به دلیل مشخص نبودن زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی و همچنین عدم انتشار دفترچه مربوطه، نکات مندرج در ادامه مقاله با توجه به شرایط پذیرش دوره های گذشته ارائه شده اند و در صورت اعمال هر گونه تغییرات، این مقاله نیز به روزرسانی خواهد شد.

    شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه ششم 

    • دارا بودن تابعیت ایرانی
    • کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال اول پایه ششم ابتدایی
    • کسب مقیاس خیلی خوب در یکی از دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال دوم پایه ششم ابتدایی

    شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم

    • داشتن تابعیت ایرانی (البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند تحت شرایط خاص در آزمون ثبت نام کنند.)
    • دارا بودن حداقل معدل 17 در پایه نهم سال تحصیلی 1401 – 1402
    • اشتغال به تحصیل در پایه نهم
    • دانش آموزان عشایری به دلیل کوچ رو بودن می توانند در هر منطقه ای از استان محل سکونت خود نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند.
    • رقابت علمی در آزمون مدارس نمونه دولتی، در بین دانش آموزان همان منطقه خواهد بود.
    • هر داوطلب می تواند در هنگام ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم فقط یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند.
    • هر دانش آموز صرفا می تواند در هنگام ثبت نام، یک هنرستان از شاخه فنی و حرفه ای را انتخاب کند.
    • به دلیل عدم برگزاری آزمون مجزا برای دانش آموزانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، لذا برای شرکت در این آزمون می بایست در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود در استان مورد نظر اقدام نمایند.

    دفترچه ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان بوشهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

    جهت اطلاع از جزئیات آزمون نمونه دولتی، به تمامی داوطلبان توصیه می شود تا با مطالعه دفترچه ثبت نامی، با شرایط و مدارک مورد نیاز، زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی و همچنین تاثیر سهمیه شاهد، جانبازی، شهری و روستایی در آزمون مدارس نمونه دولتی، آگاهی لازم را کسب نمایند.

    البته دفترچه آزمون سال 1402 – 1403، در حال حاضر توسط سایت اداره آموزش و پرورش استان بوشهر منتشر نشده است. در حال حاضر می توانید با مطالعه دفترچه دستور العمل سال 1401 – 1402، از شرایط و نکات احتمالی ثبت نام، باخبر شوید. جهت دسترسی آسان خوانندگان مقاله، لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم به محض انتشار فعال خواهد شد.

    دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم
    دانلود دستور العمل ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402

    (برای دریافت آن، بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

    دانلود دفترچه ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1402 – 1403

    (به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

    به این ترتیب پس از مراجعه به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی مخصوص به استان محل زندگی خود، می بایست با تکمیل فرم ثبت نامی و بارگذاری مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی و عکس پرسنلی و سپس پرداخت هزینه ثبت نام نمونه دولتی، نام نویسی را تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که عکس پرسنلی بارگذاری شده، حتما دارای شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام باشد. همچنین توصیه می شود تا جهت اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، بر روی لینک درج شده کلیک فرمایید.

    سوالات متداول 

    1- ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان بوشهر 1402 - 1403 چه زمانی شروع می شود؟

    زمان ثبت نام این مدارس برای دانش آموزان پایه نهم از روز سه شنبه مورخ 15 فروردین الی جمعه 25 فروردین 1402 می باشد.

    2- ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم استان بوشهر 1402 - 1403 به چه صورت انجام می شود؟

    نام نویسی متقاضیان این پایه به صورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی هر یک از استان های کشور انجام می پذیرد.

    3- دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم استان بوشهر 1402 - 1403 را چگونه می توانم دریافت کنم؟

    دفترچه راهنمای نام نویسی آزمون مدارس نمونه دولتی هر کدام از استان ها، از طریق سایت sanjesh.buedu.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

    سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

    مشاهده این خبر در سایت مرجع