ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان همدان 1401 – 1402

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 225962 2 سال قبل 612
نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان همدانثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان همدان 1401 – 1402

داوطلبانی که علاقه دارند در مدارس نمونه دولتی به تحصیل بپردازند، می توانند در دو پایه ششم و نهم نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. دانش آموزان متقاضی ثبت نام در مدارس نمونه دولتی پایه هفتم می بایست در زمان مقرر، نام نویسی خود را به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه مورد نظر، به انجام برسانند.

با توجه به دستوالعمل اخیر سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم به صورت استانی انجام می گیرد که داوطلبان واجد شرایط ثبت نام نمونه دولتی می بایست با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان خود، نسبت به انجام این امر اقدام نمایند.

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم استان همدان به صورت اینترنتی و از طریق سایت hamedan.natije.ir انجام می شود.

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان همدان 1401 – 1402

همان طور که پیش تر گفته شد، ثبت نام نمونه دولتی ششم به صورت اینترنت حذف شده است و پذیرش دانش آموزان صرفا براساس سوابق تحصیلی آن ها به صورت حضوری صورت می پذیرد. بنابراین داوطلبان می توانند در مدت زمان مقرر به مدارس مورد نظر مراجعه نموده و فرآیند نام نویسی خود را به انجام برسانند.

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی برای دانش آموزان پایه نهم از تاریخ 30 فروردین ماه الی 10 اردیبهشت ماه 1401 می باشد که طبق روال هرساله امکان تمدید مهلت ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم نیز وجود دارد که در صورت اعلام، در این مقاله و همچنین کانال تلگرام نمونه دولتی اطلاع رسانی خواهد شد.

راهنمای ثبت نام در آزمون نمونه دولتی استان همدان 1401 – 1402

طی سال های گذشته، دانش آموزان پایه ششم به هفتم همانند دانش آموزان پایه نهم به دهم بر اساس شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره حدنصاب امکان ثبت نام در مدارس مذکور را داشتند. اما بر اساس اطلاعیه صادره، نحوه ورود داوطلبان پایه ششم به این مدارس در چند سال اخیر دچار تغییراتی شده که مطابق آن، پذیرش این دسته از متقاضیان صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آن ها صورت می پذیرد.

ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم

مطابق با تغییرات اعمال شده از سوی مراجع ذی صلاح، از سال تحصیلی 97 – 98 به بعد ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی جهت ورود به این مدارس انجام نخواهد شد، بنابراین دانش آموزان متقاضی باید به صورت حضوری به مدرسه نمونه دولتی مورد نظر خود مراجعه نمایند. البته توجه داشته باشید که در این روش پذیرش، ثبت نام نهایی علاقه مندان بر اساس سوابق تحصیلی آن ها خواهد بود. از همین رو، در سال 1401 – 1402 نیز ورود دانش آموزان پایه ششم به هفتم تنها از طریق بررسی سوابق تحصیلی و بدون برگزاری آزمون انجام خواهد شد.

ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 

دانش آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم مدارس نمونه دولتی، طبق روال هر ساله باید در آزمون ورودی شرکت کنند. بنابراین لازم است داوطلبان جهت ثبت نام به صورت اینترنتی در زمان مقرر به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان خود مراجعه کرده و پس از ورود به لینک نام نویسی و سامانه مربوطه، با ثبت کد ملی و رمز عبور همگام، مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند. به طور کلی نام نویسی در آزمون مذکور به شرح زیر می باشد:

  • در گام اول به سایت ثبت آزمون مدارس نمونه دولتی استان محل سکونت خود مراجعه کرد و پس از مطالعه دفترچه راهنما اقدام به ثبت نام نمایید.
  • اکنون می بایست پس از آگاهی از قواعد و شرایط، هزینه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتت 1401 – 1402 را از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایید.
  • در این مرحله باید فرم ثبت نام خود را بر اساس اطلاعات خواسته شده تکمیل کنید.
  • پس از انجام تمامی مراحل فوق، یک کد رهگیری از سوی سامانه در اختیار دواطلب قرار خواهد گرفت که لازم است آن را تا زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی 1401 – 1402 نزد خود حفظ کند.

شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی استان همدان 1401 – 1402

شرکت در آزمون ورودی و همچنین پذیرش در مدارس نمونه دولتی مشروط به داشتن شرایط مختص خود می باشد. بنابراین تنها دانش آموزانی که از شرایط تعیین شده برخوردار هستند، می توانند شانس خود را برای تحصیل در این مدارس امتحان کنند.

شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی استان همدان 1401 – 1402

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه ششم 

دارا بودن تابعیت ایرانی
کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال اول پایه ششم ابتدایی
کسب مقیاس خیلی خوب در یکی از دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال دوم پایه ششم ابتدایی
شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه نهم
داشتن تابعیت ایرانی (البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند تحت شرایط خاص در آزمون ثبت نام کنند.)
دارا بودن حداقل معدل 17 در پایه نهم 
اشتغال به تحصیل در پایه نهم
دانش آموزان عشایری به دلیل کوچ رو بودن می توانند در هر منطقه ای از استان محل سکونت خود نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند.
رقابت علمی در آزمون مدارس نمونه دولتی، در بین دانش آموزان همان منطقه خواهد بود.
هر داوطلب می تواند در هنگام ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402، فقط یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند.
هر دانش آموز صرفا می تواند در هنگام ثبت نام، یک هنرستان از شاخه فنی و حرفه ای را انتخاب کند.
به دلیل عدم برگزاری آزمون مجزا برای دانش آموزانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، لذا برای شرکت در این آزمون می بایست در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود در استان مورد نظر اقدام نمایند.

دفترچه ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان همدان 1401 – 1402

یکی از اصلی ترین قدم ها جهت ثبت نام در مدارس نمونه دولتی، مطالعه دفترچه ثبت نام نمونه دولتی نهم 1401 – 1402 می باشد. لینک این دفترچه جهت دانلود در جدول زیر قرار داده شده است، همچنین برای اطلاع از زمان نام نویسی و همچنین آشنایی با شرایط و مقررات کلی برگزاری آزمون، یک دستورالعمل نیز، از سوی سازمان سنجش منتشر شده است که لینک آن در جدول ذیل قرار گرفته است.

دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402
دانلود دستورالعمل ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1401 – 1402

(برای دریافت آن، بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم استان همدان 1401 – 1402
(برای دریافت آن، بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم استان همدان 1401 – 1402

با توجه به این که ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم به صورت غیر حضوری انجام می شود، بنابراین مدارک خاصی برای ارائه نیاز نیست اما داوطلبان باید برخی از اطلاعات را از مدارک شناسایی و تحصیلی خود استخراج نمایند و در فرم ثبت نام اینترنتی این آزمون درج کنند. این اطلاعات عبارتند از:

  • کد ملی
  • تاریخ تولد
  • نام پدر
  • نشانی محل سکونت
  • معدل
  • و …

علاوه بر مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی فوق، دانش آموزان باید عکس پرسنلی خود را هنگام تکمیل فرم نام نویسی این آزمون بارگذاری نمایند. عکسی که دانش آموز آن را برای بارگذاری در مرحله ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی انتخاب می کند، باید دارای ویژگی های زیر باشد.

  • ابعاد 3*4
  • دارای پس زمینه سفید
  • مربوط به سال جاری دانش آموز
  • حداقل اندازه 200×300 و حداکثر 300×400 پیکسل
  • حجمی کمتر از 70 کیلوبایت
  • فاقد حاشیه زائد و هرگونه اثر مهر، منگنه و …

با توجه به این که ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم به صورت غیر حضوری انجام می شود، بنابراین مدارک خاصی برای ارائه نیاز نیست، اما داوطلبان باید برخی از اطلاعات را از مدارک شناسایی و تحصیلی خود استخراج نمایند و در فرم ثبت نام اینترنتی آزمون درج کنند. این اطلاعات شامل کد ملی، تاریخ تولد، نام پدر، نشانی محل سکونت، معدل و… می باشند. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات در خصوص آمادگی در آزمون روی لینک برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم استان همدان 1401 - 1402 ثبت نام کرد؟

ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام وزارت آموزش و پرورش استان همدان انجام می گیرد.

2- فرآیند ثبت نام در آزمون نمونه دولتی استان همدان 1401 - 1402 در چه بازه زمانی انجام می شود؟

فرآیند ثبت نام در این آزمون از تاریخ 30 فروردین ماه الی 10 اردیبهشت ماه 1401 انجام می شود.

3- شرط معدل جهت ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم استان همدان 1401 - 1402 به چه صورت می باشد؟

دانش آموزان جهت ثبت نام در این آزمون می بایست دارای حداقل معدل 17 باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع