ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 132493 2 سال قبل 213
زمان فرآیند نام نویسی بدون آزمون پیام نور 1400ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

همان طور که می دانید در این چند سال اخیر، پذیرش رشته های بدون کنکور در دانشگاه های سراسری و آزاد افزایش یافته است. دانشگاه پیام نور یکی از مراکز آموزشی می باشد که از طریق نام نویسی رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشجو می پذیرد. در واقع داوطلبان می توانند با نام نویسی در کنکور سراسری و شرکت در آن و حتی بدون طی کردن این مراحل، نسبت به ثبت نام پیام نور اقدام نمایند.

لازم است بدانید، برای علاقه مندان به تحصیل در رشته های بدون آزمون، محدودیتی مبنی بر تطابق رشته انتخابی با مدرک دیپلم آن ها مطرح نیست. به عنوان مثال، داوطلبی که در رشته ریاضی فیزیک تحصیل نموده است، می تواند در پذیرش رشته حقوق بدون آزمون دانشگاه پیام نور، شرکت نماید. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور معمولا در دو نوبت نیمسال اول یعنی مهر ماه و نیمسال دوم بهمن ماه انجام می شود که در ادامه متن این مقاله، به جزییات آن پرداخته شده است.

با توجه به مصوبات جدید سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش 85 درصد از رشته های دانشگاه ها به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی انجام می شود.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

همان طور که اشاره شد، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور معمولا دو بار در سال، برای ورود به ترم های مهر و بهمن ماه صورت می گیرد. بنابراین با توجه به این امر، زمان نام نویسی آن ها با هم متفاوت می باشد. طبق اطلاعیه ای که سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر ثبت نام بدون کنکور منتشر کرده، داوطلبان رشته های بدون آزمون را به دو دسته تقسیم نموده است. دسته اول افرادی هستند که در کنکور سراسری نام نویسی کرده اند و دسته دوم متقاضیانی می باشند که در آزمون مذکور ثبت نام نکرده اند. در ادامه متن، زمان ثبت کد رشته محل های مربوط به هر کدام را شرح داده ایم.

زمان ثبت نام نیمسال اول تحصیلی (مهر ماه)

به طور معمول، لیست رشته های بدون کنکور پیام نور برای نیمسال اول تحصیلی، از اواسط مرداد ماه ارائه می گردد. متقاضیان می توانند با در نظر داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام خود در زمان مقرر اقدام نمایند. مطابق با مندرجات دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1400 مشخص می شود که متقاضیان در چه تاریخی به نام نویسی و انتخاب رشته خود به صورت اینترنتی بپردازند.

داوطلبانی که در کنکور سراسری 1400 ثبت نام کرده اند، از تاریخ 14 الی 18 مرداد ماه می توانستند بدون پرداخت هزینه نسبت به ثبت کد رشته محل های بدون آزمون دانشگاه های سراسری از جمله پیام نور اقدام نمایند که این زمان تا تاریخ 21 مرداد ماه تمدید شد.

اما مهلت نام نویسی افراد واجد شرایطی که در آزمون مذکور نام نویسی نکرده و خواستار تحصیل در رشته هایی که پذیرش آن ها بر اساس سوابق تحصیلی است می باشند،در روز 20 مرداد ماه سال جاری به اتمام رسید که البته زمان مجددی تحت عنوان تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور یک بار تا روز جمعه 5 شهریور ماه و بار دیگر تا تاریخ 15 شهریور ماه برای بازماندگان از این فرآیند و همچنین ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبان در نظر گرفته شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه)

دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور بهمن 1400 در روز 14 آذر ماه منتشر خواهد شد و داوطلبان از همین تاریخ لغایت 20 آذر ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام خود در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال دوم دانشگاه های سراسری اقدام نمایند. اخبار مربوط به تمدید زمان نام نویسی، از طریق این مقاله و کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره اطلاع رسانی می شود.

چگونه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400 را انجام دهیم؟

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور در مهر و بهمن ماه به صورت الکترونیکی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. بر همین اساس متقاضیان می بایست در زمان شروع فرآیند نام نویسی، به سایت مذکور مراجعه کرده و ضمن پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400 اطلاعات خود را در سامانه درج کنند. در این بخش راهنمای تصویری ثبت نام اینترنتی پذیرش بدون آزمون را به طور کامل ارائه کرده ایم.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 

  • به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و به بخش “سراسری” از طریق انتخاب آیکون مربوطه در سمت راست صفحه وارد شوید.

مرحله اول ثبت نام رشته های بدون کنکور مهر ماه

 

  • بر روی لینک فعال مربوط به “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه 1400” کلیک کنید.داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام نموده اند، بایستی در سامانه انتخاب رشته با آزمون، فرآیند ثبت کد رشته محل های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خود را به انجام برسانند.

مرحله دوم ثبت نام رشته های بدون کنکور مهر ماه

 

  • در این بخش از قسمت راست صفحه گزینه “خرید کارت اعتباری” را انتخاب نمایید. خرید کارت برای افرادی است که در آزمون سراسری ثبت نام نکرده و همچنین متقاضیانی که در هنگام نام نویسی کنکور، برای انتخاب کد رشته محل های پیام نور اعلام علاقه مندی ننموده اند.

مرحله سوم ثبت نام رشته های بدون کنکور مهر ماه

 

  • دکمه “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1400 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1400 ثبت نام نکرده اند.)” را بفشارید. سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

مرحله چهارم ثبت نام رشته های بدون کنکور مهر ماه

 

  • اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوطه وارد نموده و کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام رشته های بدون کنکور مهر ماه

 

  • تیک عبارت “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام.” را فعال نموده سپس گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب کنید.

مرحله پنجم ثبت نام رشته های بدون کنکور مهر ماه

 

  • مشخصات مربوط به کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را در قسمت های مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه “پرداخت” کلیک نمایید.

مرحله ششم ثبت نام رشته های بدون کنکور مهر ماه

 

  • به صفحه اول سامانه برگشته و دکمه “ثبت نام جدید” را بفشارید.

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • در این بخش به ثبت شماره سریال خریداری شده بپردازید و بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید.

مرحله نهم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

وقتی به سایت واد شدید، فایل عکس داوطلبی خود را با مشخصات ذکر شده بارگذاری نمایید. پس از طی مراحل فوق به صفحه کاربری منتقل شده و یک فرم را مشاهده خواهید کرد. در این فرم باید اطلاعات و کد رشته محل های انتخابی خود را درج کنید. نهایتا یک پرینت از کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی خود تهیه کرده و آن را تا پایان مراحل پذیرش نگه دارید.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور  (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)

  • پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org، بر روی گزینه “سراسری” مطابق تصویر ذیل کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام بدون کنکور (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)

  • حال لینک فعال “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1400” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)

  • بعد از مطالعه مندرجات این صفحه، دکمه “تایید و ادامه – گام بعدی” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)

  • در نهایت پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده از طریق یکی از روش های زیر و فشردن گزینه “ورود به سیستم” می توانید کد رشته های بدون کنکور را در فرم اینترنتی مربوطه درج کنید.
  • سریال ثبت نام + شماره شناسنامه + عبارت امنیتی
  • شماره پرونده + کد ملی + سریال شناسنامه + عبارت امنیتی
  • شماره رهگیری ثبت نام + کد ملی + عبارت امنیتی
  • مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)

    نکته: داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور سراسری، نسبت به انتخاب رشته های دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی اعلام علاقه مندی نکرده اند، در زمان انتخاب رشته جهت گزینش کد های مربوط به این دانشگاه ها می بایست ابتدا با انتخاب عبارت “سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور و غیر انتفاعی آزمون سراسری 1400” در قسمت خرید کارت، به پرداخت هزینه مربوطه بپردازند.

    شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

    چنانچه قصد ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور را دارید، لازم است از شرایط ثبت نام براساس سوابق تحصیلی این دانشگاه، آگاهی کامل داشته باشید. شرایط ثبت نام پیام نور در رشته های بدون آزمون، در ادامه ذکر شده است.

    شرایط عمومی

    • اعتقاد به دین اسلام یا ادیان مطرح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
    • نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
    • عدم اعتیاد به مواد مخدر
    • نداشتن فساد اخلاقی
    • عدم سابقه عضویت در سازمان ها و گروه های غیر قانونی

    شرایط اختصاصی

    • داشتن مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا 3 ساله نظام جدید برای داوطلبان علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه، الزامی می باشد.
    • داوطلبان جهت شرکت در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور، باید مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی (در صورت تحصیل در نظام قدیم آموزشی) خود را برای ارائه به دانشگاه، داشته باشند.
    • فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش، جهت ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور، باید دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی تایید شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.
    • داوطلبان با معدل بالاتر، شانس بیشتری برای پذیرش در رشته های بدون کنکور و پرمتقاضی خواهند داشت.
    • داشتن گواهی پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت از آن (معافیت دائم و یا موقت) برای آقایان الزامی است.
    • متقاضیانی که فارغ التحصیل از رشته های علوم پزشکی مقطع کاردانی می باشند و قصد ثبت نام بدون آزمون، در این دانشگاه ها را دارند، باید دوره تعهد خدمتشان به پایان رسیده باشد.
    • دانشجویان دوره روزانه که به هر دلیلی قصد تحصیل بدون کنکور در دانشگاه پیام نور را دارند، ابتدا باید به طور کامل از دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند.
    • دانشجویان دوره های غیر روزانه که از معافیت تحصیلی نیز بهره نمی برند، می توانند بدون انصراف از دانشگاه، به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های پیام نور بپردازند و در صورت قبولی نیز نیازی به انصراف ندارند. اما ارائه مدارک لازم به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی جدید الزامی می باشد.

    دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1400

    در این دفترچه اطلاعاتی در خصوص جدول زمان بندی پذیرش، شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان، سهمیه ها و تسهیلات، مراحل ثبت نام و انتخاب رشته، جداول رشته های ارائه شده و… در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. شما می توانید فایل مذکور را با کلیک بر روی لینک موجود در جدول زیر دریافت کنید.

    کسب آگاهی از تمامی عناوین ذکر شده در بخش های قبلی با بررسی دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ممکن می باشد. در این دفترچه اطلاعاتی در خصوص جدول زمان بندی پذیرش، شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان، سهمیه ها و تسهیلات، مراحل ثبت نام و انتخاب رشته، جداول رشته های ارائه شده و… در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. شما می توانید فایل مذکور را با کلیک بر روی لینک موجود در جدول زیر دریافت کنید.

    دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400
    دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر ماه 1400

    (جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

    دانلود اصلاحات دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر ماه 1400

    (جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

    دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه 1400
    (به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)
    دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
    دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی 1400

    دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی 1400

    دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور انسانی 1400

    دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر و زبان های خارجی 1400

    دانلود اصلاحیه سری اول دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

    دانلود اصلاحیه سری دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

    دانلود اصلاحیه سری سوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

    (جهت دریافت فایل، روی لینک کلیک کنید.)

    مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیز، نیاز به ارائه برخی مدارک دارد که ناقص بودن این مدارک، منجر به لغو ثبت نام فرد متقاضی می شود. در صورتی که ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های پیام نور به صورت اینترنتی باشد، تنها مدرک مورد نیاز به جهت نام نویسی این دوره، بارگذاری عکس داوطلب مطابق با ویژگی های زیر می باشد. در صورت حضوری بودن ثبت نام نیز ارائه مدارک به صورت حضوری انجام می شود اما پیشنهاد می کنیم این قسمت را با دقت مطالعه کرده و پیش از شروع ثبت نام، تمام اطلاعات لازم (هویتی و تحصیلی) را در دسترس خود قرار دهید.

    • یک قطعه عکس 4*3 تهیه شده در سال جاری، با فرمت jpg، اندازه حداکثر 400×300 پیکسل و حداقل 300×200 پیکسل و حجم کمتر از 70 کیلوبایت
    • معدل کل آخرین مدرک فارغ التحصیلی
    • میانگین نمرات کتبی آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم، پیش دانشگاهی و یا کاردانی)
    • کد پیگیری 12 رقمی مخصوص متقاضیان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگری
    • کد رهگیری 13 رقمی برای داوطلبان تبعه غیرایرانی

    یکی از مسائل حائز اهمیت برای داوطلبانی که قصد ثبت نام پیام نور را دارند، اطلاع از میزان شهریه پیام نور می باشد. از آن جایی که میزان شهریه، با توجه به رشته تحصیلی، تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم و نوع آن ها تعیین می شود، شهریه مقاطع و رشته های مختلف نیز یکسان نخواهد بود. همچنین شهریه یک دانشجو در طی دوره تحصیل نیز ثابت نمی ماند، زیرا تعداد واحدهای اخذ شده او در هر ترم و نوع آن ها با ترم قبل، متفاوت می باشد.

     

    سوالات متداول

    1- ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور مهر ماه 1400 برای آن دسته از افرادی که در کنکور نام نویسی نکرده اند، چه زمانی انجام می شود؟

    نام نویسی از 14 مرداد ماه لغایت 20 مرداد ماه 1400 بوده که تا 15 شهریور ماه سال جاری تمدید شده است.

    2- برای ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1400 در دو نیمسال مهر ماه و بهمن ماه از چه طریقی باید اقدام کرد؟

    نام نویسی بدون آزمون پیام نور در نیمسال مهر ماه به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org بوده و برای بهمن ماه ممکن است همانند سال گذشته اینترنتی انجام شود.

    3- ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه 1400 چه زمانی انجام می شود؟

    نام نویسی بر اساس معدل کتبی دیپلم نیمسال دوم این دانشگاه در بازه زمانی بین 14 الی 20 آذر ماه صورت می پذیرد.

    سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

    مشاهده این خبر در سایت مرجع