ثبت نام رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 394943 1 سال قبل 316
زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1401ثبت نام رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1401

در سال های گذشته تمامی داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را داشتند، می بایست در کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گشت، شرکت می کردند.

در حالی که در چند سال اخیر به دلیل وجود ظرفیت حداقل 85 درصدی برای پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور در سراسر کشور و کلیه زیر نظام های آموزشی، افراد می توانند با توجه به سوابق تحصیلی خود و بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری، در دانشگاه موردنظر مشغول به تحصیل شوند.

البته پذیرش متقاضیان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و یا سایر دانشگاه ها، در زمان بندی مشخص و تنها در برخی از رشته هایی که واحد دانشگاهی به صورت بدون آزمون ارائه می دهد، صورت می گیرد.

 

✅ لینک مستقیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 1401

لینک مستقیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 1401

 

ثبت نام رشته های بدون آزمون بهمن ماه 1401 از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد.

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1401

علاقه مندان به تحصیل در رشته های بدون کنکور می توانند در دو نوبت مهر و بهمن و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) خود وارد دانشگاه های پذیرنده شوند که معمولا دوره پذیرش بهمن ماه تحت عنوان “تکمیل ظرفیت” در میان داوطلبان شناخته می شود. بر اساس اخبار صادره از سوی سازمان سنجش، زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری برای ورودی بهمن ماه سال 1401 از روز چهارشنبه مورخ 30 آذر تا روز شنبه 10 دی ماه تعیین شده است.

لازم به ذکر است، سازمان سنجش آموزش کشور فرصت ثبت نام را برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به انجام نام نویسی نشده بودند، تمدید خواهد نمود. در خصوص تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 می توان گفت که از 10 دی ماه تا 12 دی ماه 1401 می باشد.

نحوه ثبت نام در رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1401

اولین نکته ای که داوطلبان رشته های بدون کنکور 1401 باید بدانند، این است که فرآیند نام نویسی و پذیرش در این رشته ها می تواند به صورت کاملا مستقل از ثبت نام در کنکور سراسری صورت پذیرد. در واقع تمامی متقاضیان واجد شرایط پس از آماده سازی مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری می توانند به صورت اینترنتی و مطابق با مراحل زیر اقدامات لازم جهت ورود با سوابق تحصیلی به دانشگاه های سراسری را انجام دهند.

  • ابتدا وارد سایت ثبت نام بدون کنکور سراسری به نشانی sanjesh.org شده و عبارت “سراسری” را از منوی سمت راست سایت برگزینید.

مرحله اول ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • لینک فعال “سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفآ براساس سوابق تحصیلی سراسری – بهمن ماه سال 1401″ را انتخاب نمایید.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • جهت پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری می بایست قبل از شروع ثبت نام، بر روی عبارت “خرید کارت” در سمت راست سایت کلیک کنید.

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • حال پس از فعال کردن عبارت “سریال ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری – بهمن 1401 – هزینه پیامک اطلاع رسانی”، گزینه “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و همچنین در صورت تمایل پست الکترونیک را در کادر های مربوطه درج کرده و بعد از انتخاب درگاه پرداخت بر روی عبارت “تایید و ادامه” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • کد پیگیری پرداخت صادر شده را یادداشت کرده و بعد فعال کردن تیک مربوط به مطالعه قوانین، گزینه “ادامه روند پرداخت” را بفشارید.

مرحله ششم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • بعد از درج اطلاعات کارت بانکی در بخش های مشخص شده، کلمه“پرداخت”را تایید کنید.

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • در صورت موفق بودن پرداخت، سریال ثبت نام برای شما نمایش داده خواهد شد. حال به صفحه نخست نام نویسی بازگردید و این بار گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

مرحله نهم ثبت نام بدون کنکور سراسری 1401

  • برای شروع فرآیند نام نویسی، سریال ثبت نام و عبارت امنیتی را در کادرهای موجود در صفحه ثبت کنید و در آخر کلید “تایید” را بفشارید. 

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

پس از تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و انتخاب رشته، یک کد 16 رقمی به نشانه قطعی شدن نام نویسی اولیه برای شما از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور صادر می شود که نگهداری از آن تا زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ضروری است. در صورت قبولی نیز، متقاضی باید به صورت اینترنتی و یا حضوری (مطابق با اطلاعیه صادر شده از سوی دانشگاه محل پذیرش) جهت ثبت نام نهایی در واحد دانشگاهی موردنظر، اقدامات لازم را به انجام برساند.

اگر شما بخواهیدشانس خود را برای تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه نیز امتحان کنید، کافیست در بازه تعیین شده وارد سامانه دانشگاه آزاد شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد فرآیند نام نویسی خود را آغاز کنید.

شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1401

تمامی داوطلبانی که قصد تبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و یا زبان را دارند، قبل از هر چیز باید دارای شرایط و ضوابط تعیین شده توسط سازمان سنجش باشند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی

  • دشمن نبودن با نظام جمهوری اسلامی
  • اعتقاد داشتن به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی کشور
  • عدم عضویت در سازمان های غیرقانونی، فراماسونری و وابستگان آن ها
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم برخورداری از فساد اخلاقی
  • نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن یکی از مدارک دیپلم نظام آموزشی جدید (نظری، فنی و حرفه ای، کار و دانش)، گواهینامه دوره پیش دانشگاهی، دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم، کاردانی و یا مدرک سطح یک حوزوی برای ثبت نام الزامی می باشد. (داوطلبان فرصت دارند حداکثر تا 31 شهریور 1401 یکی از مدارک نام برده را دریافت کنند.)
  • فارغ التحصیلان رشته های کاردانی مورد نیاز وزارت بهداشت موظفند تا تاریخ 30 بهمن 1401 تعهدات خدمت خود را به پایان رسانده باشند.
  • فارغ التحصیلان دوره کاردانی غیر پزشکی در صورتی که تعهدات قانونی خود را تا تاریخ 31 شهریور 1401 به انجام رستانده باشند، اجازه نام نویسی در این فرآیند را دارند.
  • دانشجویان محروم از تحصیل و یا دانشجویان کارشناسی که مدرک معادل کاردانی خود را دریافت کرده اند، در صورت تسویه حساب کامل اجازه انتخاب رشته در این مرحله را خواهند داشت.
  • ثبت نام بدون کنکور اتباع خارجی نیز دارای شرایط خاصی می باشد که از مهمترین آن ها می توان داشتن اقامت قانونی و انتخاب دانشگاه در محل های مجاز تردد را نام برد.

مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام در رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1401

برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور لازم است تا مدارک و اطلاعاتی را در سیستم بارگزاری و درج نمایید تا فرآیند مربوطه ادامه پیدا کند. توصیه می گردد، قبل از شروع مراحل نام نویسی موارد یاد شده را آماده کرده و سپس در مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری اقدامات بعدی را انجام دهید.

  • عکس اسکن شده دارای شرایط زیر:
  • عکس  تمام رخ جدید گرفته شده در سال 1401 به صورت 4*3 و یا 4*6
  • دارای فرمت jpg
  • اندازه عکس بین حداقل 300*200 و حداکثر 300*400 
  • تصویری مشخص و واضح بدون جای منگنه و هیچگونه مهر، نوشته و یا لکه
  • حجم فایل کمتر از 70 کیلوبایت
  • نبود حاشیه های اضافه در عکس
  • حدالامکان رنگی و با زمینه سفید
  • عکس خواهران دارای حجاب کامل
  • برای فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی، دیپلمه ها و یا دانش آموزان سال آخر متوسطه تکمیل فرم شماره 1 و تایید آن توسط دبیرستان، هنرستان، مرکز پیش دانشگاهی و یا نواحی و مناطق وزارت آموزش و پرورش (به غیر از افرادی که دو سال آخر متوسطه را در شهر های تهران، اصفهان، تبریز، شمیرانات، شیراز و مشهد بوده اند.)
  • کد رشته تحصیلی و کد بخش قابل استخراج از دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 
  • مشخصات شناسنامه ای
  • کد پیگیری برای داوطلبان دارای سهمیه در پذیرش بدون کنکور سراسری
  • اطلاعات مدارک تحصیلی
  • موارد مربوط به شماره تماس و آدرس

دفترچه ثبت نام در رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1401

داوطلبی که قصد تحصیل در رشته های بدون کنکور را دارد، در وهله اول باید بداند که کدام دانشگاه ها به صورت بدون کنکور، دانشجو می پذیرند؟ از جمله دانشگاه هایی که به پذیرش بدون آزمون در نیمسال دوم می پردازند، می توان دانشگاه های سراسری، آزاد و علمی کاربردی را نام برد که هر کدام در مقاطع مختلف، هر ساله رشته هایی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهند. البته باید بدانید که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی تنها در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته امکان پذیر است و به همین دلیل در این مقاله به آن نپرداخته ایم.

متقاضیان نیز برای اطلاع دقیق از رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده می باییست دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مربوط به هر یک را به دقت مورد مطالعه قرار دهند. لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در جدول ذیل موجود می باشد که شما می توانید با کلیک بر روی آن، نسخه پی دی اف دفترچه مربوطه را دریافت نمایید.

دقت نمایید که در این دفترچه رشته های مربوط به دانشگاه های آزاد درج نشده است و متقاضیان ثبت نام در این رشته ها باید دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را مطالعه کنند.

دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن ماه 1401

رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1401

همانطور که مشخص است، مرحله انتخاب رشته و ثبت نام برای شرکت در رشته های بدون آزمون به صورت هم زمان صورت می پذیرد و متقاضیان باید با انتخاب حداکثر 100 کد رشته از میان رشته محل های موجود در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری نام نویسی خود را تکمیل کنند. در ادامه لیست کاملی از رشته های بدون کنکور که به صورت روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس و مجازی و در بهمن ماه در دفترچه مربوطه ارائه شده اند را مشاهده خواهید کرد.

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 1401
آمار آمار و سنجش آموزشی آموزش زبان انگلیسی
ادبیات نمایشی ادیان و عرفان اقتصاد
اقیانوس شناسی ایران شناسی باستان شناسی
تاریخ تاریخ اسلام تاریخ تمدن ملل اسلامی
جغرافیا ریاضیات و کاربردها زبان روسی
زبان و ادبیات انگلیسی زبان و ادبیات عربی زبان و ادبیات کردی
زبان و زبان شناسی زمین شناسی زیست شناسی جانوری
زیست شناسی دریا زیست شناسی سلولی و مولکولی زیست شناسی گیاهی
شیمی کاربردی شیمی محض طراحی لباس
علم اطلاعات و دانش شناسی علوم  قرآن و حدیث علوم کامپیوتر
علوم مهندسی علوم و مهندسی آب علوم و مهندسی باغبانی
علوم و مهندسی جنگل علوم و مهندسی خاک علوم و مهندسی شیلات
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی) علوم و مهندسی محیط زیست علوم ورزشی
فرش فلسفه و کلام اسامی فیزیک
فیزیک مهندسی کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات کاردانی امور زراعی و باغی تکنولوژی تولیدات زراعی
کاردانی بهداشت عمومی کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری
کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر کاردانی تولید و فرآوری خرما کاردانی حرفه ای گردشگری
کاردانی مامایی کاردانی معماری کاردانی هتلداری
مترجمی زبان انگلیسی مترجمی زبان عربی مدیریت صنعتی
مدیریت کسب و کار مرمت آثار تاریخی مهندسی اقتصاد کشاورزی
مهندسی انرژی مهندسی ایمنی و بازرسی فنی مهندسی برق
مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی پایدار مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی مهندسی حرفه ای کامپیوتر
مهندسی حرفه ای معماری مهندسی شیمی مهندسی صنایع
مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولوزی مهندسی صنایع مبلمان مهندسی طبیعت
مهندسی عمران مهندسی علوم دامی مهندسی فضای سبز
مهندسی کامپیوتر مهندسی گیاه پزشکی مهندسی ماشین های صنایع غذایی
مهندسی معدن مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی مهندسی مکانیک
مهندسی مکانیک بایوسیستم (کشاورزی) مهندسی مواد و متالوژی مهندسی نساجی
نوازندگی موسیقی ایرانی هتلداری هنر اسلامی

داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که پذیرش در 15 درصد رشته محل ها با ملاک کنکور سراسری انجام خواهد گرفت لذا افراد می توانند علاوه بر نام نویسی در رشته های بدون آزمون، با ثبت نام در کنکور سراسری 1401 شانس خود را جهت تحصیل در رشته های با آزمون نیز مورد سنجش قرار دهند.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی برای بهمن ماه 1401 در چه بازه زمانی انجام می شود؟

داوطلبان می توانند در بازه زمانی 30 آذر تا 10 دی ماه نام نویسی خود را انجام دهند که تا 12 دی ماه تمدید شد.

2- نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی برای بهمن ماه به چه شکل می باشد؟

برای نام نویسی لازم است به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

3- شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی برای بهمن ماه 1401 چیست؟

ضوابط نام نویسی در این فرآیند به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که به طور کامل در مقاله ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع