جاهای دیدنی آلاشت و هر آنچه که درباره آن باید بدانید

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 40886 2 سال قبل 773

کشور ایران آنقدر جای دیدنی و منطقه بکر و زیبا دارد که برای دیدن همه آن‌ها، زمان کم می‌آید. از شمال گرفته تا جنوب و شرق و غرب این سرزمین، جلوه زیبایی از خود را به رخ می‌‌کشد و می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره کند. اما در میان زیباترین مناطق دیدنی ایران، خطه سرسبز شمال و استان مازندران جایگاه ویژه‌ای دارد. این‌بار می‌خواهیم درباره جاهای دیدنی آلاشت صحبت کنیم.

زیبایی‌های مازندران تمامی ندارند و آلاشت از جمله مناطقی است که می‌توان آن را عروس زیبا و سرسبز مازندران نامید.  اگر دوست دارید آلاشت و جاهای دیدنی آن را بیشتر بشناسید، در ادامه با ما همراه باشید:

 

آلاشت کجاست؟

آلاشت مازندران یکی از بهترین و زیباترین مکان‌هایی است که می‌توانید برای سفر و دور شدن از هیاهوی شهر انتخاب کنید. روستای زیبای آلاشت فقط چهار ساعت از تهران فاصله دارد و در بهترین منطقه استان مازندران قرار گرفته است.

جایی که روزهای گرم تابستانی را به بهاری خنک تبدیل می‌کند و حال خوبی را به شما هدیه می‌دهد. در آلاشت همه چیز بکر، سرسبز و تماشایی است و مناظر طبیعت شبیه به رویایی باورنکردنی هستند.

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی مازندران ؛ بهشت ایران

جاهای دیدنی آلاشت را بشناسیم

منطقه توریستی آلاشت، جاهای دیدنی منحصربه‌فرد و زیبایی دارد که مانند آن را در هیچ جای دیگر پیدا نمی‌کنید. اگر به دنبال یک منطقه جذاب و متفاوت برای گذراندن تعطیلات و تجدید قوا می‌گردید، آلاشت بهترین انتخاب برای شماست.

 

آبشار گزو

جاهای دیدنی آلاشتآبشار گزو در استان مازندران یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی آلاشت است که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. این آبشار بی‌نظیر در دل جنگل‌های هیرکانی چند هزار ساله قرار گرفته و از دو آبشار تشکیل شده است. ارتفاع اولین آبشار ۵ متر و ارتفاع آبشار دیگر در حدود ۴۳ متر است.

تماشای شکوه آبشار و خنکای آب آن و صدای پرندگان خوش صدایی که در منطقه می‌پیچد، آبشار گزو را بسیار محبوب کرده است‌. دور تا دور آبشار با جنگل احاطه شده و هوای این منطقه آنقدر دلچسب است که شما را ساعت‌ها به خودش جذب می‌کند. تابستان‌ها در کنار آبشار گزو حال و هوای دیگری دارد و هوا آنچنان مطبوع می‌شود که دلتان نمی‌خواهد آنجا را ترک کنید.

اگر دوست دارید به یک مکان جدید، خوش آب‌وهوا و بکر سفر کنید، آبشار گزو آلاشت را از یاد نبرید.

 

اطلاعات بازدید از آبشار گزو

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس آبشار گزو: استان مازندران، سه راهی آلاشت، روستای شش رودبار، آبشار گزو.

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی کلاردشت ، جواهر شمال ایران

 

رصدخانه آلاشت

جاهای دیدنی آلاشتآسمان و ستاره‌های نقره‌ای آن همراه با ماهی که به زیبایی می‌درخشد، آنقدر زیبا هستند که می‌توان ساعت‌ها به آن‌ها خیره شد. رصدخانه آلاشت یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آلاشت است که تجربه بی‌نظیری را از تماشای آسمان و زیبایی‌هایش به شما هدیه می‌کند.

این رصدخانه که با نام رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی هم شناخته می‌شود، در سال ۱۳۸۶ ساخته شد و امروزه به عنوان اولین رصدخانه آماتوری مازندران شناخته می‌شود.

این مکان امکاناتی مانند ترازوی نجومی، آسمان نما، مجموعه عکس‌ها و پوسترهای نجومی، سالن همایش و … را دارد. تجربه رفتن به یک رصدخانه واقعی و تماشای زیبایی‌های آسمان از نزدیک، می‌تواند برای هر کسی جذاب و ماندگار باشد.

 

اطلاعات بازدید از رصدخانه آلاشت

آدرس رصدخانه آلاشت: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، شهر آلاشت.

 

 

زادگاه رضا پهلوی

جاهای دیدنی آلاشتزادگاه رضا خان که به موزه مردم‌شناسی آلاشت نیز معروف است، از جمله جاهای دیدنی آلاشت به شمار می‌رود که ریشه در تاریخ ایران دارد. این موزه جذاب و دیدنی خانه پدربزرگ رضا شاه، معروف به مرادعلی‌خان است که امروزه توجه عده زیادی از گردشگران را به خودش جذب کرده است.

قدمت بنا و زیبایی هنر و معماری آن، همچنین ابزار و وسایلی که در موزه نگهداری می‌شود، از جذابیت‌های خاص زادگاه رضا پهلوی است. اگر از تماشای مکان‌های تاریخی و موزه‌ها لذت می‌برید، زادگاه رضا پهلوی را به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آلاشت به خاطر بسپارید.

 

اطلاعات بازدید از زادگاه رضا پهلوی

ساعات بازدید: همه روزه (به جز روزهای تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۶ عصر.

هزینه ورودی: ۵ هزار تومان

آدرس زادگاه رضا پهلوی: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، شهر آلاشت، محله پاهلونی خیل، زادگاه رضا پهلوی.

 

معبد دختر پاک

جاهای دیدنی آلاشتیکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی آلاشت معبد دختر پاک است که فقط خانم‌ها اجازه ورود به آن را دارند. مردم بومی آلاشت معتقدند که در زمان ساسانیان دو خواهر زندگی می‌کردند که مقام دینی بسیاری بالایی داشته‌اند.

پس از مرگ، یکی از آن‌ها در این مکان دفن می‌شود و به همین دلیل آن را به نام معبد دختر پاک نامکذاری کرده‌اند. برخی هم بر این باورند که این مکان معبد آناهیتا و مقدس است. اهالی این منطقه اجازه ورود مردان را به این مکان نمی‌دهند زیرا اعتقاد دارند اگر مردی به آنجا وارد شود، مار او را نیش می‌زند.

 

اطلاعات بازدید از معبد دختر پاک

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس معبد دختر پاک: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، روستای آلاشت، بخش جنوبی روستا، معبد دختر پاک.

 

روستای لیند

جاهای دیدنی آلاشتروستای لیند از دیگر جاهای دیدنی آلاشت است که به خاطر مناظر زیبا و هوای بی‌نظیرش مشهور است. این روستای تماشایی درفاصله ۵ کیلومتری آلاشت قرار دارد و هوای آن در تابستان آنقدر خنک و دلچسب است که جان می‌دهد برای سفر!

روستای لیند دارای جنگل ۴۰ میلیون ساله‌ای است که رفتن به آنجا حس عجیب و ماجراجویانه‌ای را به شما می‌دهد. روستای لیند پر از زیباییست و قدم زدن در آن می‌تواند برای هر کسی لذتبخش باشد.

 

اطلاعات بازدید از روستای لیند

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعتا

هزینه ورودی: رایگان

آدرس روستای لیند: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، ۵ کیلومتری شهر آلاشت، روستای لیند.

 

بهترین زمان سفر به آلاشت

منطقه توریستی و گردشگری آلاشت جزو مناطق ییلاقی و خوش آب‌وهوای مازندران به شمار می‌رود که برای گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت بهترین مکان است.

این منطقه در هر فصل از سال زیبایی منحصربه‌فرد و خیره‌کننده‌ای دارد. اما باید بدانید که بهترین فصل سفر به آلاشت، فصل تابستان است. در این فصل از سال هوای این منطقه بسیار خنک و جذاب است و می‌توانید خنکای هوا را روی پوستتان احساس کنید. خوابیدن در پشه‌بند و زیر نور مهتابی ماه در شب‌های تابستانی آلاشت، همان چیزی است که حالتان را سر جایش می‌آورد.

 

سخن آخر

شما چقدر اهل سفر و کشف مکان‌های جدید هستید؟ آیا تا به حال به منطقه ییلاقی آلاشت سفر کرده‌اید؟ در این مطلب سعی کردیم جاهای دیدنی آلاشت و زیبایی‌های طبیعی آن را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال یک مکان بکر برای گذراندن اوقات فراغت خود هستید، آلاشت را از دست ندهید.

 

 

 

تعداد کلمات: ۱۱۰۵

نوشته جاهای دیدنی آلاشت و هر آنچه که درباره آن باید بدانید اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع