جاهای دیدنی سیاه بیشه ؛ سفری در دل نگین مازندران

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 40883 2 سال قبل 146

ایران با جاذبه‌های دیدنی بی‌نظیر و زیبایی‌هایی که هر کدام در گوشه‌ای از کشور جا خوش کرده‌اند شناخته می‌شود. در هر منطقه‌ای که چشم بگردانید نقش و رنگ و طبیعت و زیبایی را می‌بینید که تنها جلوه‌ کوچکی از جذابیت‌های ایران است. روستای سیاه بیشه یکی از این مناطق دیدنی و بکر به شمار می‌رود که شبیه به یک نقاشی هنرمندانه با آسمان آبی رنگ شفاف و جنگل‌های سرسبز شگفت‌آور است. جایی که می‌توانید صبح را با هوای تازه آغاز و ریه‌هایتان را از عطر سبزه پر کنید. اگر دوست دارید جاهای دیدنی سیاه بیشه را بشناسید و با زیبایی‌های طبیعی این منطقه تماشایی آشنا شوید، ما را در سفرزون همراهی کنید.

 

سیاه بیشه کجاست؟

سیاه بیشه روستایی زیبا در دل منطقه کلاردشت و در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب چالوس است. روستایی که بر فراز کوهستان قرار گرفته و هوای بی‌نظیر و خنک آن، لطافت هوا را به پوستتان هدیه می‌کند.

این روستا را ابرهای غلیظ و سیاه رنگ و یک مه جذاب همیشگی احاطه کرده است که احتمالا دلیل نامگذاری این منطقه هم همین است. این روستا سال‌هاست که به عنوان یکی از محبوب‌ترین مناطق توریستی ایران شناخته می‌شود و هر ساله گردشگران زیادی را به خودش جذب می‌کند.

 

جاهای دیدنی سیاه بیشه که حتما باید ببینید

سیاه بیشه آنقدر جای دیدنی جذاب و تماشایی دارد که می‌توانید بهترین تعطیلات عمر خود را در آنجا بگذرانید. این روستا جان می‌دهد برای استراحت و دور شدن از هیاهوی شهر. جایی که می‌توانید حال و هوایتان را در آنجا تازه کنید و با انرژی به سمت کارهای روزانه‌تان برگردید.

 

جنگل‌های هیرکانی

سیاه بیشه جنگل‌های هیرکانی یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی سیاه بیشه هستند که سرسبزی بی‌نظیر آن چشمتان را پر از زیبایی می‌کند. این جنگل‌های چند میلیون ساله که به فسیل طبیعی یا موزه زنده هم معروف‌اند از جمهوری آذربایجان تا ایران ادامه دارند و بخش زیادی از آن‌ها در ایران قرار گرفته‌اند.

این منطقه حفاظت شده در سیاه بیشه، در میان گردشگران طرفداران زیادی دارد و برای جنگل‌نوردی، برپایی کمپ و گشت‌وگذار در میان قدیمی‌ترین جنگل دنیا بسیار مناسب است.

 

اطلاعات بازدید از جنگل‌های هیرکانی

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس: استان مازندران، شهرستان کلاردشت، روستای سیاه بیشه، جنگل‌های هیرکانی.

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی کلاردشت ، جواهر شمال ایران

چهار باغ

جاهای دیدنی سیاه بیشه چهار باغ از دیگر جاهای دیدنی سیاه بیشه است که در مسیر ارتباطی جاده کندوان و در کیلومتر ۹۰ جاده چالوس قرار گرفته است. این منطقه حفاظت شده مجموعه‌ای از زیبایی‌های مثال‌زدنی با هوای کوهستانی و مرطوب است. در چهارباغ می‌توانید سرسبزترین مراتع، گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری، رودخانه چالوس، مکارود و … را ببینید و از بودن در آنجا لذت ببرید.

جذابیت‌های این منطقه آنقدر زیاد است که هر گردشگری را به سمت خودش جذب می‌کند و می‌تواند بهترین مکان برای گردش و تفریح باشد. اگر به سیاه بیشه سفر می‌کنید، چهار باغ را فراموش نکنید.

 

اطلاعات بازدید از چهار باغ

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس چهار باغ: استان مازندران، شهرستان کلاردشت، روستای سیاه بیشه، مسیر ارتباطی کندوان، کیلومتر ۹۰ جاده چالوس، چهار باغ.

 

دره کمجل

جاهای دیدنی سیاه بیشه یکی دیگر از جاهای دیدنی سیاه بیشه دره کمجل است که در جاده چالوس و پس از تونل کندوان و سیاه بیشه قرار دارد. این دره زیبا در حدود ۲۵ تا ۳۰ آبشار را در برمی‌گیرد که برخی از آن‌ها فصلی هستند. دره کمجل در ماه‌های تیر و مرداد زیبایی و آب‌وهوای جذابی دارد و برای افرادی که از پیاده‌روی و گشت‌وگذار در طبیعت لذت می‌برند، بهترین انتخاب است.

 

اطلاعات بازدید از دره کمجل

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس دره کمجل: استان مازندران، جاده چالوس، پس از تونل کندوان و سیاه بیشه، دره کمجل.

 

ارتفاعات نقره سر

ارتفاعات رشته کوه البرز، میزبان قله نقره سر منطقه سیاه بیشه است. این منطقه زیبا با آب‌وهوای بی‌نظیر و جذاب هر گردشگری را به سمت خودش جذب می‌کند و زیبایی خیره‌کننده آن می‌تواند ساعت‌ها شما را به حیرت بیندازد. در ارتفاعات نقره سر زیباترین خانه‌های کوهستانی، روستاهای سرسبز و قدیمی و امامزاده قاسم را می‌بینید.

فصل بهار بهترین زمان سفر به این ارتفاعات جذاب است و می‌توانید از فضای زیبا و هوای جذاب آن لذت ببرید. اگر از کوهنوردی و پیاده‌روی و یا گشت‌وگذار در طبیعت بکر این منطقه لذت می‌برید، حتما ارتفاعات نقره سر را در لیست جاهای دیدنی سیاه بیشه جای دهید.

 

اطلاعات بازدید از ارتفاعات نقره سر

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس: استان مازندران، شهرستان چالوس، جاده کندوان، ارتفاعات نقره سر.

 

آبشار هریجان

آبشار زیبای هریجان یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی سیاه بیشه است که در روستایی با همین نام قرار دارد. اگر در حدود ۸ کیلومتر از سیاه بیشه گذر کنید به این آبشار بلند و باشکوه می‌رسید که در اطراف آن طبیعتی سرسبز و تماشایی با کلبه‌های روستای زیبا وجود دارد.

آبشار هریجان ۹ متر ارتفاع دارد و پس از سرازیر شدن به سمت پایین، به چند آبشارها تبدیل می‌شود‌. از روستای هریجان تا آبشار این منطقه، پیاده یک ربع راه است. بنابراین می‌توانید در این روستای دوست‌داشتنی اقامت کنید و در طول سفرتان در اطراف آبشار و طبیعت این منطقه زیبا بگردید.

روستا و آبشار هریجان بهترین مکان در میان جاهای دیدنی سیاه بیشه هستند که هر کسی را عاشق خودشان می‌کنند. اگر از طبیعت‌گردی و کشف مکان‌های جدید لذت می‌برید، به این منطقه زیبا سفر کنید.

 

اطلاعات بازدید از آبشار هریجان

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس آبشار هریجان: استان مازندران، سیاه بیشه، نزدیک به گردنه هزار چم، ۳ کیلومتری شرق جاده تهران_چالوس.

 

 

چند نکته مهم برای سفر به سیاه بیشه

جاهای دیدنی سیاه بیشه مجموعه‌ای از زیباترین هنرنمایی‌های طبیعت هستند که هر کدام به نوعی جذاب و شگفت‌انگیزند.

هنگام سفر به این منطقه و بازدید از طبیعت زیبای آن، مانند یک گردشگر حرفه‌ای عمل کنید و حتما کیسه زباله برای جمع‌آوری زباله‌های تولیدی خود به همراه داشته باشید.

اگر قصد برپایی کمپ یا شب ماندن در طبیعت را دارید، حتما وسایل ضروری مانند چادر مسافرتی، زیرانداز، چراغ قوه، کوله مناسب جنگل‌نوردی یا کوهنوردی، لباس گرم، داروهای ضروری، خوراکی‌های سبک، آب و … را به همراه داشته باشید.

اگر به منطقه آشنا نیستید و یا برای اولین بار قصد رفتن به جاهای دیدنی سیاه بیشه را دارید، بهتر است با یک راهنمای آشنا به منطقه و یا افراد بومی آنجا همراه شوید.

برای جنگل‌نوردی، کوهنوردی و پیاده‌روی در منطقه کفش راحت و مناسب را فراموش نکنید.

 

بهترین زمان سفر به سیاه بیشه

سیاه بیشه مازندران در هر فصلی زیبایی و جلوه بی‌نظیر خودش را دارد و سفر به آنجا لذت‌بخش و جذاب است. رطوبت هوای این منطقه کمی بالاست و به همین دلیل بهترین فصول برای سفر به آنجا، بهار، پاییز و زمستان است. در این فصل‌های سال می‌توانید خنکای هوا را روی پوستتان احساس کنید و از هوای تازه و خنک این منطقه لذت ببرید.

 

سخن آخر

جاهای دیدنی سیاه بیشه در میان دیدنی‌های مازندران بی‌مثال‌اند. آیا تا به حال به این منطقه تماشایی سفر کرده‌اید؟ کدامیک از مکان‌های دیدنی این منطقه را بیشتر دوست دارید؟ ما در سفرزون منتظر شنیدن نظرات شما درباره جاهای دیدنی سیاه بیشه هستیم.

نوشته جاهای دیدنی سیاه بیشه ؛ سفری در دل نگین مازندران اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع