جایگزینی ربات های آرایشگر در آینده نزدیک

منبع :  دسته بندی : سلامت و تغذیه کد خبر : 441061 1 سال قبل 308
شاید شما هم مطالبی در این خصوص خوانده باشید که در آینده، ربات ها می توانند در بسیاری از کسب و کارها جایگزین انسان ها شوند. هر چند که این موضوع نشان دهنده پیشرفت انسان ها در زمینه فناوری و تکنولوژی است. اما با این حال، می تواند نگرانی بسیاری از افراد را برانگیزد. چرا که حضور ربات ها در واقع یک نوع تهدید برای نیروی کار انسانی محسوب می شود. از جمله مشاغلی که انتظار می رود در آینده از ربات ها به جای انسان برای فعالیت های خود استفاده کند، شغل آرایشگری است. ما قصد داریم در این مطلب در رابطه با جایگزینی ربات های آرایشگر صحبت کنیم و بررسی کنیم که آیا این ربات ها می توانند گزینه مناسبی به جای انسان ها باشند و تبدیل به معروف ترین ارایشگر شوند یا خیر؟
هوش مصنوعی این روزها آنچنان پیشرفت و توسعه پیدا کرده که تقریبا تمامی جنبه های زندگی ما را فرا گرفته است. ساخت ربات های جایگزین انسان یکی از مهم ترین و بزرگ ترین اقداماتی است که توسط هوش مصنوعی انجام شده است. اما ربات های جایگزین چه می کنند؟ تا پیش از این، مهم ترین هدف از ساخت ربات ها برای تسریع در کارها و همچنین جلوگیری از خسارات مالی و جانی به انسان ها بود. در واقع از ربات ها بیشتر برای مکان هایی استفاده می شد که فضای کاری برای انسان ها تهدیدات جانی به همراه داشت.
اما امروزه ربات های مختلفی طراحی و تولید شده اند که کاربردهای گسترده تر و متنوع تری دارند. یکی از خبرهایی که به گوش رسیده، در خصوص جایگزینی ربات های آرایشگر در آینده نزدیک است. این موضوع بسیاری از متخصصین حوزه مد و آرایش را نگران کرده است. اما موضوع از چه قرار است؟ در برخی از کشورهای دنیا، از یک سری ربات سرشور در آرایشگاه ها استفاده می شود. البته هنوز ربات های آرایشگری که بتوانند کلیه خدمات ارائه شده از سوی انسان ها را انجام دهند، طراحی نشده اند.
اما با یک بررسی ساده می توان به این امر پی برد که با فراگیر شدن هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف، این انتظار می رود که صنعت آرایشگری نیز متحول شده و به هوش مصنوعی نیاز داشته باشد. اما نکته ای که می خواهیم در ادامه بیشتر به آن بپردازیم این است که ربات های آرایشگر قرار نیست جایگزین انسان ها شوند. در واقع این ماشین آلات هوشمند به نوعی مکمل انسان ها هستند.
ربات های آرایشگر مکمل نه جایگزین
برخی افراد سوال می کنند که آیا واقعا یک ربات می تواند به عنوان مثال، عملیات کوتاه کردن مو را با دقت و کیفیتی که انسان ها انجام می دهند، انجام دهد؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم در آینده احتمال این اتفاق وجود خواهد داشت. تا جایی که می دانیم، ربات هایی که با هوش مصنوعی و تکنولوژی روز دنیا ساخته و پرداخته می شوند کاربردهای زیادی در صنایع مهم و حساس از جمله صنعت پزشکی دارند. اگر رباتی قادر به عمل جراحی انسان ها باشد، پس حتما روزی هم قادر به انجام تکنیک های آرایشگری خواهد بود.
اما می خواهیم به آرایشگرانی که نگران از دست دادن شغل خود هستند بگوییم که در این مورد، جایی برای نگرانی نیست. هوش مصنوعی و ربات های آرایشگری یک هدف مهم را دنبال می کنند و آن هم آسان سازی فرایندهای روزمره برای انسان هاست. در واقع ربات های آرایشگر قرار است با حضور خود در آرایشگاه، یک سری فعالیت های معمول و رایج را انجام داده و به مدیریت بهتر سالن کمک کنند. به این شکل، انسان ها می توانند بیشتر روی افزایش کیفیت خدمات رسانی و ایده پردازی برای کارهای خلاقانه تمرکز کنند. پس وجود ربات های آرایشگر می تواند به بهبود فعالیت آرایشگران کمک زیادی کند و آرایشگران از این طریق کارآمدتر عمل خواهند کرد.
آرایشگران چگونه امنیت شغلی خود را حفظ کنند؟
برخی افراد ممکن است هنوز هم دچار تردید، تشویش و نگرانی در خصوص آینده شغلی خود باشند. اینکه یک سری ماشین هوشمند بتوانند بدون احساس خستگی، گرسنگی و تشنگی بی وقفه کار کنند و وظایف مربوط به آرایشگران را انجام دهند، یک تهدید برای آن ها به شمار می رود. اگر می خواهید به عنوان یک آرایشگر، امنیت و آینده شغلی خود را تضمین کنید، بهتر است به نکات زیر دقت داشته باشید:
  • پیش از هر چیزی سعی کنید در حرفه خود متخصص شوید. همیشه در حال آموختن باشید. تکنیک ها و ترفندهای جدید را فرا بگیرید. نوآوری در کار را فراموش نکنید. اهل ریسک باشید و سعی کنید همیشه حرفی تازه برای مشتریان خود داشته باشید.
  • سعی کنید از قابلیت های بالقوه خود که ربات ها از آن محروم هستند استفاده کنید. به عنوان مثال، احساس یکی از مواردی است که در هیچ رباتی مشاهده نمی شود. با بکارگیری درست احساسات خود، می توانید فرصت هایی ایجاد کنید تا مشتریان بیش از هر زمانی دیگری مشتاق حضور در سالن شما باشند.
  • روی شخصیت مشتری مداری خود بیشتر کار کنید.
  • تعامل خود را با مشتریان بیشتر کنید.