جذاب‌ترین مرد روزهای قبل از انقلاب ایران، چگونه لباس می‌پوشید؛ مردی که استایل‌هایش ماندگار شد!

منبع :  چی بپوشم دسته بندی : فرهنگ و هنر کد خبر : 519488 9 ماه قبل 183

وقتی به تصاویر گذشته نگاه می‌کنیم به راحتی می‌توان حس و حال را در دارک‍ترین عکس‌ها نیز متوجه شد. تصاویری که انگار از یک ژست‌گیری ساده بالاتر ایستاده‌اند و صرفا قاب‌بندی عکاس‌ها به تصویر اعتبار نبخشیده است.

لینک پیشنهادی
این فیلم‌های سینمای ایران خطرناک هستند، نبینید

اساسا تصاویر و به طور کلی اخبار سلبریتی‌ها در تمام دوران‌ها با استقبال ویژه‌ای مواجه شده و حالا قصد داریم درباره یکی از خا‌ص‌ترین‌ها صحبت کنیم. کسی که استانداردش فقط در زمین مسابقه تعریف نمی‌شد و میان یک ایران از «محبوبیت» برخوردار بود.

در این مطلب به سراغ ناصر حجازی خواهیم رفت. مردی که خیلی زود ما را ترک کرد اما با کیفیت ماندگاری که چه در زمین و چه بیرون زمین از خود بروز داد تا ابد جاویدان است.

استایل ناصر حجازیاستایل ناصر حجازی

ناصر خان در استایل جین

ناصر حجازی و جواد قراب، ستاره‌های جوان «تاج» احتمالا جایی در میانه زمستان‌های دهه 50 و خب دو استایل خوش‌رنگ که به حال و هوای آن روزها نیز شباهت دارد. اصولا تنوع رنگ در لباس‌های زمستانه نمود بیشتری دارد و تصاویری که در فصول سردتر ثبت می‌شوند حال و هوای متفاوت‌تری دارند. حالا حجازی را در استایلی می‌بینیم که در هر دورانی پتانسیل درخشیدن دارد. او کت جینش را با تیشرت قرمز و کمبرندی کلاسیک پوشیده که استایلش را کامل می‌کند.

استایل ناصر حجازیاستایل ناصر حجازی

حتما بخوانید...
از رونالدو تا دیوید بکهام؛ خوشپوش‌ترین ورزشکاران تاریخ را بشناسید!
پسر عابدزاده بزرگ با تصاویر مدلینگ جدیدش نشان داد به اندازه پدرش خوشتیپ است!

پیش به سوی پالت رنگی دهه پنجاه

پیش‌تر گفته بودیم که مردان جذاب دهه 50، از رنگ‌هایی که نمایانگر روحیه پر از طراوت آن روزها بود، استفاده می‌کردند. سه جوان اول موسیقی، سینما و فوتبال در این قاب حضور دارند، قابی که با استایل‌های درست و همگام با مد روز بسته شده. استفاده از شلوار پارچه‌ای (اغلب دمپا گشاد) امری رایج در دهه 70 میلادی بوده با همراهی بلوز یقه‌گرد استایلی بوده که برای ثبت این فریم هماهنگ شده. شلوار آبی حجازی به همراه بلوز تیره نه تنها انتخابی غلط نیست بلکه فاکتور اصلی درخشش استایل اوست به قدری که می‌توان با یک راک‌استار بریتانیایی او را اشتباه گرفت.

استایل ناصر حجازیاستایل ناصر حجازی

به شکل یک جنتلمن

معمولا دروازه‌بان‌ها قدبلند ترند و به قول معروف خوش قد و بالا به نظر می‌آیند. افرادی هم که قدشان بلندتر است می‌توانند به راحتی از لباس‌های بلند استفاده کنند همانطوری که ناصر حجازی هم از این فرمول پیروی می‌کرده. البته نباید از موهای بلندش گذشت کنیم چرا که حقیقتا با پالتوی مردانه، ترکیب جذابی را خلق کرده. مدیوم‌شات سنگینی که برای همیشه به تایخ فوتبال ایران الصاق شده است.

استایل ناصر حجازیاستایل ناصر حجازی

گذار از عنفوان جوانی

دهه شصت دور موها کوتاه‌تر شد و بلندی موها محدود به پشت گردن شد. مدل موهای حجازی همواره نقطه قوت استایلش بوده و باعث می‌شده وقتی  که روی موج مد و فشن روز قدم بزند، با هر تغییری جذاب به نظر برسد. اصولا در استایل او، لباس‌هایی را می‌بینیم که تاریخ انقضا ندارند. مثل همین تیشرت یقه‌دار راه راه او با خط‌های افقی که رنگ سبز زیتونی را به یدک می‌کشد.

استایل ناصر حجازیاستایل ناصر حجازی

کراوات به میان آمد

در سال‌های پایانی، کراوات به جز جدانشدنی از استایل شیک و رسمی ناصر حجازی بدل شد. او کراوات چهارخانه آبی‌اش را با کت دبل برست تیره و یک پیراهن روشن ست کرده است. جذابیت در میانسالی، اتفاقی نادر در مردم دنیاست و انصافا هم ناصر حجازی از نوادر زمان بود. کسی که لباس پوشیدن را در هر سن و سالی بلد بود و حیف که زود از میان ما رفت.

استایل ناصر حجازیاستایل ناصر حجازی

کلام آخر

حجازی به آراستگی خود در هر روز و ماه و سالی وفادار بود و این را می‌توان از چند دهه مرور بر زندگی اون به خوبی دریافت. مردی که در میان تمام اتفاقات ورزشی و اجتماعی در جایی ایستاد که عقیده‌اش بود. در درون دروازه یک قهرمان بود و در میان طرفدارانش هم همین شد. به هر حال خوشپوشی از عادات قهرمتانان است و ناصرخان هم از این قضیه مسثنی نیست. روحش شاد

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل
آموزش رایگان کسب درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

ثبت نام رایگان در وبینار آموزشی
ظرفیت محدود
مشاهده این خبر در سایت مرجع