جذب نخبگان؛ هدف اصلی هواوی از حمایت مخفیانه تحقیقات در آمریکا!

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590414 1 هفته قبل 145

هواوی علیرغم قرار گرفتن در لیست سیاه آمریکا و معرفی شدن به عنوان یک تهدید امنیت ملی توسط این کشور، به صورت مخفیانه در حال تامین مالی تحقیقات در دانشگاه‌های آمریکایی است.

به گزارش بلومبرگ، هواوی تنها تامین کننده مالی یک رقابت تحقیقاتی است که توسط بنیاد غیرانتفاعی اپتیکا در واشنگتن مدیریت می‌شود. این بنیاد منابعی را در اختیار محققان حوزه نوری و فوتونیک قرار می‌دهد. رقابت مذکور از سال 2022 آغاز شده و میلیون‌ها دلار جایزه اهدا کرده است. این رویداد پیشنهادات محققان سراسر جهان از جمله دانشگاه‌های برتر آمریکا مانند هاروارد را جذب می‌کند، حتی با وجود قطع روابط این دانشگاه‌ها با هواوی.

طبق یک سند غیرعمومی که بلومبرگ بررسی کرده، اپتیکا «ملزم نیست هواوی را به عنوان منبع تامین مالی یا حامی برنامه معرفی کند.» بسیاری از متقاضیان و مقامات دانشگاهی که با این رسانه تماس گرفتند، از حمایت مالی هواوی از این برنامه بی‌اطلاع بودند. در وب‌سایت بنیاد اپتیکا، رقابت تحت حمایت هواوی به عنوان رویدادی با بیشترین جایزه نقدی معرفی شده، اما نام این شرکت به عنوان حامی مالی ذکر نشده است. این در حالی است که نام سایر حامیان مالی 10 فرصت فعلی درج شده است.

این ترتیبات به هواوی اجازه می‌دهد تا به عنوان تامین کننده اصلی تحقیقات مهم بین‌المللی باقی بماند. سخنگوی هواوی گفت که این غول چینی و بنیاد اپتیکا این رقابت را برای حمایت از تحقیقات بین‌المللی و ارتقای ارتباطات دانشگاهی آغاز کردند. وی افزود که افشای نام هواوی به این رقابت حالت تبلیغاتی می‌داد و به همین دلیل خصوصی نگه داشته شد.

این رویکرد در تضاد با رویکرد شرکت در کشورهای اروپایی است که در آنجا از درج نام خود بر روی مراکز علمی تحت مدیریت خود ابایی ندارد. مدیرعامل اپتیکا، لیز روگان خاطرنشان می‌کند که برخی از حامیان مالی بنیاد، از جمله کسانی که از ایالات متحده هستند، ترجیح می‌دهند ناشناس بمانند و «این رویه چیز غیرمعمولی نیست.»

هواوی از جمله حامیان مالی سطح بالای این سازمان است که از زمان تأسیس آن بیش از دو دهه پیش، بیش از 1 میلیون دلار اهدا کرده‌اند. شرکت‌های آمریکایی گوگل و متا نیز در رده دوم حامیانی قرار دارند که 200 هزار دلار یا بیشتر کمک کرده‌اند.

نقش بنیاد اپتیکا در پنهان کردن نام هواوی در آمریکا

سیاست بنیاد اپتیکا در تضاد با مقررات وزارت بازرگانی ایالات متحده که هرگونه به اشتراک گذاری فناوری با هواوی را ممنوع می‌کند، تلقی نمی‌شود. با این حال، برخی از نتایج این تحقیقات ممکن است از نظر دفاعی و تجاری مرتبط باشند و می‌تواند به شرکت در جذب افراد با حمایت از افراد نخبه و خرید مالکیت معنوی از تحقیقات آنها کمک کند.

  • هواوی تلویزیون ویژن اسمارت 4 SE را با ویژگی‌های جذاب معرفی کرد
  • هواوی قصد دارد HarmonyOS را در سطح جهانی گسترش دهد
  • هوش مصنوعی جذابیت گوشی‌های سری هواوی Pura 70 را چندبرابر می‌کند
مشاهده این خبر در سایت مرجع