جنسن هوانگ راز موفقیت کمپانی انویدیا را فاش کرد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590400 1 هفته قبل 43

گاهی اوقات اینطور به نظر می‌رسد که مقدر شده بود شرکت انویدیا در موقعیت فعلی قرار بگیرد، جنسن هوانگ مدیر عامل این شرکت در مصاحبه‌ای به دلایل موفقیت این شرکت اشاره کرده است.

جنسن هوانگ، مدیر عامل کمپانی انویدیا می‌گوید: اعتقاد، پشتکار و انعطاف‌پذیری چیزی است که مدیر عامل شرکت‌ها باید برای موفقیت هدفشان قرار دهند.

روند رشد کمپانی انویدیا و اینکه چگونه توانست از پایین‌ترین سطح بازارها خود را به اوج قله برساند، یک منظره نمادین است. کلید به دست آوردن چنین موفقیت بزرگی چه بود؟ حدس‌های زیادی در این باره وجود دارد، با این حال مدیر عامل شرکت آن را ساده کرده است.

جنسن در مصاحبه‌ای با نوین چادا، سرمایه‌گذار خطرپذیر، می‌گوید که این شرکت متشکل از افراد عادی با چشم‌اندازهای بزرگ است. با این حال، این جوهر نهفته موفقیت این شرکت نیست. بعداً، مدیر عامل کمپانی انویدیا اضافه کرد که پشتکار، انعطاف پذیری و باور، بهترین بخش از روند بلوغ این شرکت است.

در واقع ما با 110 یا 120 شرکت گرافیکی در طول زمان رقابت کردیم و چیزی که ما را متمایز کرد پرسپکتیو بود، لازم به ذکر است که برخی افراد این را یک چشم‌انداز می‌نامند. ما دنیا را جور دیگری تعریف می‌کنیم پس بگذارید برای شما مثالی بزنم.

با وجود اینکه تولید کنندگان فکر می‌کردند که در حال ساخت تراشه‌های گرافیکی محاسباتی یا سیستم‌های گرافیک کامپیوتری هستند یا سعی می‌کنند بهترین گزینه‌های جهان را طراحی کنند، در بیانیه ماموریت آنها ذکر شده است که ما بهترین فناوری گرافیک سه بعدی جهان را خواهیم ساخت. ما همیشه این را به عنوان یک مسئله‌ی برنامه‌نویسی می‌دیدیم که هدف آن افزایش ثروت، لذت یا امکانات برنامه بود و این راهبرد را به عنوان محاسبات شتاب‌دهنده بیان می‌کنیم.

ما همیشه می‌دانستیم که پیشرفت فقط به تراشه گرافیکی سه بعدی محدود نمی‌شود بلکه در نرم‌افزار نهفته است. ما CUDNN را اختراع کردیم که برای هوش مصنوعی استفاده می‌شود، از سوی دیگر Rapids را ساختیم که از QDF برای پردازش داده استفاده می‌کند، و همچنین Q-Quantum را برای شبیه سازی کوانتومی طراحی کردیم. یک دسته کامل از الگوریتم‌ها و کتابخانه‌های دامنه خاص وجود دارد که ما در طول زمان آن‌ها را تولید کردیم، با این وجود آن پلتفرم‌ها، کتابخانه‌ها و تراشه‌ها همگی در خدمت اپلیکیشن است.

بنابراین، ما از ابتدا، به جای اینکه صرفاً طراحان تراشه‌های گرافیکی را در کنار خود داشته باشیم، همیشه با افرادی کار می‌کردیم که در صنعت نرم‌افزار فعالیت می‌کردند تا تجربه آن‌ها الهام بخش باشد و از فناوری‌های ما برای بهبود برنامه‌های خود استفاده کنند. علاوه بر آن قادر باشند از فناوری‌ها و الگوریتم‌هایی که ما اختراع کرده‌ایم بهره ببرند و باعث بهبود بازی‌های گرافیکی کامپیوتری شوند. ما همیشه در آن ترکیبی که از تقاطع بین برنامه کاربردی و معماری ایجاد کردیم، فعالیت کرده‌ایم.

جنسن هوانگ راز موفقیت کمپانی انویدیا را فاش کرد

جنسن هوانگ اضافه کرده است که در حال حاضر تمرکز اصلی آنها بر روی بهبود کاربرد فناوری‌هایشان است.

او می‌گوید در حالی که شرکت‌های دیگر درگیر رقابت در زمینه قدرت کامپیوتری بودند، شرکت انویدیا بر روی ارائه یک رسانه مناسب برای معماری‌های خود تمرکز کرد تا در نهایت به موفقیت تجمعی در همه بخش‌ها دست یابد. مدیر عامل شرکت انویدیا ادعا می‌کند که آن‌ها هوش مصنوعی را به عنوان یک طراحی مشترک یا یک پکیج کامل می‌بینند، و این امر به دلیل این است که CUDA و کتابخانه‌های دامنه‌ای دیگر به مرحله‌ای رسیده‌اند که به عنوان بهترین گزینه در بازار شناخته می‌شوند.

جنسن با کمی صحبت درباره شروع فروتنانه کمپانی انویدیا، می‌گوید که او هرگز با موقعیت خود در این شرکت با غرور برخورد نکرد و در عوض با همه افراد در سطح شخصی تعامل داشت. شغل جنسن به عنوان یک پیشخدمت در دنی به او فهماند که باید متواضع باشد، به علاوه او در مصاحبه گفت که هیچکس بهتر از او نمی‌تواند یک میز غذا را سرو کند.

هی، ببین، می‌دانی، مجموعه مهارت‌های اصلی، نگاه کن، اینها مهارت‌های زندگی هستند، می‌دانی، آنها به میزهای اتوبوس، درست کردن شام و شستن ظرف‌ها کمک می‌کنند. اینها واقعاً مهارت‌های زندگی مهم هستند.

جنسن هوانگ – مدیر عامل شرکت انویدیا

تماشای این مصاحبه واقعاً لذت بخش بود، به علاوه دیدن اینکه چگونه شرکت انویدیا توانست استارتاپی متشکل از سه مهندس معمولی را به با ارزش‌ترین کمپانی محاسباتی جهان تبدیل کند، الهام بخش است. علاوه بر آن در این مصاحبه جنسن هوانگ خلاصه‌ای کوتاه از پویایی هوش مصنوعی را نیز ارائه کرد. در آینده برای شرکت انویدیا و همه کسانی که در این انقلاب تکنولوژیک دخیل هستند، چیزهای زیادی در راه است.

مطالب مرتبط:

  • عرضه کارت‌های گرافیک GeForce RTX 5090 و RTX 5080 Blackwell انویدیا در سه ماهه چهارم سال 2024!
  • کارت گرافیک GeForce RTX 4090 انویدیا می‌تواند رمز عبور شما را تنها در چند دقیقه بشکند!
  • ممنوعیت ارسال گرافیک‌های RTX 4090D و H20 AI انویدیا به چین: اعمال محدودیت 70 TFLOP در این هفته
  • جیم کلر از هزینه تحقیق و توسعه 10 میلیارد دلاری Blackwell انویدیا انتقاد می‌کند
مشاهده این خبر در سایت مرجع