حمایت از طوفان الاقصی برای سیاستمدار فرانسوی دردسرساز شد

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 586150 4 هفته قبل 98

مقام‌های قضایی فرانسه یک سیاستمدار این کشور را به دلیل آنکه عملیات «طوفان الاقصی» از سوی جنبش حماس را در راستای «مقاومت» خوانده بود مجازات کردند.

این مجازات از سوی دادگاه شهر گرونوبل فرانسه علیه «محمد مکنی» از نمایندگان حزب سوسیالیست فرانسه و عضو سابق شورای شهر «اشیرول» واقع در حوزه لیون ارائه شده و قاضی دادگاه او را به «حمایت از تروریسم» متهم کرد.

عضویت مکنی مدتی پیش به خاطر محاکمه قضایی توسط اکثریت اعضای شورای شهر مذکور معلق شد اما با این وجود دادگاه برای او حکم ممنوعیت تصدی مناصب سیاسی را صادر نکرد.

خبر مرتبط
دست آمریکا رو شد/ درخواست از اسرائیل درباره طرح ورود به رفح
دست آمریکا رو شد/ درخواست از اسرائیل درباره طرح ورود به رفح

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد: ژنرال‌های آمریکایی به زودی وارد اسرائیل می‌شوند تا درباره طرح عملیات در رفح گفت‌وگو کنند.

مکنی با تاکید بر اینکه صحبت‌هایش درباره عملیات طوفان الاقصی را پس نمی‌گیرد، هنگام خروج از داگاه خود را بی‌گناه دانسته و متعهد به تلاش برای تجدید نظر در حکم مجازاتش شد.

او ساعاتی بعد از اجرای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) با انتشار پستی به زبان‌های عربی و فرانسوی تاکید کرد: «هر کسی که باد بکارد طوفان درو می‌کند و اهانت و تکبر بدون مجازات باقی نخواهد ماند.»

او اضافه کرد که این عملیات «به وضوح یک اقدام برآمده از مقاومت» بود.

خبر مرتبط
آمریکا شمشیر را برای این کشور از رو بست
آمریکا شمشیر را برای این کشور از رو بست

آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد.

 

مشاهده این خبر در سایت مرجع