خیابان لشکرآباد اهواز؛ همه چیز درباره یک خیابان خوشمزه

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 251295 1 سال قبل 582

امکان ندارد به شکم‌گردی علاقه داشته باشید، اما تا امروز چیزی درباره خیابان لشکرآباد اهواز به گوشتان نخورده باشد. به‌جرئت می‌توانیم این خیابان را یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های ایران بدانیم. اما اگر تا امروز چیزی درباره این خیابان خوشمزه نشنیده‌اید، هرچه زودتر چمدانتان را ببندید و با ما به جشنواره طعم‌ها و چاشنی‌های بی‌نظیر جنوبی سفر کنید.

ما قرار است در این مقاله، با کمک شرکت خدمات گردشگری یوتراوز، شما را به خیابانی در اهواز ببریم که برای همیشه در خاطرتان به یادگار خواهد ماند. فقط کافی است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.  بدون تردید می‌توانیم بگوییم که اگر به اهواز سفر کردید و به خیابان لشکرآباد، سرنزدید، سفرتان به اهواز ناقص بوده و خودتان را از لذت بزرگی محروم کرده‌اید.

پس وقت را هدر ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت یوتراوز به نشانی utravs.com، بلیط هواپیما تهران اهواز را خریداری کرده و خودتان را برای سفر به یکی از زیباترین شهرهای ایران، آماده کنید. یوتراوز، یک سیستم یکپارچه فروش بلیط است، که امکان خرید بلیط هواپیما ارزان را برای شما فراهم کرده و تلاش می‌کند تا خریدی آسان و دلنشین را برای شما به ارمغان بیاورد؛ چراکه معتقد است «یک سفر، از لحظه خرید بلیط آغاز می‌شود، نه از زمان رسیدن به مقصد».

حالا که آماده سفر به اهواز و خیابان لشکرآباد شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط اهواز تهران را هم از همین حالا رزرو کرده تا در طول روزهای اقامت در اهواز، فقط از معاشرت با مردم خونگرم خوزستان و بازدید از جاهای دیدنی اهواز، لذت ببرید و نگران برنامه‌ریزی برای مسیر برگشتتان نباشید.

محله لشکرآباد اهواز

قبل از این‌که هرچیزی راجع به محله لشکرآباد بگوییم، باید آدرس آن را بدانید. خیابان لشکر آباد، دقیقا در ساحل غربی رود کارون و روبه‌روی دانشگاه شهید چمران اهواز قرار گرفته است.

فرقی نمی‌کند که چه‌قدر به فلافل یا حتی غذاهای تند، علاقه‌دارید؛ وقتی وارد خیابان لشکرآباد می‌شوید، خیلی احتمال کمی وجود دارد که بتوانید در مقابل آن‌همه طعم و رنگ بی‌نظیر مقاومت کنید. پس پیشنهاد ما این است که از همین الان، خودتان را برای یک شب خوشمزه در اهواز آماده کرده و حسابی دلی از عزا در بیاورید.

وقتی در خیابان لشکرآباد قدم می‌زنید، به هر طرف که یر بچرخانید، مغازه‌های فلافل‌فروشی را خواهید دید که با حداکثر سرعت، مشغول پذیرایی از مشتریان خود هستند. جالب است بدانید که تمام این فلافل‌‌فروشی‌ها، امکان استفاده به‌صورت سلف‌سرویس فراهم شده و می‌توانید هرچقدر که می‌خواهید، از فلافل‌ها و چاشنی‌های خوشمزه و اصیل جنوبی، نوش جان کنید.

خیابان لشکرآباد اهواز؛ همه چیز درباره یک خیابان خوشمزه 1

علاوه‌بر فلافل، در خیابان لشکرآباد، می‌توانید غذاهای جنوبی دیگری مثل سمبوسه، کلمپه و شیرین‌های جنوبی را هم پیدا کرده و هرچه‌قدر که ‌می‌خواهید از طعم بی‌نظیر ان‌ها لذت ببرید.

شاید نیازی به گفتن نباشد، اما همه ایرانی‌ها، اهواز را به‌عنوان یکی از شهرهایی می‌شناسند که زیست شبانه بسیار جذابی دارد و همه تفریحات آن، شب‌ها رنگ‌وبوی دیگری به خود می‌گیرد. این یعنی، اگر می‌خواهید به خیابان لشکرآباد بروید، حتما ساعت‌های آخر شب را انتخاب کنید، تا هم بتوانید از غذاهای خوشمزه این خیابان استفاده کنید و هم از شلوغی این خیابان اذیت نشوید.

اما در کنار همه این‌ها، یکی دیگر از ویژگی‌های بازار لشکرآباد اهواز، که گردشگران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند برخورد خوب و خونگرم فروشنده‌های این خیابان است. همین مسئله باعث می‌شود تا علاوه‌بر لذت چشیدن غذاهای خوشمزه جنوبی، لحظات شیرین و خاطره‌انگیزی را هم در کنار عزیزانتان سپری کنید و حسابی خوش بگذرانید.

خیابان لشکرآباد اهواز؛ همه چیز درباره یک خیابان خوشمزه 2

تاریخچه لشکرآباد اهواز

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکثر ساکنان محله لشکرآباد، عرب‌های خوزستان هستند و تقریبا همه آن‌ها به زبان عربی صحبت می‌کنند. اما این همه ماجرا نیست. وقتی سرگذشت این محله جذاب را بدانید، احتمالا غذاهای آن، عطر و طعم دیگری به خود خواهد گرفت.

اگرچه محله لشکرآباد، امروزه به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین خیابان‌های اهواز شناخته می‌شود و درآمد زیادی را هم برای ساکنان خود به ارمغان آورده است. اما در گذشته، این منطقه، یکی از محله‌های محروم اهواز محسوب می‌شده است و افرادی در این محله زندگی می‌کردند که از سطح رفاه مناسبی برخوردار نبودند.

به مرور زمان، همین افراد تصمیم گرفتند برای بهبود وضعیت معیشتی خود و خانواده‌شان، دست به فروش فلافل بزنند و آنچه که امروز در اهواز، به بهشت شکموها و علاقه‌مندان به شکم‌گردی تبدیل شده، حاصل دست‌رنج و تلاش این افراد است.

می‌توانیم بگوییم محله لشکرآباد، یکی از زنده‌ترین خیابان‌ها و کوچه‌های ایران است که به‌صورت ۲۴ ساعته از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. تاریخچه این محله به ما نشان می‌دهد که این خیابان، هم زنده است و هم زندگی می‌بخشد.

خیابان لشکرآباد اهواز؛ همه چیز درباره یک خیابان خوشمزه 3

و در پایان…

حالا که همه‌چیز را درباره محله لشکرآباد اهواز می‌دانید، ممکن است بیشتر از قبل، دلتان بخواهد که برای چشیدن طعم تند فلافل‌های لشکرآباد، به اهواز سفر کنید. و البته که ما هم شدیدا از این موضوع حمایت کرده و باز هم پیشنهاد می‌کنیم که هرچه زودتر، برای سفر به اهواز برنامه‌ریزی کنید.

امروزه در هرکدام از شهرهای ایران که قدم بزنید، چندین مغازه فلافل‌فروشی به چشمتان خواهد خورد. اگرچه که این مسئله، نشان‌دهنده محبوبیت این غذای جنوبی درمیان مردم سراسر ایران است، اما مطمئن باشید که هرگز و در هیچ نقطه دیگری از ایران، نمی‌توانید فلافلی به خوشمزگی فلافل‌های جنوبی پیدا کنید.

علاوه‌بر همه این‌ها، فقط طعم بی‌نظیر فلافل‌ها، سمبوسه‌ها و شیرینی‌های محلی اهواز نیست که لشکرآباد را تا این اندازه در میان ایرانی‌ها محبوب کرده است. بلکه همان لحظاتی که در این فضای صمیمی و نشستن روی میز و صندلی‌هایی که روی سنگ‌فرش خیابان قرارگرفته‌اند؛ آن‌قدر جذاب و دلنشین است که خاطره‌ آن، برای همیشه در ذهنتان باقی خواهدماند.

خلاصه کلام این‌که اگر به اهواز سفر کردید، حتما سری هم به خیابان لشکرآباد بزنید و خودتان را از این لذت بزرگ محروم نکنید. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم که وقتی به این خیابان رفتید، اصلا با شکم خودتان تعارف نداشته‌باشید و برای یک شب هم که شده، در گیر و دار، رژیم‌های غذایی نباشید.

البته به این نکته هم توجه کنیدف که منظورمان از رژیم غذایی، همان رژیم‌هایی است که معمولا سرخود و برای کاهش وزن، گرفته می‌شود؛ اما اگر رژیم غذایی شما، توصیه پزشک است و طبق تشخیص پزشک، از خوردن غذاهای تند، حبوبات، شیرین‌جات و ادویه‌های متنوع و… منع شده‌اید، حتما آن‌را درنظر داشته باشید و سلامت خودتان را به‌خطر نیندازید.

نوشته خیابان لشکرآباد اهواز؛ همه چیز درباره یک خیابان خوشمزه اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع