دلایل جهش قیمت هارمونی؛ چرا توکن ONE خلاف جهت بازار حرکت می‌کند؟

منبع :  ارز دیجیتال دسته بندی : ارز دیجیتال و بلاک چین کد خبر : 168260 2 سال قبل 147

قیمت ارز دیجیتال هارمونی (Harmony) در کمتر از دو ماه ۱۶۳ درصد رشد کرده و اخیراً هم در جریان آشفتگی بازار ارز دیجیتال توانسته رکورد خود را افزایش دهد؛ اما چه عواملی باعث شده‌اند هارمونی بتواند خلاف جهت بازار حرکت کند؟

به گزارش کوین تلگراف، بیت کوین همچنان راه زیادی برای رسیدن به اوج تاریخی خود، یعنی ۶۹,۰۰۰ دلار در پیش دارد، اما این مسئله باعث نمی‌شود که آلت کوین‌ها نتوانند رکوردشکنی کنند.

داده‌های بازار نشان می‌دهد بعد از اینکه قیمت توکن هارمونی (ONE) در ۴ دسامبر (۱۳ آذر) به کف ۰.۱۳ دلاری رسید، ۱۶۳ درصد رشد کرد و در ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) توانست اوج ۰.۳۸ دلاری را تجربه کند.

دلایل جهش قیمت هارمونی؛ چرا توکن ONE خلاف جهت بازار حرکت می‌کند؟نمودار یک‌روزه قیمت هارمونی

اکوسیستم روبه‌رشد، راه‌اندازی پل‌های میان‌زنجیره‌ای و علاقه توسعه‌دهندگان برای یافتن شبکه‌های جایگزین اتریوم، از جمله دلایلی هستند که رشد هارمونی را در این بازار آشفته امکان‌پذیر کرده‌اند.

اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار برای جذب توسعه‌دهندگان

در ماه سپتامبر (شهریور) هارمونی یکی از بزرگترین برنامه‌های مؤثر بر کارکرد کلی اکوسیستم خود را راه‌اندازی کرد. در آن زمان، پروژه هارمونی یک برنامه تشویقی ۳۰۰ میلیون دلاری طراحی کرده بود که بر اساس آن، این شبکه می‌بایست به افرادی که به رفع باگ‌های پروتکل کمک می‌کنند، مبلغی به‌عنوان جایزه بدهد و در کنار آن ۱۰۰ سازمان خودگران غیرمتمرکز (DAO) جدید ایجاد کند.

از زمان راه‌اندازی این برنامه، شبکه هارمونی فرآینده تأمین مالی و راه‌اندازی ۲۳ دائو را به‌ اتمام رسانده و راه‌اندازی دائوهای بیشتری را در دستور کار قرار داده است.

این برنامه تشویقی باعث شد که پروتکل‌های زیادی جذب شبکه هارمونی شوند؛ آن هم پروتکل‌هایی که در مشهورترین بخش‌های صنعت ارزهای دیجیتال مثل دیفای، پلتفرم‌های پرداختی و پروژه‌های توکن غیرمثلی (NFT) قرار دارند.

نقش کلیدی پل‌های میان‌زنجیره‌ای در شبکه هارمونی

یکی دیگر از دلایل رشد اخیر هارمونی، راه‌اندازی چندین پل میان‌‌زنجیره‌ای است. این پل‌ها، شبکه هارمونی را به بلاک چین‌هایی متصل می‌کند که با ماشین مجازی اتریوم سازگار هستند. از بین این شبکه‌ها می‌توان به سِلِر (Celer) و پالیگان اشاره کرد.

تعامل هارمونی با پلتفرم سی‌بریج (cBridge) سلر باعث شد معامله‌گران بتوانند توکن‌های یو‌اس‌دی کوین و رپد اتریوم خود را به‌صورت میان‌زنجیره‌ای بین این شبکه‌ها منتقل کنند. علاوه بر این، در ماه نوامبر (آبان) هارمونی یک پل میان‌زنجیره‌ای ویژه NFTها را در جریان پروژه هاریزون (Horizon) راه‌اندازی کرد.

اخیراً نیز این پروژه با همکاری با پروتکل لایه اول کازماس، پلی بین اکوسیستم روبه‌رشد خود و شبکه کازماس ایجاد کرده است. هدف هارمونی از این همکاری این بود که تعامل‌پذیری خود را بیش از پیش توسعه دهد و به مقیاس‌پذیری سیستم مالی میان‌زنجیره‌ای کمک کند.

علاوه بر این، هارمونی در حال ایجاد پلی مخصوص برای شبکه بیت کوین است. این پل در مراحل پایانی اجرای خود قرار داد و احتمالاً توسعه آن تا انتهای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ به‌پایان می‌رسد.

رشد ارزش سرمایه قفل‌شده و بزرگترشدن اکوسیستم

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر رشد قیمت هارمونی، افزایش ارزش سرمایه قفل‌شده در آن است. بنا بر داده‌های دیفای لاما (Defi Llam)، ارزش سرمایه قفل‌شده در هارمونی در حال حاضر به اوج ۱.۲۵ میلیارد دلاری رسیده است.

دلایل جهش قیمت هارمونی؛ چرا توکن ONE خلاف جهت بازار حرکت می‌کند؟نمودار ارزش سرمایه قفل‌شده در هارمونی

پروتکل‌های دیفای زیادی در شبکه هارمونی توسعه یافته‌اند. از بین این پروتکل‌ها می‌توان به دیفای کینگدامز (DeFi Kingdoms) اشاره کرد که ۷۴۷ میلیون از ارزش سرمایه قفل‌شده هارمونی را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، پروتکل‌های ترنکوییل (Tranquil) و ویپر سواپ (Viperswap) نیز به‌ترتیب ۲۰۱.۸۵ و ۵۴.۴ میلیون دلار از سرمایه قفل‌شده در هارمونی را به خود اختصاص داده‌اند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع