دلایل ریجکت ویزای تحصیلی و توریستی کانادا

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 243772 1 سال قبل 185

طبق آخرین گزارشات، نرخ ریجکتی ویزای کانادا در ده سال گذشته از ۱۸ به ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است. پس از رد شدن ویزا، اداره امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نامه‌ای به شما ارسال می‌کند که دلایل ریجکتی ویزای شما را توضیح می‌دهد با این حال، اغلب دلایل ذکر شده در نامه اداره مهاجرت به وضوح عوامل رد شدن ویزا را توضیح نمی‌دهد.

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی و توریستی کانادا1

دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای کانادا

ناتوانی در اثبات تمکن مالی

ارائه مدارک مالی غیر معتبر و عدم داشتن تمکن مالی مناسب از دلایل اصلی ریجکت ویزای کانادا است. این مبلغ بر اساس تعداد افرادی که شما را همراهی می‌کنند و مدت اقامت متفاوت خواهد بود.

نداشتن منابعی مشخص برای وجوه حساب بانکی

دولت کانادا منابع مبالغ واریزی به حساب شما را در مواردی چک می‌کند تا ببیند چگونه وجوه موجود در حساب خود را جمع آوری کرده‌اید. دولت کانادا به صورت تصادفی یا به هر دلیل دیگر از بعضی افراد منابع مالی درخواست می‌کند. البته این موضوع جزو شرایط اصلی درخواست ویزا نیست.

تاریخچه سفر نامناسب

تاریخچه سفر بد یکی از دلایل اصلی دیگر در ریجکت ویزای کانادا است. موارد مانند رد شدن ویزای شینگن، رد شدن ویزای دیگر کشورها، اخراج از کانادا و کشورهای دیگر می‌تواند یک تاریخچه سفر بد برای شما ایجاد کند.

نداشتن چشم‌انداز شغلی در کشور خود

اگر کارمند سفارت تشخیص دهد که شما از نظر شغلی هیچ وابستگی به کشور خود ندارید، این احتمال وجود دارد که IRCC (اداره مهاجرت کانادا) در بازگشت شما پس از بازدید یا تحصیل شک و این نوع درخواست ویزا را خطرناک تلقی کند و درخواست ویزای شما ریجکت شود.

ارائه ندادن مدارک پشتیبان مناسب و دقیق

مدارکی وجود دارد که در چک لیست ثبت نام ویزای شما الزامی نمی‌باشد ولی کمک می‌کند که شانس ویزا شدن پرونده افزایش پیدا کند. درست است که ارائه نکردن این مدارک باعث ریجکت ویزای شما نمی‌شود، ولی بهتر است با افزودن این گونه مدارک به پرونده، شانس خود را در ویزا شدن افزایش دهید.

نداشتن وابستگی خانوادگی با کشور خود

نداشتن خانواده در کشور خود و حتی تشخیص این امر از طرف مقامات کنسولی که شما هیچ وابستگی به خانواده خود ندارید؛ می‌تواند ویزای شما را در معرض خطر قرار داده و منجر به ریجکت آن شود.

نداشتن هدف واقعی از سفر

درصورتی که توضیح کافی درباره دلایل سفر و مدت زمان اقامت خود به سفارت ارائه نکنید، احتمال دارد که مسئولین سفارت کانادا هدف سفر را واضح ندیده و ویزای شما را رد کنند.

نداشتن دارایی‌های شخصی مناسب

نداشتن دارایی‌هایی مانند خانه، اتومبیل و زمین در کشور خود ممکن است بر روی پرونده شما تأثیر منفی بگذارد و باعث شود که  نتوانید به مأمورین کنسولی ثابت کنید، بعد از پایان مدت زمان ویزا به کشور خود باز خواهید گشت.

وضعیت مالی نامناسب میزبان در کانادا

در مواردی که شما توسط فردی از داخل کانادا به این کشور دعوت می‌شوید، باید فرد میزبان از نظر مالی در وضعیت مطلوبی باشد. برای مثال فردی که برای والدین خود دعوت‌نامه ارسال می‌کند که به بازدید آنان بیاید، باید از نظر مالی در سطح مطلوبی قرار داشته باشد و پدر و مادر خود را پشتیبانی کند.

ارائه ندادن اسناد معتبر

اگر اسنادی که برای درخواست ویزا ارائه می‌دهید فاقد اعتبار باشد، ویزای شما رد شده و برای درخواست دوباره آن دچار مشکل خواهید شد. برای مثال ارائه دادن مدارک جعلی یا مدارک ملکی که متعلق به شما نباشد می‌تواند پرونده شما را به خطر بی اندازد.

داشتن سابقه کیفری

اگر در کشور خود سابقه کیفری دارید، به احتمال فراوان ویزای شما ریجکت خواهد شد؛ البته سوابقی در پرونده شما باقی خواهد ماند که حکم قطعی در مورد آن دریافت کرده باشید.

رعایت‌نکردن استانداردهای بهداشتی کانادا

کشور کانادا ممکن است بر اساس سن، کشوری که در آن زندگی می‌کنید و نوع ویزای درخواستی، قبل از تصمیم‌گیری در مورد درخواست ویزا، از شما بخواهد که معاینه پزشکی انجام دهید. شرایط بهداشتی جدی که ممکن است برای دیگران خطرناک باشد یا برای مردم کانادایی مالیات به همراه داشته باشد، ممکن است منجر به رد ویزای شما شود.

دلایل امنیتی

ممکن است مأمورین سفارت شما را عنصری تشخیص دهند که امنیت ملی کانادا را دچار مشکل خواهید کرد و به همین دلیل ویزای شما را رد کنند. در سال‌های اخیر حتی IRCC به تاریخچه فضای مجازی افراد هم حساس شده است. پس مراقب باشید!

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی و توریستی کانادا2

دلایل ریجکت ویزای بازدید کننده کانادا

اگر ویزای توریستی کانادا شما رد شده است، باید پرونده خود را از نوع دوباره بررسی کنید، تا اطمینان حاصل کنید که هیچ مدرکی و اطلاعاتی را فراموش نکرده‌اید. البته اگر مطمئن هستید که هیچ چیزی در درخواست اولیه شما کم نبوده، ممکن است واجد شرایط درخواست تجدید نظر ویزا باشید.

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی و توریستی کانادا3جدول میزان ریجکتی‌های ویزای توریستی کانادا از سال ۲۰۱۶

دلایل رد ویزای دانشجویی کانادا

یکی از دلایل اصلی در ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا ارائه نامه پذیرش از دانشگاه‌هایی است که اولاً مرتبط با مدرک تحصیلی گذشته شما نمی‌باشد و ثانیاً از اعتبار مناسبی برای پذیرش دانشجو برخوردار نباشند.

همچنین IRCC ممکن است برنامه تحصیلی یا نامه پذیرش شما را زیر سؤال ببرد. اگر افسر ویزا که پرونده را بررسی کرده است ارتباطی بین برنامه تحصیلی و سوابق تحصیلی یا کاری شما پیدا نکند، ممکن است درخواست ویزای را رد کند.

نوشته دلایل ریجکت ویزای تحصیلی و توریستی کانادا اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع