روزهای بد برای بازی Helldivers 2؛ انتقاد گسترده کاربران استیم به محصول شرکت سونی!

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590430 1 هفته قبل 97

کاربران در حال حاضر امکان خرید بازی Helldivers 2 را در بیش از 150 کشور ندارند و پلتفرم «استیم» (Steam) بدون توجه به پلی تایم، درخواست بازپرداخت از این محصول شرکت «سونی» (Sony) را برای کاربران قبول می‌کند.

روز جمعه، شرکت توزیع‌کننده Sony اعلام کرد که از تاریخ 30 می، نسخه «استیم» (Steam) بازی Helldivers 2 نیازمند کامل به حساب کاربری PSN خواهد بود. این تغییر که در زمان لانچ بازی وجود داشت اما بعدها حذف شد، انتقادات شدیدی را به همراه داشته است.

«یوهان پیلستد» (Johan Pilestedt)، مدیرعامل استودیو Arrowhead Games بیان کرده است که مشغول صحبت با «پلی استیشن» (PlayStation) برای رفع مشکلات بالقوه بازی Helldivers 2 روی PC است. نسخه کامپیوتر بازی مذکور در طی 48 ساعت گذشته بیش از 100,000 نقد منفی از سوی کاربران Steam دریافت کرده است. به نقل از منبع Steamdb، واکنش‌های کاربران فضای مجازی نسبت به اقدام شرکت Sony نیز تُند و خشمگینانه بوده است.

بازی Helldivers 2 در استیم

واکنش شدید طرفداران Helldivers 2 به اقدام سونی؛ استیم گزینه بازپرداخت را فعال می‌کند

طبق گفته SteamDb، اکنون به دلیل در دسترس نبودن PSN در بیش از 150 کشوری که Helldivers 2 قبلاً در Steam قابل خرید بود، این بازی از لیست آن‌ها حذف شده است. البته کاربران در هر منطقه می‌توانند یک حساب کاربری PSN باز کنند؛ اما این ویژگی توسط پلتفرم Steam به صورت رسمی پشتیبانی نمی‌شود.

بازیکنان گزارش می‌دهند که این پلتفرم بدون در نظر گرفتن مدت زمان انجام بازی، گزینه بازپرداخت محصول را برای آن‌ها صادر می‌کند. به طور معمول، بازیکنان دو ساعت فرصت دارند تا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند بازپرداخت کنند یا نه؛ اما شرکت «والو» (Valve) ظاهراً این قوانین را در پی تغییر PSN کاهش داده است.

بر اساس گزارش فروش بازی‌های ایالات متحده در ماه مارس، Helldivers 2 پس از گذشت تنها دو ماه، در حال حاضر رتبه هفتم در فروش کلی دلاری برای بازی‌های منتشر شده سونی را در اختیار دارد.

  • بازی Baldur’s Gate 3 احتمالاً برای گوشی iPhone 15 Pro منتشر خواهد شد
  • ریبوت بازی Jet Set Radio برای عرضه در سال 2026 آماده می‌شود
مشاهده این خبر در سایت مرجع