روند صعودی بازار سرانجام چه زمانی آغاز می‌شود؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهند

منبع :  ارز دیجیتال دسته بندی : ارز دیجیتال و بلاک چین کد خبر : 378095 1 سال قبل 217

با نزدیک شدن به فصل کریسمس، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال نمی‌توانند منتظر تغییر شگفت‌انگیز در روند بازار باشند. با وجود این شرایط، برخی تحلیلگران تلاش می‌کنند تا با ارزیابی روند قیمت بیت کوین، زمان شروع بازار صعودی را پیش‌بینی کنند.

به گزارش بی‌این‌کریپتو، برخی از تحلیلگران با درنظرگرفتن اینکه ارزش بازار ارزهای دیجیتال هنوز فاصله زیادی با سطح مهم یک تریلیون دلاری دارد و قیمت بیت کوین همچنان تحت کنترل خرس‌هاست، نظر خود را در مورد شروع روند صعودی بازار مطرح کرده‌اند.

بیت کوین؛ از اوج تا کف قیمت

وِن لامبو (Wen Lambo) اصطلاحی است به این معنی که از شخصی بپرسید چه زمانی با فروش ارزهای دیجیتال خود ثروتمند می‌شود. اکنون که ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۷۳درصد کمتر از بالاترین حد تاریخی خود کاهش یافته است، تحلیلگران در تلاش برای یافتن نشانه‌هایی از بازگشت روند هستند.

یکی از تحلیلگران کریپتوکوانت به نام بی‌آن‌چین (bOnchain) در تحلیل اخیر خود اشاره کرده است که روند صعودی زمان شروع خواهد شد که ارزش بازار بیت کوین تا دلتا کپ (Delta Cap) کاهش یابد. این تحلیلگر عقیده دارد که دلتا کپ از نظر تاریخی، سطح حمایت ارزش بازار بیت کوین بوده و ارزش بازار کنونی بیت کوین هنوز به دلتا کپ نرسیده است.

روند صعودی بازار سرانجام چه زمانی آغاز می‌شود؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهنددلتا کپ بر روی نمودار ارزش بازار بیت کوین

آی‌تی تک (IT Tech)، یکی دیگر از تحلیلگران کریپتوکوانت، معتقد است که کف چرخه بیت کوین با بررسی خروجی خرج‌نشده تراکنش‌ها (UTXOs) مشخص می‌شود. به ویژه که خروجی خرج‌نشده تراکنش‌هایی با عمر بیشتر از ۶ ماه (سرمایه‌گذاران بلندمدت)، تقریباً ۹۰درصد از ارزش بازار تحقق‌یافته را تشکیل می‌دهند. در چرخه های قبلی فروش در سپتامبر ۲۰۱۵ (شهریور ۱۳۹۴) و آوریل ۲۰۱۹ (فروردین ۱۳۹۸)، این شاخص به بیش از ۷۰درصد رسید بود و سپس شروع به کاهش کرد.

روند صعودی بازار سرانجام چه زمانی آغاز می‌شود؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهندنمودار ارزش بازار تحقق‌یافته بیت کوین با تفکیک طول عمر UTXOها

در گذشته، زمانی که ارزش بازار تحقق‌یافته برای هر گروه از سرمایه‌گذاران شروع به کاهش کرد، قیمت بیت کوین به آرامی افزایش یافت. در حال حاضر، ارزش بازار تحقق‌یافته برای جوان‌ترین گروه (سرمایه‌گذاران در بازه ۳ تا ۶ ماهه) شروع به کاهش کرده است. اگر این شاخص برای دیگر گروه‌های سرمایه‌گذاران شروع به کاهش کند، می‌تواند به این معنی باشد که بیت کوین به کف قیمت خود نزدیک شده است.

پیش‌بینی زمان شروع بازار صعودی

دو جون (Du Jun)، بنیان‌گذار صرافی ارز دیجیتال هوبی در مصاحبه اخیر خود گفت که روند صعودی جدید بازار تنها پس از هاوینگ بعدی بیت کوین امکان پذیر است که در سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد.

آخرین هاوینگ در مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) انجام شد، سپس در سال آینده بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود به بالای ۶۸٬۰۰۰ دلار رسید. به‌طور مشابه، زمانی که یک هاوینگ در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) رخ داد، قیمت بیت کوین در سال بعد رکورد جدیدی را ثبت کرد.

یک تحلیلگر ناشناس با نام مستعاد اسمارت‌کانترکتر (SmartContracter) عقیده دارد که افزایش اخیر قیمت بیت کوین یک اصلاح بازگشتی است. با این حال، قیمت بیت کوین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به کمتر از ۱۵٬۰۰۰ دلار خواهد رسید، منطقه‌ای که می‌تواند کف قیمت در بلندمدت باشد.

روند صعودی بازار سرانجام چه زمانی آغاز می‌شود؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهندروند اصلاح قیمت بیت کوین بر روی نمودار ۱۲ ساعت جفت بیت کوین/دلار

در نهایت، افزایش ارزش کل سرمایه‌ قفل‌شده دیفای که در هم‌اکنون در نزدیکی پایین‌ترین سطح خود در ۲ سال گذشته قرار دارد، می‌تواند نشانه‌ای از شروع روند صعودی باشد.

روند صعودی بازار سرانجام چه زمانی آغاز می‌شود؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهندارزش کل سرمایه قفل‌شده دیفای

اکنون، ارزش کل سرمایه قفل‌شده به ۴۱.۷۴میلیارد دلار رسیده است که از بالاترین سطح تاریخی خود در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) حدود ۷۷درصد کمتر است. افزایش سرمایه ورودی سازمان‌ها و نهادها به فضای دیفای در نتیجه یک بول‌ران نیز می‌تواند نشانه‌ای از شروع بازار صعودی باشد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع