رویداد Let Loose اپل: معرفی 7 محصول جدید آیپد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590554 1 هفته قبل 73

شرکت اپل به تازگی رویداد Let Loose خود را به پایان رساند، جایی که جدیدترین گزینه‌های اضافه شده به خط تولید آیپد (iPad) خود در نزدیک به دو سال اخیر را معرفی کرد. با این وجود در این رویداد چیزی فراتر از آی‌پد به نمایش گذاشته شد، بنابراین ما نگاهی اولیه به برخی دیگر از لوازم جانبی و نرم‌افزار به‌روز شده این کمپانی داشتیم که در ادامه به آن پرداخته شده است.

اگر می‌خواهید خلاصه‌ای سریع از همه چیزهایی که کمپانی اپل امروز به طور رسمی معرفی کرده است ببینید، در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات محصولات آیپد معرفی شده شرکت اپل در رویداد Let Loose

آیپد ایر صفحه نمایش بیشتری را ارائه می‌دهد

شرکت اپل یک آیپد ایر 13 اینچی جدید را به خط تولید خود اضافه کرده است که جایگزین ارزان‌تر و سبکتری برای آیپد پرو محسوب می‌شود. علاوه بر اندازه بزرگتر، کمپانی اپل تراشه M2 (ارتقاء تراشه M1 که در مدل 2022 خود گنجانده بود) را برای ساخت این دستگاه به کار برده است.

آیپد ایر جدید در رنگ‌های آبی، بنفش، Starlight (یک رنگ خاص است که معمولاً به یک رنگ نقره‌ای و سفید با لمسی از آبی یا بنفش اشاره دارد) و space gray (تیره وه مات) به بازار عرضه می‌شود. قیمت آن برای نسخه 12 اینچی برابر با 599 دلار و برای مدل 13 اینچی 799 دلار خواهد بود. هر دو مدل از 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی پایه پشتیبانی می‌کنند، به علاوه گزینه‌هایی با 512 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه نیز موجود هستند.

 معرفی 7 محصول جدید آیپد

آیپد پرو دارای صفحه نمایش OLED است

برای اولین بار، آیپد پرو با صفحه نمایش OLED واضح‌تر و همچنین پرانرژی‌تر به بازار عرضه خواهد شد. آیپد پرو همچنین با بدنه باریکتری ارائه می‌شود که اندازه آن فقط 5.3 میلی‌متر برای نسخه 11 اینچی و 5.1 میلی متر برای مدل 13 اینچی گزارش است.

دوربین 2200 دلاری جدید سونی در مقابل آیفون 14 پرو

شرکت اپل در آیپد پرو فقط به تغییر فیزیکی اکتفا نکرده است بلکه حتی پردازنده نسل بعدی M4 خود را نیز به آن اضافه کرد. آی‌پد پرو جدید در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی به همراه 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی پایه به بازار عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت مدل 11 اینچی از 999 دلار و نسخه 13 اینچی از 1299 دلار شروع خواهد شد.

تراشه M4: سریعتر به همراه قابلیت هوش مصنوعی

گفتنیست که شرکت اپل در طول این رویداد در رابطه با تراشه جدید M4 خود صحبت کرد. این محصول از یک پردازنده 10 هسته‌ای و یک گرافیک 10 هسته‌ای پشتیبانی می‌کند، علاوه بر آن با استفاده از فرآیند 3 نانومتری کارآمدتری ساخته شده است. کمپانی اپل می‌گوید که پردازنده این تراشه 50 درصد سریع‌تر از نسخه M2 خواهد بود و این برتری آن را به یک تراشه فوق‌العاده قدرتمند برای هوش مصنوعی تبدیل می‌کند.

یک Apple Pencil Pro جدید با بازخورد لمسی

پس از عرضه یک اپل پنسل ارزان‌تر با USB-C به بازار در سال گذشته، کمپانی اپل اکنون با به‌روزرسانی دیگری بازگشته است. Apple Pencil Pro جدید اکنون از بازخورد لمسی، همراه با یک حرکت فشردن جدید که می توانید برای باز کردن یک منو استفاده کنید، پشتیبانی می کند. علاوه بر آن به شما امکان می‌دهد مداد را برای تغییر شکل قلم مو بچرخانید و از Find My پشتیبانی می کند.

اپل پنسل پرو جدید اکنون از بازخورد هاپتیک پشتیبانی می‌کند، به علاوه یک حرکت فشاری جدید که می‌توانید از آن برای باز کردن یک منو استفاده کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد قلم را بچرخانید تا شکل را تغییر دهید، علاوه بر آن از قابلیت Find My نیز پشتیبانی خواهد کرد. باید اضافه کرد که اپل پنسل پرو با آیپد پرو سازگار است و 129 دلار قیمت دارد.

 معرفی 7 محصول جدید آیپد

صفحه کلید جادویی (Magic Keyboard) که درست مانند استفاده از مک بوک است

البته اپل پنسل تنها لوازم جانبی آیپد نیست که ارتقا یافته است، علاوه بر آن کمپانی اپل یک کیبورد جادویی بازطراحی شده با تکیه گاه آلومینیومی، یک تراکپد بزرگتر با بازخورد هاپتیک و یک ردیف کلیدهای عملکردی را در این رویداد معرفی کرد. همچنین این محصول جدید در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی برای مطابقت با iPad Pro به بازار عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که Magic Keyboard برای نسخه 11 اینچی 299 دلار و برای نسخه 13 اینچی 349 دلار قیمت دارد.

 معرفی 7 محصول جدید آیپد

یک قیمت اولیه ارزانتر برای iPad

با عرضه‌ی iPad Air و iPad Pro جدید، شرکت اپل اعلام کرده است که قیمت محصول پایین رده خود، یعنی iPad نسل دهم را به 349 دلار کاهش داده است. این قیمت جدید 100 دلار کمتر از قیمت قبلی آن، یعنی 449 دلار خواهد بود.

آپدیت‌ها در مجموعه خلاق اپل

احتمالا برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید شرکت اپل یک برنامه جدید به نام Final Cut Camera را عرضه می‌کند که به طور خاص برای پشتیبانی از تولید چند دوربین زنده ساخته شده است. این برنامه با برنامه آپدیت شده Final Cut Pro همگام می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد «دستگاه‌های آیفون یا آیپدهای متعددی را به هم متصل کنند تا زوایای بیشتری را در طول یک فیلمبرداری زنده چند دوربینی یا ضبط ویدیوی حرفه‌ای ضبط کنند».

علاوه بر این، شرکت اپل از ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای ورک استیشن صوتی دیجیتال خود، یعنی Logic Pro، رونمایی کرد، از جمله یک پخش کننده باس مجازی و پخش کننده صفحه کلید جدید.

مطالب مرتبط:

  • بازی‌های جدید سرویس Apple Arcade مشخص شدند
  • اپل با معرفی Magic Keyboard جدید، تجربه کار با آیپد پرو را به «مک بوک» نزدیک‌تر کرد
  • اپل نسل سوم Apple Pencil Pro را معرفی کرد
مشاهده این خبر در سایت مرجع